Hoelang blijft je telefoon werken op een acculading na 100% vol?

• 23 januari 2020
  • 9 reacties
  • 392 Bekeken

Gisteren heb ik mijn telefoon weggebracht. Hij was in een veel te korte tijd leeg. Hoe lang werkt jouw telefoon vanaf dat de batterij is opgeladen? (100%?)

Mijn accu van de Xiaomi is 3000mAh.

Zijn er ervaringen Xiaomi/ander merk vs Samsung?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Deze vraag is niet eenduidig te beantwoorden. Ik kan wel eens 3 dagen doen met mij Galaxy S8, maar dat is dan ook omdat ik hem 99% van die tijd in stand-by heb gehad in gebieden met goede wifi en goede 4G en dat ie praktisch geen notificatie aan het ophalen was.

Bij veel gebruik kan ik hem elke nachts opladen. Vaak kom ik uit op om de nacht opladen, maar mijn mobiel gebruik ik relatief weinig, want voor media consumptie en heftiger opzoek werk heb ik een tablet. Daarnaast heb ik veel in de buurt van een computer, dus …

Afhankelijk dus van gebruik en bereik op de locatie van de mobiel gaat je antwoord zijn: paar uur tot paar dagen!

Reputatie 4
Badge +3

Hey Friesian,

Goede vraag! Mijn Samsung Galaxy S9+ Heeft dezelfde accugrootte als die van jou, maar soms is die al bijna leeg aan het begin van de middag. Maar op andere dagen haal ik er net twee dagen uit. Dus het verschilt, zoals Groentjuh al zei, erg aan de functies die aan staan en welke diensten je actief aan het gebruiken bent. Ook is je scherm vaak een grote boosdoener, hoe groter je scherm hoe sneller je accu op is.

Groetjes,

Ouael

Hoi beste mensen.

Het ging bij mij gewoon nergens meer over. Ik moest hem heel vaak opladen. Had al een powerbank aangeschaft met flink veel capaciteit. Maar het moet wel werkbaar zijn en blijven.

7 minuten navigatie, meteen 20% accu verlies. Voor mij was mijn eerste gedachte, er is iets fout. Binnen de kortste keren leeg..in een kleine 4 uur.

Reputatie 5
Badge +4

He Friesian,

Dat is inderdaad niet best, ik moet eerlijk zeggen dat mijn Iphone 7 plus van 2 jaar oud ook snel door z'n batterij heen gaat. Zeker als ik navigatie gebruik of muziek in de auto luister. 

Reputatie 7
Badge +9

Er is snel leeg en binnen minuten 20+% aan batterij kwijt zijn. De laatste is veelal dat de accu versleten/stuk is.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi beste mensen.

Het ging bij mij gewoon nergens meer over. Ik moest hem heel vaak opladen. Had al een powerbank aangeschaft met flink veel capaciteit. Maar het moet wel werkbaar zijn en blijven.

7 minuten navigatie, meteen 20% accu verlies. Voor mij was mijn eerste gedachte, er is iets fout. Binnen de kortste keren leeg..in een kleine 4 uur.

Hey Friesian,

Dit klinkt niet best. Ik adviseer je contact op te nemen met de fabrikant van het toestel of met het verkooppunt. Zeker als je toestel nog binnen de garantietermijn zit van 24 maanden. 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 6

Deze vraag is niet eenduidig te beantwoorden. Ik kan wel eens 3 dagen doen met mij Galaxy S8, maar dat is dan ook omdat ik hem 99% van die tijd in stand-by heb gehad in gebieden met goede wifi en goede 4G en dat ie praktisch geen notificatie aan het ophalen was.

Bij veel gebruik kan ik hem elke nachts opladen. Vaak kom ik uit op om de nacht opladen, maar mijn mobiel gebruik ik relatief weinig, want voor media consumptie en heftiger opzoek werk heb ik een tablet. Daarnaast heb ik veel in de buurt van een computer, dus …

Afhankelijk dus van gebruik en bereik op de locatie van de mobiel gaat je antwoord zijn: paar uur tot paar dagen!

Zoals Groentjuh aangeeft, als ik met mijn vorige telefoon, de iPhone 8 Plus met nog 94% resterende accucapaciteit, dus niet de resterende acculading, de deur niet uit ga en alleen wat thuis gebruikte, kon ik er met gemak 2 of 3 dagen mee halen, maar als deze mee de deur uit ging, waarbij deze dus constant op zoek moest naar de beste 4G-mast haalde ik niet de 2 dagen.

Over mijn huidige 11 Pro Max kan ik nog niets zeggen.

Ouael schreef:

Hey Friesian,

Dit klinkt niet best. Ik adviseer je contact op te nemen met de fabrikant van het toestel of met het verkooppunt. Zeker als je toestel nog binnen de garantietermijn zit van 24 maanden. 

Dat heb ik idd al gedaan, zie openingstekst. Hihi, toetsenbord maakte er openingsfeest van.

Volgens BCC kost vervangen van de batterij €100,-/150,-

Een telefoon kost €99,-....... deze was eerst 150,-....Je mag 3 x raden wat ik dacht.

Iets met scheepsrecht.

Reputatie 5
Badge +3

Hey Friesian,

Op het Forum is het toch altijd feest? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn Samsung a50 (4000 mAh) gaat bij mij ongeveer iets meer dan een dag mee, maar ik kijk dan in de trein naar huis vaak Netflix of ik zet een podcast voor een uurtje op. Aan het einde van de dag heb ik meestal tussen de 20% en 30% over. 

Jeetje dat is een flinke kostenpost! Nou dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw toestel? 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer