.

Beantwoord

Het touchscreen van mijn Nokia is gebarsten. Hoe kan ik de bestanden op mijn PC zetten?


Touchscreen Nokia Lumia 520 gebarsten dus scrollfunctie werkt niet meer. Kan dus ook geen pincode invoeren om data over te zetten naar mijn PC ten behoeve van overzetten via PC naar mijn nieuwe telefoon. Wie kan me helpen?
Bij voorbaat dank!!!
icon

Beste antwoord door Ray 4 July 2019, 13:22

Bekijk originele reactie

19 reacties

Hoi @AntoniaTeun

Ik heb nog een hele oude 535 in de la liggen. Dus toen ik dit bericht las dacht, hey dat kan volgens mij wel dus wil ik het volgende met je proberen.

Stap 1:

Zet de telefoon uit en haal vervolgens de simkaart eruit.

Stap 2:

Sluit je telefoon, uitgeschakeld, aan op je laptop / pc.

Stap 3:

Nadat de telefoon is opgestart (weet niet of je dat kunt zien door je gebroken scherm) open je verkennen op je laptop / pc en zoek je de telefoon op in het verticale menu links. Als het goed is zie je dan onderstaand.



Ik hoor heel graag of het is gelukt..
Goedenavond Ray,
Hartelijk dank voor uw reactie en moeite. Ik heb bij zoeken op mijn Laptop TELEFOON ingevoerd en kreeg daarna het verzoek om mijn telefoonnummer in te voeren voor Microsoft account. Dit heb ik gedaan en daarna zou ik een SMS bericht op mijn telefoon moeten ontvangen om te bewijzen dat de koppeling gelukt was. Die ontving ik echter niet. Ik heb inmiddels maar een nieuw schermpje besteld en op YouTube gevonden hoe ik dat moet installeren. Nogmaals bedankt en fijne avond!
AntoniaTeun
Ik begrijp dus dat het niet is gelukt met de stappen die ik omschreven heb. Dat is jammer, al snap ik het deel dat je naar "Telefoon" op je laptop hebt gezocht niet helemaal.
Ik heb geen verkenner op mijn Laptop, alleen een zoeksymbool en kan daar dan invoeren wat ik zoek,
Ik krijg geen lijst met te kiezen telefoons.
Heb je wel Windows dan?
IK heb inderdaad Windows, en het is gelukt inmiddels!! Ik heb in Systeem gekeken en daar de Verkenner gevonden. En daar inderdaad Windows Phone, geopend en inhoud van de tel. gevonden! Ik ga heel gauw alles opslaan, geweldig! Bedankt voor deze aanwijzingen!
Met hartelijke groet,
AntoniaTeun.
Top dat je het alsnog hebt kunnen vinden. Altijd prettig als je je bestanden niet kwijt raakt.
Inderdaad, ik kan gelukkig alle foto's bekijken. Alleen de videobeelden van mijn kleindochter niet helaas. En het opslaan van het hele gebeuren is me ook nog niet gelukt, wel foto's apart kopiëren en dan opslaan, maar dat is a hell of a job. Nog suggesties daarvoor, als ik zo vrij mag zijn nog te vragen?
Sneller gaat niet. Heeft te maken met de maximale lees en schrijf snelheid. Maar 1 voor 1 duurt erg lang ja. Alles selecteren en dan kopiëren naar de gewenste map op je laptop duurt ook even maar gaat wel sneller.

Waarom kun je de video's niet bekijken?
Veel dank weer, ik ben even e.e.a. aan het 'uitproberen' geweest en heb daardoor weer wat geleerd. Nieuwe map aangemaakt voor het bestand, weet nog niet of alles nu op de pc staat, maar ga het zien. Ook nu inderdaad via Watts-app de mogelijkheid gevonden om de video's af te spelen, ben superblij. Toch kwestie van goed lezen en geen stress;0). Fijne dag!
Jij ook een hele fijne dag..
Dank je, maar, beste Ray, ik kom er toch nog niet helemaal uit.... Ik kopieer en kopieer naar mijn pc maar kan de mogelijkheid niet vinden om op te slaan. Als ik de USB-stick met telefoon verwijder, dan heb ik alleen lege mappen... pfff....
sluit ik hem weer aan, dan kan ik alle foto's en video's weer openen. Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd? Hoor het graag.....
Leg eens uit welke stappen je doet. Want ik heb wel het idee dat je iets mist in je stappen.
Hallo Ray, ik ben er inmiddels achter dat de pc de foto's en video's automatisch in FOTO's heeft opgeslagen. Ik zag plotseling een foto die van mijn telefoon afkomstig was op mijn scherm bij openen van de computer. De telefoon losgemaakt en gelukkig bleek de foto niet te verdwijnen. Ik heb dus steeds op de verkeerde plaats gezocht ;0). Missie geslaagd dus, helemaal geweldig! Nogmaals mijn dank.
Met hartelijke groet,
AntoniaTeun.
Reputatie 6
Badge +5
Hi AntoniaTeun,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het scherm van je toestel kapot is gegaan. Slim dat je meteen een nieuwe hebt besteld.

Gaaf om te zien dat je met Ray zo ver komt wat betreft het behouden van de bestanden van je telefoon 🙂 Aangezien hij veel meer verstand heeft van Nokia's dan ik, zal ik dit topic vooral van een afstandje in de gaten houden. Als je ergens anders hulp voor nodig hebt, hoor ik het graag!

Super bedankt voor je hulp, Ray :D

Groetjes,
Niels
Ik ben nogmaals blij dat het uit eindelijk gelukt is.

@Niels

Dit betreft het Windows mobile besturingssysteem wat inmiddels doodgebloed is. Best jammer want het was een mooi systeem. De Nokia Lumia toestellen gingen over op Microsoft Lumia. Mijn oude 535 was 1 van de eerste. Helaas was er te weinig animo voor en besloot Microsoft de focus op mobiele markt te laten varen.

Ik heb nog een tijdje gepleit voor meer aandacht door Simyo in de blogs etc. voor dit besturingssysteem. @Alex was toen nog communicatie manager.

Niettemin blij dat @AntoniaTeun zijn bestanden heeft kunnen redden.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray,

Inderdaad fijn om te lezen dat het AntoniaTeun is gelukt om de bestanden terug te krijgen. En dat allemaal met jouw hulp!

Inderdaad jammer dat het besturingssysteem is gestopt. Maar dat zag je natuurlijk bij BlackBerry ook, de meeste mensen maken gebruik van Android en iOS.

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Wow, wat is zo een forum toch mooi 👍🏻👍🏻👍🏻

Echter, omdat dit topic werd geplaatst in 'Android', moet deze niet naar 'Windows Phone' worden verplaatst?
Reputatie 6
Badge +6
Hi Rico,

Het is inderdaad een prachtige uitvinding!

En je hebt helemaal gelijk, ik heb het topic daarom zojuist verplaatst van 'Android' naar 'Windows Phone' :)

Groetjes,
Bas

Reageer