Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Wat is er met Simyo Klantenservice aan de hand?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Op 15 januari heb ik bij de Toestelshop een simpel Samsungmobieltje besteld. De beloofde levertijd van 3 werkdagen kwam men niet na. Vele mailtjes naar en een telefonisch contact met de Klantenservice gaven geen duidelijkheid over wat er aan de hand was. Belofte om terug te bellen werd niet nagekomen.

Eind januari heb ik zelf op een andere plaats een mobieltje gekocht, aangezien ik al meer dan twee weken zonder mobiele telefoon zat. Ik heb dit gemeld aan de klantenservice, vergezeld van de vraag om het via Ideal betaalde bedrag terug te storten op mijn rekening.

Een antwoord kwam er niet. Wel een briefje in de bus van de postbode dat hij tevergeefs aan de deur geweest was met een pakketje van Simyo. Wat nu te doen? Ik heb dat ding nou eigenlijk niet meer nodig! Even een mailtje naar de Klantenservice, want op 2 februari komt de postbode weer aan de deur.

Enige positieve lichtpuntje van deze Simyosoap: nu krijg ik inderdaad na twee dagen bericht terug van de Klantenservice: ik moet het pakketje weigeren, als ik het telefoontje niet meer nodig heb. Dan krijg ik mijn geld teruggestort. Een prima oplossing, ware het niet dat de postbode intussen al aan de deur was geweest!! Toch nog steeds een goede hint, want ik heb het pakketje de volgende dag (3 februari) geretourneerd met als extra bijlage de uitdraai van het bewuste mailtje. De verzendkosten van €6,75 nemen we eventueel maar voor lief.

Het blijft echter akelig stil. Na enkele weken zoek ik nog enkele malen contact met de Klantenservice via de mail en het lukt me zelfs ook nog om er op dinsdag 21 februari telefonisch door te komen. Weer het hele verhaal verteld en alle gegevens doorgegeven! Einde van het verhaal is in zicht: er zal nog gecheckt worden of het toestelletje inderdaad geretourneerd is en dan krijg ik mijn geld terug . Dat kan geen probleem zijn, want het bonnetje van de TNT zit nog in mijn portemonnee.

Klantenservice laat (volgens inmiddels goed gebruik) weer niets meer van zich horen. Inmiddels zijn er weer twee mails verstuurd en heb ik vandaag (1 maart) ook via de telefoon geprobeerd contact te krijgen..........Niet door te komen!!!

Daarom nu maar de vraag via het forum: Wat kan ik verder nog doen om het geweldige bedrag van €35 (eventueel aangevuld met de verzendkosten!) teruggestort te krijgen?? Het kan toch niet zo zijn dat je voor iets dergelijks naar je Rechtsbijstandverzekering moet???
icon

Beste antwoord door Manisha 29 maart 2012, 10:56

Beste Frans,



Wij zijn blij om te vernemen dat je het bedrag hebt ontvangen, nogmaals onze excuses voor de vertraging. Zoals eerder aangegeven is er een vertraging geweest bij de financiele afdeling waardoor de terugbetaling niet binnen de gestelde termijn is verwerkt.



Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.



Groetjes,



Maisha
Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Frans,

Ik zie dat je eerder met de klantenservice van Simyo hebt gesproken over het retour sturen van het toestel. Het toestel is in goede orde ontvangen en ook is gesproken over het door ons terug te betalen bedrag. Er is reeds een formulier voor het terug betalen van het bedrag ingevuld door de klantenservice. Ik heb even navraag gedaan bij de financiële afdeling. Het bedrag wordt binnen 2 werkweken op je rekening terug gestort. Het bedrag bestaat uit het aankoopbedrag en de verzendkosten. Normaal gesproken is het overigens ook mogelijk een pakket retour te sturen naar het postadres (retour afzender). Je had in dat geval geen verzendkosten hoeven te betalen. Onze excuses voor de moeizame communicatie.

Groetjes,

Alex
Badge
Bedankt!! Nu weet ik eindelijk waar ik aan toe ben!
Badge
Tenminste..................ik dacht dat ik wist waar ik aan toe was!!!!!!!!!!!!!!!

Zo gaat dat nou steeds bij Simyo!!!!!!!!! We zijn twee weken verder en ik heb nog geen cent gezien!!!!

Begin je het te begrijpen, Alex??
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Vanwege een vertraging bij de financiele afdeling is het bedrag nog niet teruggestort, onze excuses hiervoor. De betreffende afdeling zal het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, zojuist hebben we het verzoek nogmaals bij deze afdeling neergelegd.

Groetjes,

Manisha
Badge
3 februari: bestelling retour.

21 maart: nog steeds geen bedrag teruggestort.

Misschien is het raadzaam om ook het banknummer van mijn kinderen (of kleinkinderen) door te geven? Vertraging is immers een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer rekbaar begrip!!! Zelfs rekbaarder dan mijn geduld!

In het computertijdperk is terugstorten toch EEN DRUK OP EEN KNOP!!??!!??!!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Wij begrijpen dat het vervelend is dat het geld nog niet op je rekening staat. Het is echter niet zo dat het terugstorten zo simpel gaat. Wij hebben de terugbetaling inmiddels verwerkt in het systeem. Het bedrag staat uiterlijk volgende week op je rekening.

Groetjes,

Manisha
Badge
Simpel is de naam van een andere provider en beslist niet van toepassing op Simyo.

Kun je mij proberen uit te leggen wat er nou zo ingewikkeld is aan het afhandelen van een probleempje zoals het terugstorten van een luttel bedrag? Is het normaal dat dat maanden duurt???????

Dat het bedrag uiterlijk volgende week op mijn rekening staat is voor mij simpelweg de zoveelste (mogelijk loze) belofte van Simyo!

Ik kan echter niets anders doen dan afwachten.......................
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Er zijn een aantal handelingen die verricht moeten worden voordat de terugstorting kan worden gedaan: de betaling moet eerst worden getraceerd, hierna moet er worden gecontroleerd of het toestel retour is ontvangen, daarna wordt de terugbetaling aangevraagd. Na goedkeuring van deze terugbetaling (dit is inmiddels gedaan) wordt het bedrag teruggestort. In een van de processen is er een vertraging opgetreden waardoor de terugbetaling ook is vertraagd.

Onze excuses hiervoor.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beter laat dan nooit!! Het bedrag is op 27 maart 2012 op mijn rekening teruggestort!! Een positieve afloop, die ook op het forum vermeld mag worden.

Toch blijf ik me afvragen of er in de organisatie cq. communicatie bij Simyo Klantenservice/ Toestelshop/Financiële Afdeling niet e.e.a. te verbeteren valt!?! Of is simpelweg de werkdruk op de individuele wernemers te groot?

De moderators van het forum: in ieder geval bedankt! Ik heb de indruk dat jullie sterk aan de oplossing van mijn probleem hebben bijgedragen!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Wij zijn blij om te vernemen dat je het bedrag hebt ontvangen, nogmaals onze excuses voor de vertraging. Zoals eerder aangegeven is er een vertraging geweest bij de financiele afdeling waardoor de terugbetaling niet binnen de gestelde termijn is verwerkt.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Maisha
Toen ik voor het eerst met Simyo in zee ging, ontmoette ik een perfecte en vriendelijk werkende klantenservice. Ik maakte vorig jaar gebruik van de "jubileum" aanbieding en schafte een vriendelijke geprijsde Samsung aan. In tegenstelling tot wat was beloofd bevind zich een simlock op deze telefoon. Ik heb dat direct gemeld. Ik zou heel snel de code ontvangen. Na drie maanden de belofte nog eens in herinnering gebracht. Maar tot nu toe nog geen enkel bericht meer van de klantenservice, ook niet over alle latere mailtjes over dit onderwerp. Ik denk dat het de eigenaar KPN niet interesseert of ik als klant tevreden ben. Ik beperk dan ook maar het gebruik van mijn Simyo prepaid. Totdat ik weer netjes behandeld word. Een fout is niet erg. Het niet oplossen dat is een schande! Kortom het gedrag van Simyo klantenservice zoals beschreven komt mij heel bekend voor.
Badge +2
Beste Engeltje,

Wij hebben de unlockcode voor u aangevraagd. Zodra wij deze binnen hebben zullen wij deze naar je toesturen. Onze oprechte excuses voor het ongemak en het feit dat het allemaal zo lang moest duren.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste Frans,

Vanwege een vertraging bij de financiele afdeling is het bedrag nog niet teruggestort, onze excuses hiervoor. De betreffende afdeling zal het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, zojuist hebben we het verzoek nogmaals bij deze afdeling neergelegd.

Groetjes,

Manisha


het is we super slecht ingesteld die klantenservice bij jullie zeg!!!! ik ga mijn rechtbijstandverzekering inschakelen als mijn simyo vandaag niet geactiveerd wordt! ik verwacht van jou manischa dat je dit oppakt en in orde maakt, ik weet dat dit met 1 knop geactiveerd kan worden, graag ontvang ik je reactie!?? je mag mij ook bellen 06*
Badge
Toen ik voor het eerst met Simyo in zee ging, ontmoette ik een perfecte en vriendelijk werkende klantenservice. Ik maakte vorig jaar gebruik van de "jubileum" aanbieding en schafte een vriendelijke geprijsde Samsung aan. In tegenstelling tot wat was beloofd bevind zich een simlock op deze telefoon. Ik heb dat direct gemeld. Ik zou heel snel de code ontvangen. Na drie maanden de belofte nog eens in herinnering gebracht. Maar tot nu toe nog geen enkel bericht meer van de klantenservice, ook niet over alle latere mailtjes over dit onderwerp. Ik denk dat het de eigenaar KPN niet interesseert of ik als klant tevreden ben. Ik beperk dan ook maar het gebruik van mijn Simyo prepaid. Totdat ik weer netjes behandeld word. Een fout is niet erg. Het niet oplossen dat is een schande! Kortom het gedrag van Simyo klantenservice zoals beschreven komt mij heel bekend voor.


ik heb hetzelfde probleem, ze lossen niets op echt schandalig! en dat noemt zich klantenservice???
Badge
Tenminste..................ik dacht dat ik wist waar ik aan toe was!!!!!!!!!!!!!!!

Zo gaat dat nou steeds bij Simyo!!!!!!!!! We zijn twee weken verder en ik heb nog geen cent gezien!!!!

Begin je het te begrijpen, Alex??


bar slecht de klantenservice! ik kan al ruim een week niet bellen, terwijl alles voldaan is 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi rust46,

Ik ben je berichten met dezelfde insteek nu in meerdere topics tegen gekomen. Je reactie op het forum proberen we altijd binnen 1 werkdag te voorzien van een antwoord. Ik heb je vraag dan ook in dit topic beantwoord. Om het forum overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic te reageren. Ook wil ik je vragen het veelvuldig gebruik van leestekens te vermijden. Je reacties worden namelijk ook zonder uitroeptekens behandeld :)

Groetjes,

Alex
Badge
gisteren toegezegt dat ik gedeblokkeert zou worden, maaaaar niets
Badge
Hoi rust46,

Ik ben je berichten met dezelfde insteek nu in meerdere topics tegen gekomen. Je reactie op het forum proberen we altijd binnen 1 werkdag te voorzien van een antwoord. Ik heb je vraag dan ook in dit topic beantwoord. Om het forum overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic te reageren. Ook wil ik je vragen het veelvuldig gebruik van leestekens te vermijden. Je reacties worden namelijk ook zonder uitroeptekens behandeld :)

Groetjes,

Alex

dank ovoor je reactie, zou je dit voor mij vandaag willen oplossen?
Reputatie 5
Badge +10
gisteren toegezegt dat ik gedeblokkeert zou worden, maaaaar niets

dank ovoor je reactie, zou je dit voor mij vandaag willen oplossen?

Hoi rust46,

Uit de gesprekken met de telefonische klantenservice kan ik niet opmaken dat de aansluiting weer geactiveerd zou worden. Vandaag is er opnieuw contact geweest met één van onze medewerkers. Hij heeft je gegevens weer doorgegeven aan de financiële afdeling. Er wordt momenteel naar de betaling gezocht. Zodra we meer weten, zal er contact met je worden opgenomen.

Groetjes,

Alex

Reageer