.

Beantwoord

Wel of geen plafond instellen?

  • 29 November 2014
  • 9 reacties
  • 1683 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste Simyo.(en medeklanten)

Simyo geeft aan om alert te zijn op het dataverbruik, blog....Hoe hoog dataverbruik voorkomen. (Nuttig.... bij prepaid en sim only.)
Ik weet, lees dat Simyo een erg coulante provider is en dat verdient een zeer groot compliment, maar toch......

Zo nu en dan duiken er vragen op m.b.t. hoge kosten door vooral datagebruik buiten de bundel.
Op Simyo kan men (bijna) alles zelf regelen, als voorbeeld internet uit of aan.

Zou het niet mogelijk zijn om ook "een schakelaar" toe te voegen op Mijn Simyo waarmee je zelf als gebruiker een plafond kunt instellen? Dus aan-/uitzetten plafond.
(dataverkeer afknijpen zou ook een optie zijn)

Voor de duidelijkheid, ik ben een klant van Simyo.
Geef geen leiding aan........ beslissing ligt bij Simyo.

Groet,
Friesian
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 December 2014, 08:12

Bekijk originele reactie

Wel of geen plafond


9 reacties

Badge +1
Beste Friesian,
Ook al zou Simyo een data plafond willen instellen, wat ik echt niet verwacht, hoe hoog moet je dat plafond dan instellen. In de gevallen dat je dat plafond hebt bereikt is de schade hoewel beperkt al geschied. Bovendien krijg je nu al bij 50% verbruik van Simyo een waarschuwing. Ik pleit er voor om zelf de mogelijkheid te hebben data gebruik aan of uit te zetten. Zoals je weet ben ik grote voorstander van het gebruik van een data beheers app zoals 3G Watchdog. Maar ook al zou je dit niet kunnen of willen dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid om bij de instellingen van je phone bij sim beheer data gebruik aan of uit te zetten. Dan heb je het toch in eigen hand?
Vriendelijke groet,
Frans
Reputatie 5
Badge +11
Hi Friesian,
Ik sluit me bij Frans Steffin aan. Want zo is het ook al een beetje, toch?
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb gelukkig mijn eigen plafond 🙂 Baas in eigen bundel is het toch?

http://i62.tinypic.com/21osnxe.jpg
@ -Ernst, Tiury en Frans Steffin

Heren moderatoren, ik begrijp wel jullie reactie, jullie spreken namens Simyo.
Simyo heeft dit beleid gekozen(?) in overleg met moeder KPN.
Ik verschil van mening als klant, dat is het leuke, dat mag ook.
Er zijn voorbeelden te noemen waar het misging en dan vooral door een te hoog dataverbruik.

Dit weekend was er helaas weer een tragisch voorbeeld.
Ik neem aan dat de 1e reactie dan is, je schrikt je het lazerus, of hoedje, leuker geformuleerd.

Persoonlijk zou mijn voorkeur, en het verbaasd me dat niemand een optie 3 heeft benut.....

Waarschuwing sms bij 50 en bijvoorbeeld 70%, dus niet bij 100 wanneer er bij 70 of 80 door de gebruiker vaak al eerder iets gestopt kan worden....
Vooral de laatste sms zou ik dus bij een lager % gunstig vinden...

Als optie misschien.

"Kraan" dicht bij 100.
Dan de keuze aan de gebruiker, tevreden met de rem en uitsluitend gebruik maken van wi-fi.
Of data bij kunnen kopen net als bij prepaid, bijvoorbeeld per dag....

Tiury niet elke telefoon beschikt over die voorziening.
Samsung galaxy xcover....nee, galaxy xcover 2......ja.
Ik heb zelfs een aantal gaatjes-plafonds, maar dat is weer een heeeeel ander verhaal..

Frans, het willen laat ik in het midden, Simyo beslist.
Maar onmogelijk? Maanlandingen, ruimtestation ISS, ruimtewandelingen.
Wat dat betreft is dit dichter bij huis, gelukkig.

Zowel bij prepaid als bij sim only zouden (niet alleen) kinderen tegen te hoge kosten beschermd moeten kunnen worden.
En de coulance die jullie tonen is zeer uitmuntend, dat zeg ik ook nu in deze ....zoveelste reactie van het Friese paerd. :)

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi Friesian,

De voorbeelden die je noemt bij "Maar onmogelijk?" gaan over héél andere budgetten. Wanneer 'budget' gaat over miljarden, dan is niets onmogelijk, natuurlijk.
Die miljarden -en daarmee de ongelimiteerde mogelijkheden- zie je hier niet.

Simyo richt zich op de zogenaamde 'telecomslimmerik'. Mensen die hun dataverbruik in kunnen schatten en hun bundel daar op kunnen afstemmen.
En daar waar je als klant nét even geen slimmerik bent, helpen we je.
Ook al gebruiken we niet heel actief de term 'Baas in eigen bundel' meer, gaan we wel voor zoveel mogelijk voor het 'eigen baas' principe
Wij (Simyo) bepalen niet voor iemand anders wanneer deze wel of geen gebruik kan maken van internet.

Alles meewegend komt dit er op neer dat er bij Simyo geen dataplafond wordt aangeboden. Dit wil niet zeggen dat het er absoluut nooit van komt want zeg nooit nooit, maar nu zit er niet zoiets in de pijpleiding.

Zou het niet mogelijk zijn om ook "een schakelaar" toe te voegen op Mijn Simyo waarmee je zelf als gebruiker een plafond kunt instellen? Dus aan-/uitzetten plafond.
(dataverkeer afknijpen zou ook een optie zijn)
Hoi Ernst.

Ik heb nooit beweerd dat mensen niet zelf de baas over hun bundel willen zijn.
Mij heb je niet horen zeggen dat jullie dat plafond moeten toepassen.
Daarom ook mijn vraag.

Zou het niet mogelijk zijn om een "schakelaar" in te voegen op Mijn Simyo waarmee je als klant dus zelf beslist of je een plafond wilt.
Toekomst, zoals je opmerkt.....

Voor de rest kan ik me heel goed vinden in je uitleg, ik heb niet voor niets gekozen voor Simyo.
Zowel prijstechnisch als het KPN netwerk zit het snor..

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Voor de rest kan ik me heel goed vinden in je uitleg, ik heb niet voor niets gekozen voor Simyo.
Zowel prijstechnisch als het KPN netwerk zit het snor..

Gelukkig maar :o
Zou het niet mogelijk zijn om een "schakelaar" in te voegen op Mijn Simyo waarmee je als klant dus zelf beslist of je een plafond wilt.

Zoals gezegd; in principe zou er heel veel mogelijk zijn, maar budgettechnisch wordt het een ander verhaal. Het vergt nogal wat aanpassingen in al onze aansluiting aangezien je niet iets voor iedereen aan of uit zet.
Goedemorgen Ernst.

Begrijpelijk en jammer, maar één ding is wel duidelijk.
Simyo zou zich ook daarmee onderscheiden van de rest.
Ik hoop toch echt dat men er over na zal denken.
Regelmatig zie ik berichten van mensen die ineens een toename zien van hun datagebruik, vaak niet wetend/begrijpend waardoor.
 
Zou er wel een dataplafond of een (forse) vermindering van data-verkeers-snelheid komen bij overschrijding van hun ingecalculeerde benodigde hoeveelheid MB's in plaats van de buiten bundel kosten, natuurlijk wel de mogelijkheid om data bij te kunnen kopen.
Zou ook dat, een gewaardeerd sinterklaascadeau zijn. http://www.en.kolobok.us/smiles/standart/drinks.gif

Groet,
Friesian.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Friesian,

Dat dit een overweging is die al een tijdje speelt, kan ik je gewoon vertellen 🙂 Helaas staan er nu andere dingen op het lijstje waarmee Simyo zich wil verbeteren. Of dit ooit komt en op wat voor manier, weten we nog niet en het gaat vrees ik nog even duren voor we daar antwoord op krijgen 🙂.

Reageer