.

Beantwoord

Wordt een privébericht op het forum gelezen door anderen?

  • 17 November 2014
  • 18 reacties
  • 1343 Bekeken

  • Actief Simyaan
  • 131 reacties
Goedenavond,

Sinds een paar dagen ben ik actief op het forum.

Van “Simyo Forum webcare@simyo.nl” ontving ik een e-mail dat ik een privébericht had ontvangen van een medeforummer.

Het verbaasde mij, dat de tekst van het gestuurde bericht in de e-mail werd weergegeven m.a.w. voordat ik op het forum kwam en de inbox kon openen had ik het bericht al gelezen.

Nu vraag ik mij af of alle privéberichten vooraf worden gelezen door het Simyo team.

Graag uw reactie.
icon

Beste antwoord door koorelle 17 November 2014, 19:46

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Dat is heel normaal.
Je ziet de inhoud van het privé bericht in je mail.
Er is geen moderator of wie dan ook van Simyo die dit kan zien.

Ik ben lid van diverse fora/forums waar op dezelfde manier PB's (privé berichten) via je mail worden weergegeven.
Van diverse forums was ik moderator maar ik kon absoluut de onderlinge berichtenwisseling tussen de leden NIET inzien.
Zelfs al zou ik dat hebben willen proberen.

Hoop dat dit antwoord duidelijk is.
Hallo Koorelle,

Bedankt voor je antwoord.

Je hebt me niet overtuigd. Op de fora waar ik kom heb ik nooit meegemaakt dat de tekst wordt weergegeven in de mail. Wel ken ik fora waar je kunt aanvinken of je wel of niet privéberichten wenst te ontvangen.
Reputatie 4
Badge +8
Jammer dat je me niet gelooft.
Reputatie 7
Badge +9
Het hangt van de programmering van de forumsoftware af of die tekst wordt weergegeven in de e-mail of niet. En ook of een dergelijke waarschuwings e-mail uberhaupt wordt verstuurd. Voor zover ik weet worden dergelijke e-mails geheel automatisch door de forumsoftware verstuurd, er zit niet een forumbeheerder dag en nacht alle PB's te monitoren tussen de leden van het forum, om ze vervolgens met de hand naar de ontvanger door te mailen. Waar komt je vermoeden vandaan dat die e-mails door een forummedewerker worden gelezen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lynx,

Ik heb je topic even in het subforum Over Simyo gezet. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumbezoekers met eenzelfde vraag.

Het plaatsen van de inhoud van het privébericht in de notificatie mail is, zoals Scotsman heel correct aangeeft, een standaard instelling.

Koorelle heeft gelijk dat ze zegt dat niemand je privéberichten leest. Behalve jij en de ontvanger, natuurlijk 😉
Een kleine aanvulling mijnerzijds.

Op de homepage van het forum staat rechts o.a. je gebruikersnaam, profielafbeelding.
Daaronder staat verder o.a. inbox en instellingen.
Wanneer je naar mijn instellingen gaat kun je daar als onderdeel de E-mail notificatie voor priveberichten aan of uit zetten.
Tevens kun de keuze maken, als onderdeel, dat je wel of geen priveberichten wilt versturen/ontvangen naar/van andere forumleden.
Die keuze is dus aan jou. 

En zoals je begrijpt privé is niet openbaar.

Groet,
Friesian
@Scotsman en -Ernst,
Bedankt voor jullie uitleg.

@ Friesian
Ook jij bedankt voor je aanvulling.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lynx,

Ik ben blij dat je antwoord hebt gekregen op je vraag 😉! Mocht er nog iets zijn, zie ik je ongetwijfeld weer terug op het forum!

Nog een klein vraagje van mijn kant, hoe komt het dat je BOLD in je berichtjes gebruikt? Ben je bang dat we over je berichtjes heen lezen? 😃
Hallo Tiury,

Nee hoor, ik ben niet bang dat er over mijn berichtjes heen wordt gelezen.
Ik gebruik Bold omdat ik een oogprobleem heb. Vetgedrukt is prettiger.
Reputatie 5
Badge +11
Dat verklaart een hoop, Lynx.
Ik hoop dat je het niet erg vind dat wij dat niet doen. 😉
Reputatie 4
Badge +8
Uiterst vervelend een oogprobleem. Ik moet zeggen dat ook voor mijn oudere oogjes bold beter te zien is!
-Ernst. Natuurlijk vind ik het niet erg als jullie niet in Bold gaan schrijven
Als jullie het erg storend vinden, wil ik mijn berichten uiteraard in een normale tekst plaatsen.
Laat het me maar weten.

koorelle. Ik vermoed dat veel ouderen daar problemen mee hebben.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lynx,

We vinden het absoluut niet vervelend hoor, maar het viel ons vooral op, that's all! Is het voor jou zelf niet makkelijker als je de browser lettertype of lettergrootte aanpast? Dan zie je ook onze reacties groter/duidelijker!

Je kunt ook door middel van ctrl en + de pagina inzoomen naar eigen wens! Misschien heb je daar wat aan 🙂
Hoi Tiury,

Dank je wel voor je reactie.

Het ligt aan het lettertype Arial. Als bijv. het lettertype Verdana wordt gebruikt is het goed leesbaar.
Op jullie forum tikte ik al op 125% i.p.v. 100% en dan is het nog te flets. Vetgedrukt is duidelijker.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Lynx,
Ik weet dat bij dyslexie het lettertype ook een groot verschil kan maken, meer dikte aan de onder- en bovenkant bijvoorbeeld.
Heeft het daar iets mee te maken? (Zo ja, dan weet je dat heel goed te maskeren ;))
Hallo –Ernst,

Dyslectisch ben ik niet.

Ik heb een beschadigde oogzenuw. Vraag me niet hoe het komt. Er is geen oorzaak gevonden.
Reputatie 5
Badge +11
He wat vervelend lijkt me dat.
Gelukkig lijkt het als of je er aardig mee om kunt gaan 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dat verklaart een hoop, Lynx.
Ik hoop dat je het niet erg vind dat wij dat niet doen. ;)


Yep en yep. 😮

Reageer