Beantwoord

Wat is er met Simyo Klantenservice aan de hand?


Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Op 15 januari heb ik bij de Toestelshop een simpel Samsungmobieltje besteld. De beloofde levertijd van 3 werkdagen kwam men niet na. Vele mailtjes naar en een telefonisch contact met de Klantenservice gaven geen duidelijkheid over wat er aan de hand was. Belofte om terug te bellen werd niet nagekomen.

Eind januari heb ik zelf op een andere plaats een mobieltje gekocht, aangezien ik al meer dan twee weken zonder mobiele telefoon zat. Ik heb dit gemeld aan de klantenservice, vergezeld van de vraag om het via Ideal betaalde bedrag terug te storten op mijn rekening.

Een antwoord kwam er niet. Wel een briefje in de bus van de postbode dat hij tevergeefs aan de deur geweest was met een pakketje van Simyo. Wat nu te doen? Ik heb dat ding nou eigenlijk niet meer nodig! Even een mailtje naar de Klantenservice, want op 2 februari komt de postbode weer aan de deur.

Enige positieve lichtpuntje van deze Simyosoap: nu krijg ik inderdaad na twee dagen bericht terug van de Klantenservice: ik moet het pakketje weigeren, als ik het telefoontje niet meer nodig heb. Dan krijg ik mijn geld teruggestort. Een prima oplossing, ware het niet dat de postbode intussen al aan de deur was geweest!! Toch nog steeds een goede hint, want ik heb het pakketje de volgende dag (3 februari) geretourneerd met als extra bijlage de uitdraai van het bewuste mailtje. De verzendkosten van €6,75 nemen we eventueel maar voor lief.

Het blijft echter akelig stil. Na enkele weken zoek ik nog enkele malen contact met de Klantenservice via de mail en het lukt me zelfs ook nog om er op dinsdag 21 februari telefonisch door te komen. Weer het hele verhaal verteld en alle gegevens doorgegeven! Einde van het verhaal is in zicht: er zal nog gecheckt worden of het toestelletje inderdaad geretourneerd is en dan krijg ik mijn geld terug . Dat kan geen probleem zijn, want het bonnetje van de TNT zit nog in mijn portemonnee.

Klantenservice laat (volgens inmiddels goed gebruik) weer niets meer van zich horen. Inmiddels zijn er weer twee mails verstuurd en heb ik vandaag (1 maart) ook via de telefoon geprobeerd contact te krijgen..........Niet door te komen!!!

Daarom nu maar de vraag via het forum: Wat kan ik verder nog doen om het geweldige bedrag van €35 (eventueel aangevuld met de verzendkosten!) teruggestort te krijgen?? Het kan toch niet zo zijn dat je voor iets dergelijks naar je Rechtsbijstandverzekering moet???
icon

Beste antwoord door Manisha 29 maart 2012, 10:56

Beste Frans,

Wij zijn blij om te vernemen dat je het bedrag hebt ontvangen, nogmaals onze excuses voor de vertraging. Zoals eerder aangegeven is er een vertraging geweest bij de financiele afdeling waardoor de terugbetaling niet binnen de gestelde termijn is verwerkt.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Maisha
Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Frans,

Ik zie dat je eerder met de klantenservice van Simyo hebt gesproken over het retour sturen van het toestel. Het toestel is in goede orde ontvangen en ook is gesproken over het door ons terug te betalen bedrag. Er is reeds een formulier voor het terug betalen van het bedrag ingevuld door de klantenservice. Ik heb even navraag gedaan bij de financiële afdeling. Het bedrag wordt binnen 2 werkweken op je rekening terug gestort. Het bedrag bestaat uit het aankoopbedrag en de verzendkosten. Normaal gesproken is het overigens ook mogelijk een pakket retour te sturen naar het postadres (retour afzender). Je had in dat geval geen verzendkosten hoeven te betalen. Onze excuses voor de moeizame communicatie.

Groetjes,

Alex
Badge
Bedankt!! Nu weet ik eindelijk waar ik aan toe ben!
Badge
Tenminste..................ik dacht dat ik wist waar ik aan toe was!!!!!!!!!!!!!!!

Zo gaat dat nou steeds bij Simyo!!!!!!!!! We zijn twee weken verder en ik heb nog geen cent gezien!!!!

Begin je het te begrijpen, Alex??
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Vanwege een vertraging bij de financiele afdeling is het bedrag nog niet teruggestort, onze excuses hiervoor. De betreffende afdeling zal het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, zojuist hebben we het verzoek nogmaals bij deze afdeling neergelegd.

Groetjes,

Manisha
Badge
3 februari: bestelling retour.

21 maart: nog steeds geen bedrag teruggestort.

Misschien is het raadzaam om ook het banknummer van mijn kinderen (of kleinkinderen) door te geven? Vertraging is immers een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer rekbaar begrip!!! Zelfs rekbaarder dan mijn geduld!

In het computertijdperk is terugstorten toch EEN DRUK OP EEN KNOP!!??!!??!!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Wij begrijpen dat het vervelend is dat het geld nog niet op je rekening staat. Het is echter niet zo dat het terugstorten zo simpel gaat. Wij hebben de terugbetaling inmiddels verwerkt in het systeem. Het bedrag staat uiterlijk volgende week op je rekening.

Groetjes,

Manisha
Badge
Simpel is de naam van een andere provider en beslist niet van toepassing op Simyo.

Kun je mij proberen uit te leggen wat er nou zo ingewikkeld is aan het afhandelen van een probleempje zoals het terugstorten van een luttel bedrag? Is het normaal dat dat maanden duurt???????

Dat het bedrag uiterlijk volgende week op mijn rekening staat is voor mij simpelweg de zoveelste (mogelijk loze) belofte van Simyo!

Ik kan echter niets anders doen dan afwachten.......................
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Er zijn een aantal handelingen die verricht moeten worden voordat de terugstorting kan worden gedaan: de betaling moet eerst worden getraceerd, hierna moet er worden gecontroleerd of het toestel retour is ontvangen, daarna wordt de terugbetaling aangevraagd. Na goedkeuring van deze terugbetaling (dit is inmiddels gedaan) wordt het bedrag teruggestort. In een van de processen is er een vertraging opgetreden waardoor de terugbetaling ook is vertraagd.

Onze excuses hiervoor.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beter laat dan nooit!! Het bedrag is op 27 maart 2012 op mijn rekening teruggestort!! Een positieve afloop, die ook op het forum vermeld mag worden.

Toch blijf ik me afvragen of er in de organisatie cq. communicatie bij Simyo Klantenservice/ Toestelshop/Financiële Afdeling niet e.e.a. te verbeteren valt!?! Of is simpelweg de werkdruk op de individuele wernemers te groot?

De moderators van het forum: in ieder geval bedankt! Ik heb de indruk dat jullie sterk aan de oplossing van mijn probleem hebben bijgedragen!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans,

Wij zijn blij om te vernemen dat je het bedrag hebt ontvangen, nogmaals onze excuses voor de vertraging. Zoals eerder aangegeven is er een vertraging geweest bij de financiele afdeling waardoor de terugbetaling niet binnen de gestelde termijn is verwerkt.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Maisha
Toen ik voor het eerst met Simyo in zee ging, ontmoette ik een perfecte en vriendelijk werkende klantenservice. Ik maakte vorig jaar gebruik van de "jubileum" aanbieding en schafte een vriendelijke geprijsde Samsung aan. In tegenstelling tot wat was beloofd bevind zich een simlock op deze telefoon. Ik heb dat direct gemeld. Ik zou heel snel de code ontvangen. Na drie maanden de belofte nog eens in herinnering gebracht. Maar tot nu toe nog geen enkel bericht meer van de klantenservice, ook niet over alle latere mailtjes over dit onderwerp. Ik denk dat het de eigenaar KPN niet interesseert of ik als klant tevreden ben. Ik beperk dan ook maar het gebruik van mijn Simyo prepaid. Totdat ik weer netjes behandeld word. Een fout is niet erg. Het niet oplossen dat is een schande! Kortom het gedrag van Simyo klantenservice zoals beschreven komt mij heel bekend voor.
Badge +2
Beste Engeltje,

Wij hebben de unlockcode voor u aangevraagd. Zodra wij deze binnen hebben zullen wij deze naar je toesturen. Onze oprechte excuses voor het ongemak en het feit dat het allemaal zo lang moest duren.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste Frans,

Vanwege een vertraging bij de financiele afdeling is het bedrag nog niet teruggestort, onze excuses hiervoor. De betreffende afdeling zal het bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, zojuist hebben we het verzoek nogmaals bij deze afdeling neergelegd.

Groetjes,

Manisha


het is we super slecht ingesteld die klantenservice bij jullie zeg!!!! ik ga mijn rechtbijstandverzekering inschakelen als mijn simyo vandaag niet geactiveerd wordt! ik verwacht van jou manischa dat je dit oppakt en in orde maakt, ik weet dat dit met 1 knop geactiveerd kan worden, graag ontvang ik je reactie!?? je mag mij ook bellen 06*
Badge
Toen ik voor het eerst met Simyo in zee ging, ontmoette ik een perfecte en vriendelijk werkende klantenservice. Ik maakte vorig jaar gebruik van de "jubileum" aanbieding en schafte een vriendelijke geprijsde Samsung aan. In tegenstelling tot wat was beloofd bevind zich een simlock op deze telefoon. Ik heb dat direct gemeld. Ik zou heel snel de code ontvangen. Na drie maanden de belofte nog eens in herinnering gebracht. Maar tot nu toe nog geen enkel bericht meer van de klantenservice, ook niet over alle latere mailtjes over dit onderwerp. Ik denk dat het de eigenaar KPN niet interesseert of ik als klant tevreden ben. Ik beperk dan ook maar het gebruik van mijn Simyo prepaid. Totdat ik weer netjes behandeld word. Een fout is niet erg. Het niet oplossen dat is een schande! Kortom het gedrag van Simyo klantenservice zoals beschreven komt mij heel bekend voor.


ik heb hetzelfde probleem, ze lossen niets op echt schandalig! en dat noemt zich klantenservice???
Badge
Tenminste..................ik dacht dat ik wist waar ik aan toe was!!!!!!!!!!!!!!!

Zo gaat dat nou steeds bij Simyo!!!!!!!!! We zijn twee weken verder en ik heb nog geen cent gezien!!!!

Begin je het te begrijpen, Alex??


bar slecht de klantenservice! ik kan al ruim een week niet bellen, terwijl alles voldaan is 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi rust46,

Ik ben je berichten met dezelfde insteek nu in meerdere topics tegen gekomen. Je reactie op het forum proberen we altijd binnen 1 werkdag te voorzien van een antwoord. Ik heb je vraag dan ook in dit topic beantwoord. Om het forum overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic te reageren. Ook wil ik je vragen het veelvuldig gebruik van leestekens te vermijden. Je reacties worden namelijk ook zonder uitroeptekens behandeld :)

Groetjes,

Alex
Badge
gisteren toegezegt dat ik gedeblokkeert zou worden, maaaaar niets
Badge
Hoi rust46,

Ik ben je berichten met dezelfde insteek nu in meerdere topics tegen gekomen. Je reactie op het forum proberen we altijd binnen 1 werkdag te voorzien van een antwoord. Ik heb je vraag dan ook in dit topic beantwoord. Om het forum overzichtelijk te houden wil ik je vragen in 1 topic te reageren. Ook wil ik je vragen het veelvuldig gebruik van leestekens te vermijden. Je reacties worden namelijk ook zonder uitroeptekens behandeld :)

Groetjes,

Alex

dank ovoor je reactie, zou je dit voor mij vandaag willen oplossen?
Reputatie 5
Badge +10
gisteren toegezegt dat ik gedeblokkeert zou worden, maaaaar niets

dank ovoor je reactie, zou je dit voor mij vandaag willen oplossen?

Hoi rust46,

Uit de gesprekken met de telefonische klantenservice kan ik niet opmaken dat de aansluiting weer geactiveerd zou worden. Vandaag is er opnieuw contact geweest met één van onze medewerkers. Hij heeft je gegevens weer doorgegeven aan de financiële afdeling. Er wordt momenteel naar de betaling gezocht. Zodra we meer weten, zal er contact met je worden opgenomen.

Groetjes,

Alex

Reageer