.

Beantwoord

In gesprek terwijl ik niet in gesprek ben, hoe kan dit?

  • 28 May 2016
  • 7 reacties
  • 569 Bekeken

Ik heb een dualsim telefoon, Motorola Moto g2. Sinds een paar dagen zijn beide simyo nummers in gesprek, terwijl ik dat niet ben. Ik kan er wel gewoon mee bellen. ik heb doorschakelen of "niet storen" niet aanstaan. Als ik de simkaarten in een andete telefoon doe (ook een Motorola Moto g2 van mijn partner) dan ben ik weer wel bereikbaar.
Wat zou aan de hand kunnen zijn? Wat zou ik kunnen checken op mijn eigen telefoon?
icon

Beste antwoord door Caspar 30 May 2016, 11:38

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Carolien24,

Wat vervelend dat beiden simkaart niet goed samen lijken te werken in jouw Motorola Moto g2.

Aangezien de simkaarten het wel goed doen in de andere Motorola, zal het waarschijnlijk aan jouw telefoon of de instellingen liggen. Je zou het toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kan het probleem oplossen. Let er wel op dat je dan veel data op je telefoon kwijt raakt. Dit zou je bijvoorbeeld eerst op je PC kunnen zetten.

Verder kan je proberen om 2 andere simkaarten in jouw Motorola te doen. Loopt alles dan wel soepel?

Groetjes,
Caspar
Als ik de simyo kaarten van een ander erin doet, dan krijg ik hetzelfde, dan is ook dat nummer niet meer bereikbaar (melding in gesprek)...
Ik heb inderdaad geprobeerd om de fabrieksinstellingen te herstellen, maar zowel via "instellingen, back-up-reset- fabrieksinstelingen herstellen" als met een harde reset (met volume omlaag icm aan/uit knop) lukt het niet. In 1e geval staat de knop "fabrieksinstelingen herstellen" lichtgrijs en is dus niet te selecteren! Erg raar. Bij de harde reset en kiezen voor Recovery volgt de mededeling "geen opdracht".
Zou dit einde verhaal zijn van mijn telefoon? Of heb je nog andere suggesties?...dank je wel voor het meedenken
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Carolien24,

Wat raar dat een reset op het toestel je niet lukt :?

Ik zou in jouw geval contact opnemen met Motorola. Wellicht kunnen zij je probleem oplossen en je vertellen hoe je je toestel kunt terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Oke.... ga ik doen.
Geen vragen meer 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Carolien24,

Dat lijkt me een goed plan! Wil je ons op de hoogte houden? Wij zijn stiekem ook nieuwsgierig naar de oplossing.

Groetjes,
Angela
Ik heb van de klantenservice een handleiding gekregen hoe ik een harde reset moet doen. Ik raakte voorheen vast bij de melding "geen opdracht"en heb uitleg gekregen welke knoppen ik dan moest indrukken, dat lukte. Zodoende is alles terug naar de fabrieksinstellingen. Na de reset was ik weer bereikbaar!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Carolien24,

Wat goed dat je weer bereikbaar bent! Ik ben blij dat het goed is gekomen.

Als je nog vragen hebt kun je ons altijd vergezellen op het Forum! 🆒

Groetjes,
Ilias

Reageer