.

Beantwoord

Gsm enorm traag. Kan dit te maken hebben met het ram geheugen?

  • 24 May 2016
  • 4 reacties
  • 356 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Mijn gsm ( Samsung galaxy s3mini) is sinds een tijd enorm traag. Laad pagina's niet snel.
Kan dit te maken hebben met het ram geheugen? Ik zie dat dat ver vol is.
Maar wat betekent dat ram geheugen en wat gebeurt er als ik het wis. Ik krijg dan een melding nl dat er dingen verloren gaan....
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 May 2016, 10:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Het grote beeld...een vol behoorlijk RAM geheugen kan idd de telefoon vertragen, dit is eigenlijk dan ook je werkgeheugen.

http://www.geeksquad.nl/articles/telefoongeheugen.
Volgens mij is dit informatief..

Vaak staan er te veel apps, te grote apps. Van een ander forum...probeer eens de app....
App Mgr deze geeft in een overzicht helderheid.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0soft.gphone.app2sd&hl=nl&referrer=utm_source%3Dgoogle%26utm_medium%3Dorganic%26utm_term%3Dapp+mgr&pcampaignid=APPU_1_WF5FV7KIA4KDgAakvLm4Aw

De apps die je niet gebruikt kun je bijvoorbeeld heel snel en gemakkelijk selecteren en uitschakelen/verwijderen.

**Hoe meer updaten van apps des te meer plaats nemen die in. Je zult zien dat bij een factory reset en daarna alleen de apps die fabrieksmatig aanwezig zijn en NIET updaten dat dat een wereld van verschil maakt.
Maar om te beginnen zou ik met het eerste beginnen.

Suuk 6
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chan,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat jouw telefoon steeds trager aan het worden is.

Zoals Friesian heeft aangegeven, kan dit inderdaad te maken hebben met de melding die je krijgt. Een vol werkgeheugen zorgt ervoor dat jouw telefoon trager wordt. Merk je dat alles op je telefoon minder snel werkt? Denk hierbij aan het opstarten van je telefoon etc.

Als alleen het internet traag lijkt te zijn, kunnen er ook nog andere dingen aan de hand zijn natuurlijk. Al geeft de melding op je telefoon wel duidelijk aan dat het RAM geheugen een oorzaak is. Heb je de tips van Friesian goed doorgenomen en heb je hier is aan gehad? Ik hoor het graag van je!

@Friesian, bedankt voor de vele tips en het uitzoekwerk :)

Groetjes,
Angela
Badge
Nou, ik krijg geen melding maar was uit aan het puzzelen waarom mijn gsm met alles traag is. WhatsApp openen. Camera willen opstarten. Internet
Eigenlijk alles
Maar er staat bij t ram geheugen dat ik dan alles wis en er dus dingen verloren gaan. En dan schrik ik dus. ....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Chan,

Als jouw hele telefoon trager is, kan er helaas geen andere conclusie getrokken worden dan dat het probleem bij je telefoon ligt. Via jouw computer kun je een back up maken van alle belangrijke gegevens. Zo raak je in ieder geval geen foto's etc. kwijt. Het kan wel voorkomen dat je sommige apps opnieuw moet downloaden als je het RAM geheugen hebt gewist.

Durf je het niet zo goed aan? Dan kun je altijd lans een telecomwinkel gaan om je te laten adviseren.

Groetjes,
Angela

Reageer