.

Beantwoord

Waarom kan je je eigen forumnaam niet aanpassen

  • 14 November 2016
  • 11 reacties
  • 241 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Hey iedereen,

waarom kan je zelf niet je forumgebruikersnaam aanpassen?
Dat zou namelijk erg handig zijn in plaats van dat elke keer via een moderator te laten gaan.

Groet Paul.
icon

Beste antwoord door Caspar 15 November 2016, 10:50

Bekijk originele reactie

11 reacties

Een moderator heeft meer privileges omdat die aan de voorkant zit van het forum.

Echter bij de registratie als forumuser staat iets dat niet klopt......
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH,

Goeie vraag!

Ik snap heel goed dat het fijn zou zijn om je eigen forumnaam te kunnen veranderen. Ik heb laatst ook een topic behandeld, waar jij ook in zat, met iemand die een 06-nummer als naam had en het zelf niet kon aanpassen. Het zou natuurlijk gemakkelijker zijn als ze dit wél zelf kon aanpassen.

De reden dat alleen de moderators dit kunnen aanpassen, is puur uit bescherming. Hierbij doel ik bijvoorbeeld op een forumnaam die beledigend of grof is. Wanneer het zelf aan te passen is, zou je onze aanpassing ongedaan kunnen maken en de naam alsnog grof of beledigend kunnen maken. Dit is niet de bedoeling.

Iedereen is natuurlijk vrij om een forumnaam naar wens te hebben. Bij het aanmaken van een forum account kan je je eigen naam verzinnen. Wij passen dit alleen aan als het bijvoorbeeld een 06-nummer of een beledigende naam is. Verder kan je elke naam kiezen die je wilt. Wanneer we de naam aanpassen, is het alsnog mogelijk om zelf een andere naam te kiezen. Echter gaat het wel via een kleine omweg, omdat er dan een privébericht naar een moderator gestuurd moet worden.

Is dit een duidelijk antwoord voor je?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Ja Casper wel een duidelijk antwoord toch zou ik het persoonlijk veel makkelijker vinden als je het zelf kan aanpassen en daarbji ga ik er ook niet zo snel van uit dat mensen een beledigende naam gebruiken.

Groet Paul.
Paul, de moderator is duidelijk naar jou. Maar mijn opmerking is, al lijkt het me sterk, niet gelezen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi paulH,

Mooi dat het duidelijk is 😃 Het is wel echt de reden dat alleen wij dit kunnen. Het gebeurt ook niet vaak, maar het is wel eens voorgekomen dat we een naam hebben moeten aanpassen omdat deze toch erg grof was. Je mag zelf bedenken wat erg grof is :P

@Friesian, wat staat er precies bij de registratie als forumuser wat niet klopt? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Caspar
Kies hier je gebruikersnaam. Je gebruikersnaam wordt getoond bij jouw topics en reacties. Het is niet mogelijk om je telefoonnummer als gebruikersnaam te kiezen.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Dat klopt, het is nu technisch wel mogelijk. Alleen is dit niet de bedoeling in verband met de privacy van onze klanten. Dit is een puntje dat we mee zullen nemen naar onze forumbouwers. We hopen dat dit gauw wordt aangepast.

Bedankt voor je oplettendheid!

Groetjes,
Asma
Asma, neem dit niet persoonlijk op. Dit soort reactie is wollig, teleurstellend. Ik ben al jaren actief, helpend. Dit gebeurt nog regelmatig. 06 nummer als gebruikersnaam. Het is niet iets van nu, dit speelt al heel lang.
Hoe moeilijk kan het zijn? Een forumnaamkeuze zodanig beveiligd dat niet meer mogelijk is dan 2 of 3 cijfers.

@Friesian, wat staat er precies bij de registratie als forumuser wat niet klopt? Ik ben benieuwd!

Zelfs de vraag van Caspar had niet nodig moeten zijn. In mijn ogen hadden jullie dit na mijn opmerking ook moeten kunnen zien. Dat het nodig was dat ik moest NAHAKEN is teleurstellend....

En graag gedaan........
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Nou, dat klinkt niet erg vriendelijk! Je weet dat wij ons best doen om alles zo leuk en gezellig mogelijk te houden. Natuurlijk merk ik frustratie in je bericht en ook al bedoel je dit niet persoonlijk, wil ik Asma en Caspar verdedigen hierin. Asma is sinds vorige week begonnen als moderator op het forum. Dit betekent dat ze ons forum nog niet op haar duimpje kent en verder geen bevoegdheden heeft om dit aan te passen. Alleen Insided kan dit doen en zodra dit mogelijk is, zal dat gebeuren.

Caspar is al wat langer bekend op het forum, maar kan natuurlijk niet weten wat jij bedoelt met: "echter bij de registratie als forumuser staat iets dat niet klopt......". Er kan dan van alles zijn wat er in jouw ogen niet klopt, misgaat of anders zou moeten. Iets kan voor jou dus erg duidelijk zijn en hinten naar een duidelijk probleem, terwijl wij niet precies zien wat je bedoelt. We blijven mensen 🙂 Caspar zijn vraag is volledig terecht. Het is beter om een bevestiging te vragen dan zomaar zelf in te vullen wat er niet klopt en er dan achter komen dat jij iets anders bedoelt.

Daarnaast wil ik inhaken op het feit dat er wel een 06-nr. ingevoerd kan worden. Eerlijk is eerlijk, ik was me er ook niet van bewust dat dit hier op deze manier vermeld stond. Wij komen niet zo vaak op de pagina voor het registeren van een nieuwe user. Het niet meer mogelijk maken van het invoeren van een 06-nummer is niet iets wat ik zomaar kan regelen. Hiervoor moet ik om de tafel met Insided en bekijken hoe we dit precies willen aanpakken. De tijd die we hierin moeten steken, is absoluut geen probleem. Maar vergeet niet dat dergelijke wijzigingen ook een prijs hebben. Ik zeg niet dat dit een probleem moet vormen, maar dit betekent wel dat alles goed besproken moet worden.

Het kan heel goed dat je dit, in de jaren die je al actief bent, dit eerder hebt gemeld. Waarom het toen die tijd niet opgepakt is of aangepast is durf ik niet te zeggen. Het is in ieder geval niet eerder onder mijn aandacht gebracht.

Ja, ik zie dat mensen zich registeren met hun 06-nr, en wij proberen dit zo snel mogelijk aan te passen achter de schermen. Nee, ik wist niet dat er werd vermeld dat je niet kunt registreren met een 06-nr. Persoonlijk dacht ik dat wij hier een melding hadden staan met een waarschuwing dat het niet verstandig is of niet mag. Dat is al iets anders dan niet kunnen. Wellicht kan ik in overleg voorlopig wel de tekst aan laten passen. Ik heb het in ieder geval op mijn actielijstje gezet voor aankomende meeting met Insided zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Als laatste note; houd in je gedachten dat we enorm blij zijn met alle hulp, tips en feedback die we hier krijgen en dat 80% hiervan makkelijk en snel aan te passen is. Denk dan ook aan de andere kant, dat niet alles zinnig is, sommige dingen tijd en vooral veel geld kosten, of simpelweg helemaal niet mogelijk zijn. Het kan dan voelen alsof we jou teleurstellen, maar dat is uiteraard alles behalve op jou gericht. Er is geen onuitputtelijke bron van oplossingen helaas 😞 Als jij die wel kunt vinden, let me know 😉 Vind je het leuk om eens een middagje mee te komen kijken hoe wij dit hier allemaal doen, kom dan gerust een kop koffie drinken in Amsterdam!

Groetjes,
Angela
Hoi Angela.

Het is mij bekend dat jullie er alles aan doen om het forum leuk en gezellig te houden. Als anderen, een Forumuser, ik een opmerking maak in een (dit) topic en daar in 1e instantie niet op wordt gereageerd vanuit Simyo dan bevreemd me dat.

Dat jullie niet meteen mijn hint begrijpen, vooruit. Ik gaf wel aan dat het gaat om de registratie als Forum user, maar okee.
Dan nog had in mijn ogen de vraag gesteld kunnen worden in de eerste reactie van de moderator. Dat ik moest aanhaken zodat de vraag - wat klopt er niet bij de registratie? - gesteld werd dat vond ik jammer.

Privacy is een belangrijk punt, geen puntje :) dat weten jullie/jij ongetwijfeld ook. PaulH is dit topic gestart en ik heb het vermoeden dat ik weet wat de achtergrond is. Ik vertrouw erop dat jullie, de forumbouwers, de mensen die op de achtergrond bezig zijn, de users, mijn zorgen voor wat betreft het belang van privacy begrijpen.

Een stukje feedback, wellicht is er iets meer mogelijk dat je erbij zet bijvoorbeeld 6 tot 16 tekens als gebruikersnaam 2 cijfers...Let op hoofdletters, kleine letters.

Ik hoop dat dit wordt meegenomen bij intern overleg, een scherpe blik van een piraerdjuh...:)

En wederom graag gedaan ! Kritisch, behulpzaam, recht door zee.

***********************************************
Trouwens wel goed dat dat ene badge niet zichtbaar is bij mij.....je bent (misschien toch niet) een open boek. Koffie verkeerd, ik bedoel koffie drink ik al in geen jaaaaaaren. ;)

;);):)

Misschien ben ik soms scherp...maar ja, voor jou is DIT moeilijk om uit te spreken, wist je dat?
;);):P:cool:;)

Groetjes,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Dat jouw eerste bericht niet beantwoord is, is natuurlijk niet netjes. Dat ben ik met je eens. Zoals ik in mijn vorige bericht heb genoemd, blijven we mensen en kan er een foutje gemaakt worden. Dit proberen we te voorkomen. Sorry dat het in dit topic helaas niet goed is gegaan.

Privacy is zeker belangrijk, een van de belangrijkste punten zelfs. We zijn dan ook constant bezig om dit in de gaten te houden en te verbeteren. We begrijpen je feedback dan ook zeker en zoals ik heb aangegeven, neem ik dit mee. Ik ga samen met de slimme koppen achter het forum opzoek naar de beste oplossing hiervoor een neem je tips hierin mee als voorbeeld. Zodra er iets aangepast kan worden, laat ik dit aan je weten.

Haha, als ik alles wat in alle gezellige topics moet onthouden! Pfoe, dat is een hele taak 😉 Cola dan?

Groetjes,
Angela

Reageer