.

Beantwoord

Hoe kan ik in mijn dual sim GSM een simkaart in bepaalde periodes automatisch uitschakelen?

  • 25 October 2017
  • 29 reacties
  • 51137 Bekeken

Badge +1
Ik heb een dual sim GSM. Een prive nummer en een zakelijk nummer. Als er gebeld wordt op mijn zakelijke nummer buiten kantooruren wil ik graag dat de telefoon dan niet meer overgaat. Het prive nummer moet wel altijd bereikbaar blijven.

Ik kan handmatig de zakelijke sim uitschakelen, maar dat is niet echt handig. En zo mis ik ook dataverkeer en die wel via mijn zakelijke sim loopt.

De “do not disturb” functie werkt helaas niet expliciet voor slechts een bepaalde sim.

Ik heb een aantal “call blocker” apps bekeken waarbij je tijden op kunt geven, echter degene die ik heb gezien werken niet voor slechts een bepaalde sim. Ik kan een lijst met de bij mij bekende nummers die mij zakelijk bellen in een lijst plaatsen, maar zo mis ik veel nummers.

Ik heb eerder de suggestie gekregen om de app Tasker te gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee, maar deze lijkt mij nogal een overkill en lastig te gebruiken.

Bestaat er een app waarmee je dit handig zou kunnen. Bijvoorbeeld gelijkwaardig met de “do not disturb” functie die al in de GSM zit, maar dan per sim afzonderlijk instelbaar?
icon

Beste antwoord door Caspar 26 October 2017, 10:06

Bekijk originele reactie

29 reacties

  

Ik klik niet zomaar op een link, heb al wat naars meegemaakt. Vertrouwen wordt daardoor minder, terughoudendheid groter. 😉🙂


Een tip: je kunt ook al zien wat de url van een link is zonder erop te klikken. Door enkel met je muis er op te gaan staan, de url verschijnt dan links onder in je browser.

  

Ik klik niet zomaar op een link, heb al wat naars meegemaakt. Vertrouwen wordt daardoor minder, terughoudendheid groter. 😉🙂


Een tip: je kunt ook al zien wat de url van een link is zonder erop te klikken. Door enkel met je muis er op te gaan staan, de url verschijnt dan links onder in je browser.

Wordt een klein beetje lastig on de muis van de telefoon te vinden.. 😉

  

Ik klik niet zomaar op een link, heb al wat naars meegemaakt. Vertrouwen wordt daardoor minder, terughoudendheid groter. 😉🙂


Een tip: je kunt ook al zien wat de url van een link is zonder erop te klikken. Door enkel met je muis er op te gaan staan, de url verschijnt dan links onder in je browser.

Wordt een klein beetje lastig on de muis van de telefoon te vinden.. 😉

Long press kan ook met een touch screen, kopieer je enkel de url. Opent nog niks :wink:

Reputatie 7
Badge +6

Hi LovePie, 

 

Bedankt voor je bericht! 

 

Ondanks dat we dit inderdaad wel zien als vorm van reclame, kan een dergelijke app inderdaad een heleboel mensen goed helpen! Daarom mag dit bericht gewoon blijven staan en hopelijk kan iemand de tip goed gebruiken! 

Bedankt Friesian en Groentjuh 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer