.

Beantwoord

Zijn jullie tevreden over simyo? waarom wel/niet?

  • 23 April 2013
  • 91 reacties
  • 17160 Bekeken

Badge
Ik ben met bellen wel tevreden maar internet is te traag.
Internet in het buitenland zijjn ze al heel lang mee bezig maar komt niet van de grond.

Helaas roepen ze vaak wat met een datum. Maar elke keer is er uitstel.
Mijn vriendin en ik hebben beide simyo, het is goedkoop en met bellen niet vaak problemen.
Als ze klaneten willen houden moeten ze wat aan internet doen en geen loze dingen roepen.

Wat is jullie ervaring?
icon

Beste antwoord door Alex 25 April 2013, 17:16

Bekijk originele reactie

91 reacties

Badge +8
Wel een beetje jammer :( Direct 5 Euro incasseren i.v.m. een nieuw toestel waarbij een microsim noodzakelijk is. Ik zou zeggen: "service van de zaak"!

Hoi KPNfreak,

Op dit moment leveren we nieuwe klanten een combisim, waarbij een microsimkaart dus al beschikbaar is. Voor klanten die nog over een oude simkaart beschikken is het inderdaad wel nodig om een vervangende simkaart te bestellen, als ze die nodig hebben voor een ander toestel.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Charlene,

Jij bent goed bezig als ik zo vrij mag zijn (heel actief op het forum). Top!

Mijn opmerkingen over de verbeterpunten, geef jij dit door aan het management?
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben het geheel met KPNfreak eens.
Zeer tevreden met Simyo echter sommige zaken mogen beter:

- betere actualisatie van je bel/sms/data bundel ipv om de 1,5/2 dagen om de paar uur.
- automatisch onthouden inlog gegevens in de iOS/Android app, toevoegen bekijken facturen, aan/uitzetten data, bellen in buitenland, internet in buitenland via de app
- na het recent lanceren van internet in het buitenland (eindelijk voor sommige, zelf blijf ik het bij WIFI houden waar mogelijk) zou een buitenland data/bel/sms bundel(s) erg fijn zijn zoals andere providers dat ook aanbieden
- zelf geen 3G op dit moment erbij maar kan me wel voorstellen dan 2Mbps down anno 2013 wel naar 7Mbps moet kunnen (al haal je misschien maar 4Mbps maar toch).
Badge +6
Hoi Charlene,

Jij bent goed bezig als ik zo vrij mag zijn (heel actief op het forum). Top!

Mijn opmerkingen over de verbeterpunten, geef jij dit door aan het management?


Hoi KPNfreak,

Je opmerkingen worden door gegeven aan het management of de desbetreffende afdelingen. 🙂
Badge +6
Ik ben het geheel met KPNfreak eens.
Zeer tevreden met Simyo echter sommige zaken mogen beter:

- betere actualisatie van je bel/sms/data bundel ipv om de 1,5/2 dagen om de paar uur.
- automatisch onthouden inlog gegevens in de iOS/Android app, toevoegen bekijken facturen, aan/uitzetten data, bellen in buitenland, internet in buitenland via de app
- na het recent lanceren van internet in het buitenland (eindelijk voor sommige, zelf blijf ik het bij WIFI houden waar mogelijk) zou een buitenland data/bel/sms bundel(s) erg fijn zijn zoals andere providers dat ook aanbieden
- zelf geen 3G op dit moment erbij maar kan me wel voorstellen dan 2Mbps down anno 2013 wel naar 7Mbps moet kunnen (al haal je misschien maar 4Mbps maar toch).


Hoi Pacorob,

Bedankt voor je verbeterpunten. Ik zorg ervoor dat ze bij de juiste afdeling terecht komen.
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben het geheel met KPNfreak eens.
Zeer tevreden met Simyo echter sommige zaken mogen beter:

- betere actualisatie van je bel/sms/data bundel ipv om de 1,5/2 dagen om de paar uur.
- automatisch onthouden inlog gegevens in de iOS/Android app, toevoegen bekijken facturen, aan/uitzetten data, bellen in buitenland, internet in buitenland via de app
- na het recent lanceren van internet in het buitenland (eindelijk voor sommige, zelf blijf ik het bij WIFI houden waar mogelijk) zou een buitenland data/bel/sms bundel(s) erg fijn zijn zoals andere providers dat ook aanbieden
- zelf geen 3G op dit moment erbij maar kan me wel voorstellen dan 2Mbps down anno 2013 wel naar 7Mbps moet kunnen (al haal je misschien maar 4Mbps maar toch).


Klopt pacorob. De snelheid van het mobiele internet van Simyo is anno 2013 niet meer serieus te nemen. En dan te bedenken dat een prepaidkaartje van de concurrent met het rode logo sneller mobiele internet geeft dan bij een abonnement bij Simyo.

TIP voor Simyo (gratis):

Geef de klanten met een Sim only abonnement die elke maand kunnen vertrekken 2 Mbps en de klanten die Simyo trouw zijn (dus met een jaarabonnement) 7 Mbps. Je slaat hiermee 2 vliegen in 1 klap: tevreden klanten en meer klanten welke zich voor een jaar aan Simyo gaan binden.

Jongens, ik ga solliciteren bij de marketingafdeling van Simyo :p
Badge +1
Bent altijd tevreden geweest bij simyo, zit dan nu wel bij een adere provider maar mocht simyo hetzelfde bieden als hun kom ik terug 🙂
Zaterdag 6 juli m'n abonnement besteld en ik kreeg het simpakket op maandag 8 juli. Omdat ik een Iphone 5 ga halen moet ik een NANO simkaart hebben. Een beetje jammer dat je dat dan niet gelijk aan kunt geven tijdens het bestellen, want dit geeft natuurlijk veel minder administratief werk. Maar goed gelijk de NANO sim aangevraagd en een dag later had ik hem binnen! ben der erg van onder de indruk. Helaas is mijn Iphone der nog niet dus heb nog niets van het netwerk kunnen proberen. Maar als het nu al zo snel gaat heb ik niets te vrezen =D
Kortom Simyo heeft er weer een tevreden klant bij!!
Badge +8
Klopt pacorob. De snelheid van het mobiele internet van Simyo is anno 2013 niet meer serieus te nemen. En dan te bedenken dat een prepaidkaartje van de concurrent met het rode logo sneller mobiele internet geeft dan bij een abonnement bij Simyo.

TIP voor Simyo (gratis):

Geef de klanten met een Sim only abonnement die elke maand kunnen vertrekken 2 Mbps en de klanten die Simyo trouw zijn (dus met een jaarabonnement) 7 Mbps. Je slaat hiermee 2 vliegen in 1 klap: tevreden klanten en meer klanten welke zich voor een jaar aan Simyo gaan binden.

Jongens, ik ga solliciteren bij de marketingafdeling van Simyo :p


Hoi KPNfreak,

Nice of you to notice 🙂 Ik doe m'n best. Open sollicitaties zijn natuurlijk altijd welkom.
Suggesties worden altijd doorgegeven.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Bent altijd tevreden geweest bij simyo, zit dan nu wel bij een adere provider maar mocht simyo hetzelfde bieden als hun kom ik terug :)

Als je eenmaal een Simyo-hart hebt, raak je dat niet meer kwijt.. ;)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Zaterdag 6 juli m'n abonnement besteld en ik kreeg het simpakket op maandag 8 juli. Omdat ik een Iphone 5 ga halen moet ik een NANO simkaart hebben. Een beetje jammer dat je dat dan niet gelijk aan kunt geven tijdens het bestellen, want dit geeft natuurlijk veel minder administratief werk. Maar goed gelijk de NANO sim aangevraagd en een dag later had ik hem binnen! ben der erg van onder de indruk. Helaas is mijn Iphone der nog niet dus heb nog niets van het netwerk kunnen proberen. Maar als het nu al zo snel gaat heb ik niets te vrezen =D
Kortom Simyo heeft er weer een tevreden klant bij!!


Hoi -Rg-,

Welkom op het forum, en welkom bij Simyo :D
Ik heb ook alvast een tip voor je voor als de iPhone5 is aangekomen.
Mocht je toestel de PINcode niet willen accepteren, dan even synchroniseren met je pc, met onze simkaart erin.
Of als dat niet werkt:

-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt
Hij gaat nu langzaam weer opstarten en zal zichzelf aanmelden op netwerk.

Veel plezier straks met je toestel!

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +1
Ik zag overigens zojuist op de website dat Simyo de snelheid flink heeft opgeschroeft naar onderstaande snelheid. Niet verkeerd! Ik heb zelf geen 3G op dit moment, maar dit maakt het wel extra interessant. Ik ben wel erg benieuwd naar gebruikers hoe de werkelijke snelheid gemiddels is qua up/downtime?

"Simyo biedt standaard een downloadsnelheid van maximaal 14,4 Mbps en een uploadsnelheid van 2,0 Mbps.* De snelheid van mobiel internet worden door Simyo niet beperkt wanneer de bundel verbruikt is. Wel gelden dan de buiten-bundel datatarieven.

*Simyo biedt klanten die zijn overgestapt van Tringg naar Simyo (mei 2011) een downloadsnelheid van maximaal 7,2 Mbps en een uploadsnelheid van 1,4 Mbps, conform de algemene voorwaarden.
Voor prepaid is de downloadsnelheid 1,0 Mbps en uploadsnelheid 0,386 Mbps."

Goed bezig Simyo voor sim-only klanten en Tringg klanten.

Nu nog de volgende zaken aanpakken:

- actuelere informatie bel/sms en data tegoed op site en app (om de paar uur of 2x per dag ofzo ipv om de 1,5-2 dagen)
- internet pakket in het buitenland (na het recent lanceren van mogelijkheid voor internet in het buitenland zou één of meerdere type buitenland data pakket(ten) niet mis zijn voor velen a 5 euro of 10 euro voor let's say 200MB of 500MB data)
- facturen in kunnen zien via de app (iOS, Android en binnenkort ook op Win8 phone)
Badge +1
Nou zolang ik het Etje op mijn iphone heb, ga ik alleen maar down met mijn snelheid.
Das provider tactiek. Denken dat je op 3g zit maar je zit op edge. En dan kunnen ze je makkelijker overhalen voor 4g.
bah.
Badge +8
Nou zolang ik het Etje op mijn iphone heb, ga ik alleen maar down met mijn snelheid.
Das provider tactiek. Denken dat je op 3g zit maar je zit op edge. En dan kunnen ze je makkelijker overhalen voor 4g.
bah.


Hoi meeuw,

Wat bedoel je precies? Als je een E hebt, zit je inderdaad op edge, heb je dat vaak? Dan kan ik nakijken wat er met je 3g aan de hand is. Simyo gaat voorlopig geen 4g aanbieden, dus dat zou niet slim van ons zijn, dan raken we iedereen kwijt..

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Ja eerst had ik overal 3g, nu vaak edge.
Maar jullie zijn niet de enige provider. Veel mensen vragen aan mij wat die e boven in het scherm is.

Aansluit kosten. Ook zoiets. Spontaan alle providers weer ingevoerd. Na jaren lang weggeweest.
En enige argument wat ik hoor is : Ja alle providers doen het. Wat een amateurs.......
Reputatie 5
Badge +10
@meeuw. Ja de telecomwereld is continu in ontwikkeling. Dus het zou zomaar kunnen dat dit er op den duur ook weer uit gaat.
Badge +1
ontwikkeling... kom op he....
Mag ik mijn 3g terug inplaats van tragere Edge....
Badge +6
ontwikkeling... kom op he....
Mag ik mijn 3g terug inplaats van tragere Edge....


Dat is vervelend om te lezen. Gezien je aangeeft het probleem op meerdere locaties te ervaren wil ik je aanraden je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of dit het probleem verhelpt. Kan je laten weten wat je bevindingen zijn?
Badge +1
Meerdere mensen met het kpn netwerk hebben er last van. 
Voicemail ook weer voor de 2de keer uitgeschakeld. Wat een ontwikkeling 🙂....
Reputatie 5
Badge +11
Meerdere mensen met het kpn netwerk hebben er last van. 
Voicemail ook weer voor de 2de keer uitgeschakeld. Wat een ontwikkeling 🙂....


Als je met meerdere mensen problemen ondervind met het netwerk, is dat dan in het zelfde gebied? Zo ja, dan kun je een onderzoek laten starten door KPN.

Je geeft ook aan dat er iets aan de hand is met je voicemail. Kun je specifiek uitleggen wat het probleem is? Dan kan ik je verder helpen.
Badge +1
Ja ik blijf bezig met kpn. Koste me 2 maanden om internet verbinding aan te sluiten, meer dan een half jaar om het abbo op te zeggen.
En dan heb ik de telefoon kosten en uren niet mee geteld.
Maar uiteindelijk was ik de winnaar en heb gelijk gekregen. Niet meer dan terecht want alle, maar ook alles ging fout. 
Owja moet nog 4 modems terug sturen ...

Afin, ik heb het niet bijgehouden. Merk veel dat op mijn iphone een e staat inplaats van 3g.
Veel mensen vragen aan mij : "Wat is die E op mijn iphone?"

En dan zeg ik sinds een week het volgende :
. Ja de telecomwereld is continu in ontwikkeling.

Want ja, dat is nu eenmaal het antwoord van de telecomwereld.
Of : Dat doen alle providers. 

Ik moet zeggen, het werkt wel. Scheel me heel veel tijd.

Voicemail moet ik nog wel eens extra uitschakelen met 12339.
Geef niet, vind erger dat mijn belmin gejat worden. En als ik een maand later 20 min eroverheen zit moet ik extra betalen.

Als u bij mij 2 appels koop, en u eet er 1 niet op. Pak ik die appel ook niet meer van u af. Want u heeft voor 2 appels gekocht.
Maarja :
. Ja de telecomwereld is continu in ontwikkeling.
Of : Dat doen alle providers.
Ik ben tevreden met de diensten van simyo, maar niet met de klantenservice! ik probeer al sinds dinsdag mijn vervangende simkaart te laten deblokkeren, maar ik heb nog via email nog via het forum een antwoord gekregen. Mijn simkaart is dus nog steeds geblokkeerd hoewel ik ze heel hard nodig heb voor op werk en de hele tijd niet bereikbaar ben. 
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben tevreden met de diensten van simyo, maar niet met de klantenservice! ik probeer al sinds dinsdag mijn vervangende simkaart te laten deblokkeren, maar ik heb nog via email nog via het forum een antwoord gekregen. Mijn simkaart is dus nog steeds geblokkeerd hoewel ik ze heel hard nodig heb voor op werk en de hele tijd niet bereikbaar ben. 

Als er haast bij is dan is de snelste oplossing even bellen met de klantenservice (vanaf een vaste lijn bereikbaar via 09008090, 35 cent per gesprek). Die zijn maandag weer open. Als er iets minder haast bij is, is dit forum de aangewezen weg - een moderator zal in de regel binnen 1 werkdag antwoord of een oplossing geven. Dit forum wordt doorgaans alleen op werkdagen door moderators bemand/vrouwd maar een enkele keer zijn ze er ook op zaterdag (zoals vandaag want ik zie dat Natascha er is).
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vanessa92,

Ernst heeft je via Facebook al geholpen aan zijn reactie in dit topic te zien.

Bedankt voor het advies Scotsman. Wij proberen zo af en toe ook op zaterdag en zondag te reageren.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Ik vind dat de klant zelf moet beoordelen of een topic beantwoord is. En niet de klantenservice. Want sommige vragen zijn helemaal niet beantwoord voor de klant en worden wel als beantwoord neergezet.
Snap dat jullie alles eraan doen om target te halen maar zo gaat niet werken.

Reageer