.

Beantwoord

Slechte service op alle fronten; 3 klachten

  • 20 August 2015
  • 6 reacties
  • 826 Bekeken

Mijn prepaid tegoed staat op €0,00. Op Mijnsimyo wordt mij aangeboden om op te waarderen of over te stappen op een abonnement. Op maandag 17 augustus heb ik via Mijnsimyo aangegeven dat ik voortaan een abonnement wil. Ik heb het webformulier ingevuld en via Ideal is er €0,01 afgeschreven van het rekeningnummer waarvan er maandelijks geincasseerd kan worden. De volgende werkdag zou mijn abonnement geactiveerd zijn.

Toen het abonnement 2 werkdagen later nog niet geactiveerd was, belde ik de klantenservice. Ik kreeg ene Tiffany aan de telefoon. Nadat ik bovenstaand verhaal had gedaan, stelde Tiffany mij een aantal controlevragen, welke ik uiteraard allemaal correct en zonder aarzelen wist te beantwoorden. Tot slot wilde ze de laatste 3 cijfers van mijn bankrekening. Deze wist ik niet uit mijn hoofd maar het bankrekeningnummer waarvan tot 2 dagen eerder was geincasseerd kon ik haar wel geven (ik had het gewijzigd toen ik het abonnement aanvroeg). Maar helaas, daar nam Tiffany geen genoegen mee en zij weigerde mij verder te woord te staan. Ik vroeg haar mij tegemoet te komen: ik belde immers omdat Simyo in gebreke bleef met het aanleveren van het abonnement op toegezegde datum, dus een goede service zou een prettige tegemoetkoming zijn. Maar Tiffany was onvermurwbaar. Tegen zo'n klantonvriendelijke houding wil ik hierbij een klacht indienen.

Bovendien waren mijn persoonsgegevens niet eens nodig geweest om de vraag te beantwoorden, zo bleek toen ik na het opzoeken van mijn bankrekeningnummer een andere klantenservicemedewerker aan de lijn kreeg (welke overigens niet eens naar mijn bankrekeningnummer vroeg!). Deze medewerker informeerde mij dat een prepaid abonnement dat op €0,00 staat, geblokkeerd(?!) wordt en pas in een abonnement kan worden omgezet zodra het prepaid tegoed is opgewaardeerd (voor deze informatie zijn dus helemaal geen klantgegevens nodig en dit had Tiffany mij dus ook kunnen vertellen!).

Wat een absurde procedure!. Nogmaals: op Mijnsimyo wordt mij de keuze gelaten om op te waarderen of over te stappen op een abonnement. Ik vind het erg slordig dat dat niet duidelijk staat aangegeven als je de aanvraag doet zoals die op Mijnsimyo wordt aangeboden. Hierbij dien ik klacht nummer 2 in.

En ik vind het helemaal niet netjes dat ik na het invullen van de online aanvraag en het betalen van de €0,01 niet door Simyo wordt geinformeerd dat het abonnement toch niet geleverd gaat worden. Wat eigenaardig: ik vul een aanvraag in, ik betaal €0,01 cent. En dan? Het is nu donderdag en nog steeds heb ik geen bericht ontvangen van Simyo over de aanvraag van mijn abonnement. Hierbij dien ik klacht nummer 3 in.

Vervolgens heb ik zojuist geprobeerd het prepaid tegoed aan te vullen middels credit card betaling, maar deze betaling mislukt elke keer zonder opgaaf van reden...! (Betaling met Mastercard van Neteller, een debetcard waar ruim voldoende tegoed op staat.) Hierbij dien ik klacht nummer 4 in .

Slechte service op alle fronten dus!

Het telefoonnummer waar het om gaat, heeft mijn zoon in gebruik. Hij gaat sinds woensdag voor het eerst naar de middelbare school, aan de andere kant van de stad, 10km fietsen. Ik vind het ontzettend vervelend dat hij nu niet in staat is om iemand te bellen als er iets aan de hand is. Ik wil dit dus graag snel opgelost hebben!
Kunt u mijn prepaidnummer omzetten in het abonnement dat ik het aangevraagd? Of anders in elk geval regelen dat mijn betaling wordt geaccepteerd?

Ik ben tot nu toe alleen maar supertevreden geweest over Simyo. Hopelijk kunnen jullie van mij snel weer een tevreden klant maken.
icon

Beste antwoord door Ernst 20 August 2015, 13:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi MKK2, welkom op ons forum.

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Over Simyo.

Wat vervelend dat je overstap van Prepaid naar Sim Only zo moeizaam verloopt :(
Graag ga ik in op je klachten. Te beginnen met je eerste klacht.

Bij Simyo hebben de medewerkers die je aan de telefoon krijgt erg veel verantwoordelijkheden. Zij mogen veel voor onze klanten doen, maar er worden ook hoge eisen gesteld aan het beschermen van de privacy van dezelfde klanten.
Daarom zijn er een aantal standaard vragen die beantwoord dienen te worden alvorens de gegevens van de klanten ingekeken mogen worden. Tiffany heeft hier goed gehandeld. Ze heeft zeker willen weten dat zij de juiste persoon aan de telefoon had. Mócht het namelijk zo zijn dat wij hier iemand aan de telefoon hebben die niet is wie hij/zij zegt te zijn, dan zijn de gevolgen voor de klant meteen erg groot.
Voor jou was het op dat moment wel vervelend dat je niet verder geholpen kon worden. Dat staat buiten kijf.
De andere collega die je hebt gesproken heeft zich helaas niet aan deze regels gehouden en deze zal hier extra in begeleid worden.

Verder is het niet nodig om beltegoed te hebben om over te stappen naar Sim Only. De collega die je dit vertelde zal ook extra begeleiding krijgen als het gaat om productkennis.
Ik kan wel een manier voorstellen waarin je hier niet verder kwam:
Om over te stappen van Prepaid naar Sim Only is het nodig om het contract te bevestigen. Dit is de laatste stap tijdens het overstappen. Heb je deze vraag ook in je scherm gezien, Marieke?
Zo niet, dan is de kans groot dat je beeldscherm ingezoomd staat. Druk eens op de Ctrl knop en druk op de - (min) toets. Je zoomt dan uit en hopelijk zie je dan wél wat er onderaan je beeldscherm niet meer zichtbaar was.
Hopelijk ondervang ik hiermee klacht nummer 3.

Dan je laatste klacht: de creditcard betalingen.
Ik zie betalingen die niet gelukt zijn, en deze hebben dezelfde melding:
De betaling wacht op de klant die een handeling moet voltooien, voordat de betaling verder verwerkt kan worden.

Ik weet niet welke handeling hier bedoeld wordt Marieke, al acht ik de kans aanwezig dat ook dit duidelijk kan worden wanneer je met Ctrl + min uitzoomt.

Kun je me laten weten of dit alles je verder helpt in je overstap naar Sim Only en je weer een tevreden klant bent?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MKK2,

Ik ben geen medewerker van Simyo maar wil wel even op het verhaal in gaan.

Ik vind het juist fijn dat Simyo zo met mijn gegevens omgaat.
En Tiffany heeft in deze goed gehandeld.

Misschien iets om te onderzoeken bij Simyo.
Het bankrekening kan mss weg gelaten worden als de klant belt met zijn mobiele aansluiting naar 1200.
Het nummer moet dan wel zijn waar het om gaat.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi maikel.twinnie,

Bedankt voor je aanvulling en je feedback 🙂. Het is inderdaad wel iets om te onderzoeken. We zijn er ook mee bezig om een alternatieve en eenvoudigere manier te ontwikkelen waarop we de gegevens kunnen controleren.

Groetjes, Tiury
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tiury,

Misschien een onderzoek starten op het forum.

Wat vinden jullie de fijnste methode om te zorgen dat je privacy gewaarborgd blijft?
Reputatie 5
Badge +11
Voel je vrij, maikel.twinnie ;)
Dan wachten we in dit bewuste topic op een reactie van MKK.
Reputatie 5
Badge +10
https://forum.simyo.nl/meedenken-simyo-106/klantenservice-contact-29687
Het betreffende onderzoek.

@Marlies,

Ik zou het leuk vinden als jij ook in bovenstaand topic reageert zodat dit kan worden meegenomen!

Reageer