.

Vraag

Gmail app op Nokia N97 krijgt geen verbinding via Simyo internet

  • 3 May 2012
  • 3 reacties
  • 1222 Bekeken

Badge
Langs deze weg heb ik een vraag. Ik gebruik een Nokia N97 en heb een Simyo abonnment met internet toegang.
Internet (browsen) werkt prima en ook Whatsapp werkt. Maar ik heb ook een Gmail app en die gebruikt uiteraard ook internet, maar deze app geeft de melding dat er geen actieve internetverbinding is. Als ik WLAN aanzet en thuis op mijn draadloze netwerk connect, dan werkt ook Gmail prima.
Dus op de een of andere manier vindt de Gmail app de weg naar buiten niet via de Simyo internet connectie.
In mijn Nokia N97 zie ik dat de Simyo instellingen voor internet onder de niet gecategoriseerde access points staan, zowel mobiel internet als Simyo MMS. En onder de mobiel internet details zie ik staan dat downloads, web access en whatsapp gebruik maken van dit access point. Maar dus niet Gmail.
Wellicht gebruikt Gmail een ander access point? Of alleen als het access point is gecategoriseerd (in Nokia zijn de categorieen internet, multimedia berichten en WAP services) Of wellicht moet ik onder die categorieen Simyo mobiel internet handmatig instellen?
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mirko,

Het is mogelijk dat enkele instellingen niet goed staan. Simyo heeft echter geen email instellingen. Voor Gmail is het ook niet nodig om bijvoorbeeld een smtp server in te stellen. Als de overige internet opties het wel doen, raad ik aan om alle internet instellingen te verwijderen en opnieuw de instellingen op te vragen (sms sturen met de tekst 'ja' naar 1300). Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in ons systeem. Anders had je ook de andere internet opties niet kunnen gebruiken. Graag hoor ik wat het resultaat is.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,
Bedankt voor het heledere antwoord. Het opnieuw opvragen van de instellingen heeft inderdaad het probleem opgelost, nadat ik daarna ook een restart van het toestel heb gedaan (betterij verwijderd)
Met vriendelijke groet,
Mirko
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mirko,

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha

Reageer