.

Beantwoord

Waarom worden het telefoonnummer, de pin- en pukcode vermeldt in één e-mail?

  • 16 August 2016
  • 7 reacties
  • 206 Bekeken

Gisteren heb ik mijn nieuwe sim-kaart geactiveerd. Wat mij ten zeerste verbaasd is dat Simyo mij in 1 EMAIL met mijn volledige NAAM, MIJN GSM-NUMMER, MIJN PINCODE EN PUKCODE toestuurt! :S
Het zal wel klantgericht bedoeld zijn, maar dit vind ik zeer ondoordacht, zeer onwenselijk en onveilig! 😠
De gegevens kunnen gewoon op Mijn Simyo (na INLOGGEN met mijn gegevens) worden gevonden. Sterker nog, zonder de gegevens zou ik mijn nieuwe sim-kaart niet hebben kunnen gebruiken.
Vraag: waarom doet u dit? :?
Verzoek: nooit meer dergelijke gegevens gecombineerd in 1 email willen sturen!
In deze mail die ik van Simyo ontving, heb ik mijn gegevens onleesbaar gemaakt:

Op 15 aug. 2016, om 19:06 heeft Simyo het volgende geschreven:
Beste Vera ******,

Hierbij ontvang je je persoonlijke pin- en PUK code. De pincode heb je nodig om de simkaart te kunnen gebruiken. De PUK-code heb je nodig als je per vergissing drie keer de verkeerde pincode intoetst. Beide codes vind je ook op Mijn Simyo.

Je Simyo telefoonnummer is: 061*******

Je pincode is: ****
Je PUK-code is: *******

Wij wensen je veel belplezier!

Met vriendelijke groet,

Het Simyo team

Op dit bericht kun je niet reageren. Als je nog vragen hebt, ga dan naar www.simyo.nl/service
icon

Beste antwoord door Ilias 17 August 2016, 10:30

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Veraa,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je onze e-mails als onveilig ervaart! Ik snap waar je zorgen vandaan komen.

Binnenkort zal Simyo de e-mails onder de loep nemen en wij zullen jouw ervaring zeker meenemen in de evaluatie. Ik hoop dat we daarin ook aan jouw wensen kunnen voldoen. Helaas kan ik er daar nog niet veel over zeggen. Goed dat je ons laat weten dat je ergens mee zit. Zo kunnen wij er eventueel wat aan doen!

Wij gaan er vanuit dat niemand anders toegang heeft tot de e-mails van onze klanten. Als dit gevoel wel heerst bij jou, dan hoop ik je te kunnen voorzien van enkele tips om dit gevoel weg te nemen.

In de e-mail die jij gebruikt kun je gebruik maken van een tweestapsverificatie waardoor je e-mail beter beveiligd is. Dit kun je zelf instellen via jouw account. Daarom heb ik even voor je gezocht hoe je dit kan instellen. Hoe je dat kan doen vind je hier. Verder raad ik je aan om een wachtwoord te nemen waarbij er een goede combinatie is van cijfers, kleine letters, hoofdletters en speciale tekens. Je kunt zien bij de provider van de e-mail welke tekens zijn toegestaan om te gebruiken. Tot slot is het handig is eens in de twee maanden je wachtwoord veranderd om de beveiliging enkel op te schroeven.

Ik hoop dat ik je van voldoende informatie heb voorzien om in ieder geval tot wij de e-mails onder de loep gaan nemen het gevoel van je kunnen wegnemen.

Groetjes,
Ilias
Badge +2
Ik heb hier een tijdje terug ook al melding van gemaakt, en met tweestapsverificatie schiet je weinig op.
Het probleem is namelijk dat e-mail onbeveiligd en gewoon in plain tekst wordt verzonden.
Dat is denk ik waar Veraa op doelde.
Hoi Ilias,

Het gaat niet om mijn eigen mailaccount, maar om het feit dat alle gegevens bij elkaar staan. En dat ze aan me gemaild worden. Dit terwijl ze gewoon achter een wachtwoord op jullie site te vinden zijn. Overal wordt geadviseerd om je pincode of wachtwoorden apart te bewaren. Zoals jullie zelf ook schrijven. Maar vervolgens wordt alles, maar dan ook alles, bij elkaar gezet. Dat is het manco, dus gooi het niet op mijn mailbox of mijn gevoel over mijn mailbox!
Hoe staat het met jullie mailbox? Er is vast een goede reden dat klanten niet met Simyo kunnen mailen of reply-en?
Ik heb hier een tijdje terug ook al melding van gemaakt, en met tweestapsverificatie schiet je weinig op.
Het probleem is namelijk dat e-mail onbeveiligd en gewoon in plain tekst wordt verzonden.
Dat is denk ik waar Veraa op doelde.


Het feit dat alles bij elkaar wordt gemaild is het probleem. Wat er vervolgens mee gebeurt kan een probleem worden. Plain tekst kan onderschept worden. Mailbox beveiligen doet niet af aan het feit dat alle gegevens bij elkaar in 1 mail staan.
Badge +2
Ik heb hier een tijdje terug ook al melding van gemaakt, en met tweestapsverificatie schiet je weinig op.
Het probleem is namelijk dat e-mail onbeveiligd en gewoon in plain tekst wordt verzonden.
Dat is denk ik waar Veraa op doelde.


Het feit dat alles bij elkaar wordt gemaild is het probleem. Wat er vervolgens mee gebeurt kan een probleem worden. Plain tekst kan onderschept worden. Mailbox beveiligen doet niet af aan het feit dat alle gegevens bij elkaar in 1 mail staan.

Mijn reply was wat onvolledig, maar dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen en ben het dus volledig met je eens.
Hi @Ilias,

Heb je mijn reactie op jouw antwoord gelezen? In jouw antwoord ging je vooral heel uitgebreid in op mijn mailbox, terwijl daar niet het probleem van jullie aanpak zit. Je ging voorbij aan de werkelijke opmerking en vraag. :?
Mijn vraag waarom Simyo ineens alle gegevens gaat mailen en waarom klanten niet met Simyo kunnen mailen is nog niet beantwoord.

Alvast bedankt voor je reactie!

Veraa

Hoi Ilias,

Het gaat niet om mijn eigen mailaccount, maar om het feit dat alle gegevens bij elkaar staan. En dat ze aan me gemaild worden. Dit terwijl ze gewoon achter een wachtwoord op jullie site te vinden zijn. Overal wordt geadviseerd om je pincode of wachtwoorden apart te bewaren. Zoals jullie zelf ook schrijven. Maar vervolgens wordt alles, maar dan ook alles, bij elkaar gezet. Dat is het manco, dus gooi het niet op mijn mailbox of mijn gevoel over mijn mailbox!
Hoe staat het met jullie mailbox? Er is vast een goede reden dat klanten niet met Simyo kunnen mailen of reply-en?
Dit kan idd stukken beter. Bijvoorbeeld pin en puk via mail, telefoonnummer samen met de simkaart verzenden via de post. Mijn stem heb je, Veraa, een zeer goede opmerking !

Reageer