.

Beantwoord

Zijn jullie tevreden over simyo? waarom wel/niet?

  • 23 April 2013
  • 91 reacties
  • 17160 Bekeken

Badge
Ik ben met bellen wel tevreden maar internet is te traag.
Internet in het buitenland zijjn ze al heel lang mee bezig maar komt niet van de grond.

Helaas roepen ze vaak wat met een datum. Maar elke keer is er uitstel.
Mijn vriendin en ik hebben beide simyo, het is goedkoop en met bellen niet vaak problemen.
Als ze klaneten willen houden moeten ze wat aan internet doen en geen loze dingen roepen.

Wat is jullie ervaring?
icon

Beste antwoord door Alex 25 April 2013, 17:16

Bekijk originele reactie

91 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten


Hoi J@net,

Je kunt je resterende bel/sms en data units via het tabblad overzicht inzien. Sinds gisteren kampen we echter met een probleem waardoor ze nu niet getoond worden. Je kunt dit voor nu oplossen door op F5 te drukken. Ondertussen wordt gewerkt aan de oplossing.

Ook is er sinds kort een Simyo app voor Android beschikbaar waardoor je nog sneller en makkelijker je resterende bel/sms en data units kunt inzien.

Of heb ik je bericht verkeerd gelezen?

Groetjes,

Alex
Ik ben zeer ontevreden

Tot mijn hele grote verbazing heb ik ook gemerkt dat ik moet bijbetalen terwijl ik mijn gebruik via my simyo goed in de gaten heb gehouden. Ik snap nu dus dat het tegoed op my simyo helemaal geen moer voorstelt, en dat je maar moet gokken waar je zult eindigen. Een absolute No Go voor mij. Ik voel me beduveld door simyo die klanten laat denken volledige transparantie te bieden door deze o zo handige overzichten. Terwijl je nergens kunt uitvinden hoeveel je op welk moment hebt verbruikt. Jammer van de aansluitkosten van het abonnement, maar blij dat ik maar 1 jaar aan simyo vastzit
Badge +8
Ik ben zeer ontevreden

Tot mijn hele grote verbazing heb ik ook gemerkt dat ik moet bijbetalen terwijl ik mijn gebruik via my simyo goed in de gaten heb gehouden. Ik snap nu dus dat het tegoed op my simyo helemaal geen moer voorstelt, en dat je maar moet gokken waar je zult eindigen. Een absolute No Go voor mij. Ik voel me beduveld door simyo die klanten laat denken volledige transparantie te bieden door deze o zo handige overzichten. Terwijl je nergens kunt uitvinden hoeveel je op welk moment hebt verbruikt. Jammer van de aansluitkosten van het abonnement, maar blij dat ik maar 1 jaar aan simyo vastzit


Hoi Skip,

Ik heb je reactie in dit topic al beantwoord.
Het ging bij jou om een 0900-nummer. Die vallen standaard buiten de bundel.

Groetjes,

Charlene
Badge
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten



 wat apart zeg....(!) .ineens kan ik nu weer wel zien dat ik nog 45 smssen of belminuten heb.... voor de laatste dagen van de maand... ga het nu toch wel zelf bij houden, want het schijnt ergg ingewikkeld te zijn om dat precies tot op de minuut te doen...op het laatst van de maand.  ik wil per se binnen die 7 euro per maand blijven. Heb het niet ruim...dus dat moet wel
Badge
Ik ben niet tevreden, want ik kan niet zien hoeveel ik nog kan bellen en smssen. Dat was eerder in een oogopslag te zien. Nu is het een hele puzzel. Er staat wel hoe vaak je gebeld hebt... maar Simyo telt niet 3 minuten bellen voor 3 x. 
Ik riep het hier al vaker. Ik zal echt aan het eind van de maand met een stopwatch in de gaten houden hoelang ik bel, om niet buiten mijn bundel te gaan. NOOIT meer raad ik mensen aan om simyo te nemen. En dat deed ik wel altijd. Nu zeg ik NIET DOEN. Het enige wat simyo wil is onoverzichtelijk houden, zodat je buiten je bundel gaat. 
Ik heb 250 smssen of belminuten, maar boven de 200 doe ik niks meer.

Geruststellende nietszeggende feedback zit ik niet op te wachten


Hoi J@net,

Je kunt je resterende bel/sms en data units via het tabblad overzicht inzien. Sinds gisteren kampen we echter met een probleem waardoor ze nu niet getoond worden. Je kunt dit voor nu oplossen door op F5 te drukken. Ondertussen wordt gewerkt aan de oplossing.

Ook is er sinds kort een Simyo app voor Android beschikbaar waardoor je nog sneller en makkelijker je resterende bel/sms en data units kunt inzien.

Of heb ik je bericht verkeerd gelezen?

Groetjes,

Alex


 ik heb geen verstand van apps en android en data units en tabbladdingen en dat soort engelse termen

het gaat erom...laat maar...sinds gisteren kan ik weer wel zien hoe en wat..

het ging mij erom dat als ik 20 minuten had gebeld met mijn dochter dat jullie dat telden als 1 sms of bel minuut...en ik heb er al vaker moeite mee hoe makkelijk jullie over andersmans centen praten.  
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben tevreden over Simyo, maar ook niet meer dan dat.

Ik kijk trouwens reikhalzend uit naar het overleg tussen de telecomsector en de minister over de vele belminuten welke iedere maand overblijven en verdwijnen... Simyo zou hier een pioniersrol in kunnen vervullen.

Ik heb bijvoorbeeld nu 148 belminuten over. Die ben ik over een paar dagen kwijt terwijl ik deze wel heb afgerekend. Misschien bel ik volgende maand weer meer zodat mijn bundels direct naar beneden bijstellen geen optie is.

Een klantonvriendelijke methode welke overigens bij alle providers wordt gehanteerd.
Das te makkelijk gezegd, in dit geval heeft niets met iphone te maken, maar met wifi.  


Beste Simone,

Waar je in geval van dataverbruik heel goed op moet letten is het volgende:

Wanneer je thuis gebruik maakt van WIFI, kun je het beste je data-verbinding uitschakelen.
Sommige merken telefoons schakelen de WIFI-verbinding uit op het moment dat je de telefoon op standby hebt staan om stroom te besparen.

Als je dan in de tussentijd berichten ontvangt (email, whatsapp etc), loopt dit via het 3G netwerk en wordt dit dus van je data-bundel afgeschreven. 

Ook kun je bij ondermeer recente Android toestellen data limieten instellen voor je 
internet gebruik. Hierbij kun je instellen na hoeveel mb data je een waarschuwing wilt ontvangen en bij hoeveel mb data de internetverbinding moet worden uitgeschakeld.

Kan me zo voorstellen dat dat bij een iPhone ook kan, anders zijn er genoeg apps die jou
kunnen aangeven hoeveel data je ongeveer verbruikt hebt.

Het verbruik van data valt onder de eigen verantwoordelijkheid, dus is het zaak om hier
zelf zo handig mogelijk op in te spelen.
Badge +1
Nee niet tevreden, want de bel min en mb's etc worden niet meegenomen.
Ik ben volgendjaar weg. 
Reputatie 7
Badge +9
Nee niet tevreden, want de bel min en mb's etc worden niet meegenomen.
Ik ben volgendjaar weg. 


Waar naartoe? KPN, Vodafoon, T-Mobile, Tele2 etc etc IEDEREEN doet het bij abonnementen. Prepaid is niet beter, want dan betaal je rustig 4 tot 5 keer meer dan een abonnement per minute. Data wil je geeneens weten en bij prepaid hebben laten ze zonder problemen 50+ euro beltegoed vervallen omdat je danwel overstapt danwel niet binnen 6 maanden niets had uitgeven of opgewaardeerd.

Dan heb je nog post-paid abonnementen, maar bij Telfort kan dat nu niet meer en bij youfone eindeloos betaal je 2,50euro per maand administratiekosten als je niet minimaal voor 10 euro per maand belt.

Linksom of rechtsom je wordt genaaid op vele manieren.
Vervallen van min/sms/mb/beltegoed, afronden naar boven, starttarieven, administratiekosten, hoge roaming tarieven etc etc etc.

Dus laat even weten welke eerlijke provider je vind. Misschien dat er meer daar heen willen!
Badge +1
Het punt is, het is niet fear. We worden als concument niet fear behandeld, we worden genaaid en er word van ons gejat. 
En de providers verschuilen zich onder het mom van : Maar iedereen doet het. 
Maar dat is geen goed argument!
En als we met z'n alle ons mond houden en accepteren, dan gaan ze of steeds verder, of er word niks aan gedaan.

Maar om op je vraag terug te komen : Ik ben nog aan onderzoeken hoe ik het ga doen. Maar volledig over op mb's.
Ziggo willen hotspots maken en zo zijn er nog wel aantal "hotspots".

Ik bel voornamelijk thuis of op het werk voor lange gesprekken. Eigenlijk alleen maar nood oproepen of ik word gebeld in de auto.
Dus ik zit te denken aan skype en in combinatie met whatsapp en nog aantal van dat soort applicaties.
Muziek streamen doe ik dan niet meer. Dat download ik dan wel op mijn pc of "neem ik op" (klinkt ouderwets) via tunein. (www.tunein.com).

Ik mail regelmatig foto's voor mijn werk, maar dat doe ik dan wel op de laptop.

Kortom ja we worden misschien wel links of rechtsom genaaid. Maar we gaan het toch wel een keer winnen.
Als wij alleen maar internet gebruiken in ons gebruik en ons een beetje aanpassen. Dan kunnen ze moeilijk nog duurder maken het internet en datalimiet omlaag gooien.

Het is zelfde met de zorg verzekeraars. We blijven niet accepteren dat ze meer en meer winst maken en onze zorg premie ook maar blijf stijgen.

De politiek is er om ons te beschermen. En je ziet nu steeds meer geluiden dat ze het van plan zijn.

Het is ook raar dat eerst mocht je wel belmin. meenemen, nu niet meer.
eerst geen aansluitkosten, nu wel aansluitkosten.
Hoe meer je afneem, hoe goedkoper het product. Behalve in telecom land 🙂. (nu is simyo daar wel transparant over )
vroeger, met mijn sony ericsson t68i was ik goedkoper uit met bellen en internetten dan nu.
Reputatie 7
Badge +9
Met een netwerk van hotspots van ziggo/UPC moet je een eind komen in gebieden waar deze uitgerold zijn. Zeker in steden moet dat redelijk goed gaan. Hier in de buurt kan ik redelijk van ziggo hotspot naar ziggo hotspot springen.

Tegenwoordig kun je ook met whatsapp en skype/google hangout SMSen en bellen via het internet, dus dat is prima te doen. Mag dat gaat enkel goed als je internet hebt, dat continue blijft werken. Als van hotspot wisselt kan best je verbinding verbreken.

Maar mocht je in de auto navigatie gebruiken van google bijvoorbeeld, dan heb je een probleem zonder internet. Je hebt dan toch echt offline navigatie nodig om dat te kunnen doen. Zulke software is best prijzig en kost vaak meerdere GB opslag voor de offline kaarten.

Het eerlijkste is prepaid op het moment. Ik geloof dat KPN vrij eerlijk is bij prepaid:
Eerst min helemaal, daarna per seconde(Eerlijker heb je atm niet. Eerlijkste is helemaal per seconde)
Beltegoed oneindig geldig als je elke 6 maanden met iets daarvan gebruikt. Dus een SMS/minuut bellen elke 6 maanden is best te doen.
Alleen servicenummers zijn heel duur bij prepaid!!!! 1,30euro/min!!!
De bundel voor internet etc etc, ja die zijn weer zo oneerlijk als het maar zijn kan...

Ik ben het opzich met je eens dat de hele telecom markt zo krap is als het maar zijn kan, maar zoals jij hier op dit forum je drukt maakt heeft totaal geen zin. Een virtuele provider kan deze wereld moeilijk veranderen. Daarvoor moet je bij KPN, T-mobile en/of Vodafoon aanlopen. Die providers bepalen de regels, en Simyo bouwt simpel op de regels die KPN dicteert.
Badge +1
En dat bedoel ik, als je beetje aanpas. Als je alleen maar bel als je hotspot heb. En als je gebeld word, kan dat of via hotspot, of via je data(want je hebt nog steeds de 1 gb of 2 gb dataverkeer).
Navigeren, niet via google maar andere navigatie.
what's app kost niet veel data. 
Dus in theorie zou je het al kunnen redden zonder hotspot. Alleen dan moet ik geen muziek streamen.
Op je werk en thuis wifi gebruiken.
lange gesprekken voeren op skype thuis of op je werk.

Misschien handig dat we een site gaan lanceren met tips 🙂?
Reputatie 7
Badge +9
Jij mag best een website maken. Indien je dat doet, maak dan gelijk een provider vergelijker zoals bellen.com. Echter moet je je bij jouw vergelijksite juist de kleine lettertjes weten te achterhalen van al deze abonnementen. Dan kun je mensen daarvoor waarschuwen. Bij simyo kom je bij prepaid dan uit op het "Je kunt het laatste gesprek/sessie afmaken en daardoor negatief beltegoed krijgen."

Bij de simyo abonnementen zou je geen internet in het buitenland kunnen opgeven en ook vertraagde weergave van het verbruik en de late notificaties, die je krijgt bij als een bundel op is. Eventueel ook dat er geen app is!
Badge +1
had het over een site met bespaar tips 😉.
Badge +2
Ik heb pas een iPhone 5 gekocht,met een simo kaartje van simyo er in, bellen/sms'en en internetten...en.....heel fijn dat je je bundel kan en mag aanpassen maandelijks. Nieuwe klanten weten nog niet wat hun verbruik zal zijn en vind ik het wel fijn als je het zelf aan kan passen. Tot nu toe niks als lof en hoop dan als klant dat het zo blijft dan ben ik te vrede....en zo niet......dan horen jullie het wel 😉 met vriendelijke groeten Charlina
Reputatie 7
Badge +9
Doe jezelf een plezier net als ik en installeer DataWiz en Onavo Count (beide gratis van de app store) dan kun je in de gaten houden wanneer en hoeveel data er door welke app gedownload wordt. iPhones zijn prachtige gadgets (ik zou er niet meer zonder kunnen), maar gaan soms vaker het internet op dan je lief is...
Reputatie 7
Badge +9
My Data Manager is ook een goede optie. Aanrader. 
Reputatie 7
Badge +9
Het mooie van DataWiz is dat je op een kaart kunt zien op welke locatie en welk tijdstip (in tijdsvakken van 1 uur) bepaalde 3G downloads plaatsvonden. Heel interessant want het blijkt dat mijn iPhone 3G data aan het downloaden is geweest op plekken waar ik de iPhone niet heb gebruikt (maar waar hij wel aan stond). Zo is het aardig om te zien welke reisroute ik vanochtend nam toen ik boodschappen deed.
Badge +1
Ik ben erg tevreden over simyo
Badge +1
Ik ben erg tevreden, altijd bereik, gratis nieuwe simkaart voor mijn iPhone raad simyo bij iedereen aan
Reputatie 5
Badge +10
Leuk om te lezen dat jullie tevreden zijn met Simyo, Martha en Charlina 😃
Op dit moment ben ik totaal NIET tevreden. Op 27-05-2013 is de overstap geweest van mijn oude abonnement naar Simyo en heb zojuist de eerste factuur gekregen. Wat ik had verwacht: aansluitkosten en abonnementskosten. Nu betaal je een maand abonnementskosten vooruit, nou oke, prima.. Maar nu heb ik ook kosten gemaakt buiten mijn bundel, want blijkbaar telt Simyo enkel de maand van 28-05-2013 tot 31-05-2013... (Sowieso apart terwijl mijn abonnement op de 27e inging, maar weer opnieuw de klantenservice bellen...) Over de kosten buiten mijn bundel beweert de klantenservice dat ik bij 'mijn simyo' had kunnen zien hoeveel belminuten ik had gekregen voor de maand mei. Ik weet echt 100% zeker dat ik dit vandaag voor het eerste zie! Lees ik hier ook nog op het forum dat er een maand geleden problemen waren met het tonen van de minuten/sms en mb's, wat een toeval! 
Eerst moest ik al opletten dat mijn nummerbehoud toch wel goed ging, want ook al geef je dat een maand van te voren aan. Pas rond 16.00 uur werd mijn nummer eindelijk overgezet! Ofwel, de hele dag zou ik nog buiten mijn bundel hebben gebeld als ik zelf niet goed had opgelet, echt belachelijk!

Ojaa, dat nergens de minuten worden meegenomen naar de volgende maand is echt belachelijk! Bij hollandsnieuwe zijn je minuten en sms 3 maanden geldig! En je neemt het dus elke maand gewoon mee! Gelukkig heb ik ook maar voor 1 jaar afgesloten, want ik betaal liever per maand iets meer als deze onzin!
Badge +8
Op dit moment ben ik totaal NIET tevreden. Op 27-05-2013 is de overstap geweest van mijn oude abonnement naar Simyo en heb zojuist de eerste factuur gekregen. Wat ik had verwacht: aansluitkosten en abonnementskosten. Nu betaal je een maand abonnementskosten vooruit, nou oke, prima.. Maar nu heb ik ook kosten gemaakt buiten mijn bundel, want blijkbaar telt Simyo enkel de maand van 28-05-2013 tot 31-05-2013... (Sowieso apart terwijl mijn abonnement op de 27e inging, maar weer opnieuw de klantenservice bellen...) Over de kosten buiten mijn bundel beweert de klantenservice dat ik bij 'mijn simyo' had kunnen zien hoeveel belminuten ik had gekregen voor de maand mei. Ik weet echt 100% zeker dat ik dit vandaag voor het eerste zie! Lees ik hier ook nog op het forum dat er een maand geleden problemen waren met het tonen van de minuten/sms en mb's, wat een toeval! 
Eerst moest ik al opletten dat mijn nummerbehoud toch wel goed ging, want ook al geef je dat een maand van te voren aan. Pas rond 16.00 uur werd mijn nummer eindelijk overgezet! Ofwel, de hele dag zou ik nog buiten mijn bundel hebben gebeld als ik zelf niet goed had opgelet, echt belachelijk!

Ojaa, dat nergens de minuten worden meegenomen naar de volgende maand is echt belachelijk! Bij hollandsnieuwe zijn je minuten en sms 3 maanden geldig! En je neemt het dus elke maand gewoon mee! Gelukkig heb ik ook maar voor 1 jaar afgesloten, want ik betaal liever per maand iets meer als deze onzin!


Hoi Marieke8,

Dat is jammer om te horen, dat je niet tevreden bent.
Dat je abonnement bij ons pas is ingegaan op de 27ste en je daarom die maand naar rato hebt betaald en gekregen heeft juist met het nummerbehoud te maken. Wanneer mensen van een andere provider komen, willen ze liever geen dubbele kosten betalen. En zo zorgen we ervoor dat dit niet overlapt. Bij het activeren van je simkaart, en in de email met je PIN en Pukcode word je daar ook over geïnformeerd. Misschien heb jij dit over het hoofd gezien. Daarnaast was het inderdaad zo dat je op Mijn Simyo kon zien hoeveel minuten/smsjes/MB's je nog te besteden had.
Over het nummerbehoud: op de dag van overzetting kan je daar de hele dag hinder van ondervinden, en het kan ook de hele dag duren voor dat is voltooid.
Dat je de minuten/smsjes/MB's niet mee kunt nemen naar de volgende maand, dat klopt. Je kunt wel 1x per maand je bundel wijzigen, als je voorziet dat je de volgende maand meer of minder nodig hebt. Zo kun je voorkomen dat je heel veel over houdt, of ver buiten je bundel gaat. Het is een kwestie van zelf managen dus.

Liever iets meer betalen en dan andere voorwaarden hebben is natuurlijk je goed recht. Zo zijn er veel dingen om te overwegen als je voor een provider kiest. Ik hoop dat we je vertrouwen de komende tijd toch nog terug kunnen winnen.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben best tevreden over Simyo :rolleyes:. Maar.... ik hoop wel dat ze aan de weg blijven timmeren. Belangrijke punten zijn en blijven:

- betere actualisatie van je bel/data bundel
- de internetsnelheid moet ECHT omhoog. Direct 4G hoeft niet, maar bij de provider met het rode logo heb je zelfs sneller mobiel internet bij prepaid(!)
- grotere databundels zoals bijvoorbeeld een 2000 MB bundel en onbeperkte bundels
- een uitbreiding van de mogelijkheden van de app

Wat ook niet onbelangrijk is: Simyo komt sympathiek over. Houd dat vast! :)
Reputatie 1
Badge +2
Wel een beetje jammer :( Direct 5 Euro incasseren i.v.m. een nieuw toestel waarbij een microsim noodzakelijk is. Ik zou zeggen: "service van de zaak"!

Reageer