.

Beantwoord

Een paar telefoongerelateerde vragen!

  • 16 September 2019
  • 4 reacties
  • 332 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
L.s.,
Als digibeet (en al op leeftijd) heb ik een paar vragen over de simkaart:
  • kan een simkaart volraken met telefoonnummers?
  • is het mogelijk om de telefoonnummers die op de simkaart staan over te zetten op de telefoon?
  • is het ook mogelijk om de telefoonnummers van de telefoon over te zetten naar de simkaart?
  • is het mogelijk om de telefoonnummers van de simkaart te verwijderen?
  • ik ben in het bezit van een Samsung telefoon Galaxy J5(2016)
Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen, bij voorbaat mijn dank.

Met vr. groet,
G. van Dongen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 16 September 2019, 22:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Goedenavond @Gedo

Leuk je wederom terug te zien na 5 jaar.☺️😎

Ik zal de vragen op volgorde behandelen, is wel zo handig

L.s.,
Als digibeet (en al op leeftijd) heb ik een paar vragen over de simkaart:
  • kan een simkaart volraken met telefoonnummers?


Dat kan ja, maar voordat dat gebeurt heb je toch wel een beetje werk. Laat zeggen dat er een 250 contacten op een simkaart kunnen dan heb je al gauw een avonden vullend programma.☺️

  • is het mogelijk om de telefoonnummers die op de simkaart staan over te zetten op de telefoon?


Dat kan ja via contacten - instellingen - import/export - Exporteer - exporteren naar opslag.

  • is het ook mogelijk om de telefoonnummers van de telefoon over te zetten naar de simkaart?


Ook dat kan,via dezelfde weg maar dan exporteren naar simkaart
  • is het mogelijk om de telefoonnummers van de simkaart te verwijderen?


Ook dat kan. Ik heb er de handleiding bijgenomen.Pagina 51.

Contacten verwijderen
1 Start de app Contacten en tik op → Wissen. 2 Selecteer contacten en tik op WISSEN. Als u contacten één voor één wilt verwijderen, opent u de contactenlijst en tikt u op de afbeelding van een contact of tikt u op de naam van een contact → Gegevens. Tik vervolgens op → Wissen.
  • ik ben in het bezit van een Samsung telefoon Galaxy J5(2016)
Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen, bij voorbaat mijn dank.

Met vr. groet,
G. van Dongen.


Bron.
Handleiding Samsung Galaxy J5 2016 pagina 51.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van contacten op de simkaart, een simkaart kan verslijten, beschadigd raken. Je kunt ze bijvoorbeeld op de microSD exporteren maar nog liever opslaan in de cloud.
Dus je Gmail-account dat sowieso nodig is bij gebruik van Google play.

Ook weer handleiding.
Contacten synchroniseren met uw webaccounts Synchroniseer uw apparaatcontacten met online contacten die zijn opgeslagen in uw webaccounts, zoals uw Samsung-account. Start de app Instellingen, tik op Cloud en accounts → Accounts, selecteer een accountnaam, selecteer het account waarmee u wilt synchroniseren en tik vervolgens op Contacten (Samsung account) of Contacten synchroniseren.

Ik heb meteen een bijlage erbij gezet voor nieuwe contacten waar je ook ziet hoe je de opslaglocatie selecteert.
Kies je standaard voor het Gmail account dan worden bij een nieuwe aanschaf van een telefoon en wederom hetzelfde Gmail account ingevoerd, komen de contacten via synchronisatie ook weer automagisch op de nieuwe telefoon.



Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen.
Vragen, stel ze gerust.

Fijne avond,
Friesian, ut paerdjuh.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gedo,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Goed dat je deze vragen hier stelt! 🙂 Ik zie dat Friesian uitstekend en zeer compleet geantwoord heeft. Ik heb hier geen toevoegingen op 🙂

Heb je nog aanvullende vragen?

@ Friesian, je bent een topper!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hallo Jihane,

Inderdaad heeft Friesian mijn vraag uitstekend beantwoord.

Met vr. groet,
Gedo
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Gedo,

Goed om te horen! Mocht je tóch nog iets te binnen schieten, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Bas

Reageer