.

Vraag

Wat betreft de storing...

  • 9 February 2012
  • 10 reacties
  • 1735 Bekeken

Badge +3
2 dingen:

1 Kan er geen vergoeding komen bvb:deze maand gratis internetten? / sneller internet..... dat laatste lijkt me helemaal top;)

2 waarom worden we niet op de hoogte gebracht bvb doormiddel van sms?

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Gelukkig heeft niet iedereen last gehad van de internet storing. De storing was bovendien alweer snel opgelost. Omdat niet iedereen last had van de storing heeft Simyo via diverse internet kanalen gecommuniceerd.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Gelukkig heeft niet iedereen last gehad van de internet storing. De storing was bovendien alweer snel opgelost. Omdat niet iedereen last had van de storing heeft Simyo via diverse internet kanalen gecommuniceerd.

Groetjes,

Alex


oke is goed maar is het niet handig dat wij gwn een smsje krijgen?

en van jullie (1200) begreep ik landelijke storing 😉 maar maakt mij niet uit;)


waarom eingelijk 2 mb internet snelheid ???? kan hij niet naar 5 ?
Reputatie 7
Badge +9
Je maakt praat je er heel gemakkelijk omheen. Om het gemakkelijk te maken, hier volg

Volgens KPN begon de storing om 13:45!

47 minutes na het begin van de storing(volgens KPN)
14:37: Op Gathering of Tweakers kwamen klachten binnen.

1 uur en 12 minutes na het begin van de storing(volgens KPN)
Om 14:57 kwam de site tweakers.net met een nieuwsbericht erover.

Ruim 2 uur na het begin van de storing postte ik gevolgens maar een bericht erover. Dat werd overigens vrij snel daarna door simyo bevestigd.

De storing zelf duurde vervolgens tot laat in de avond. Ik weet niet precies hoe lang de storing duurde maar toch richting de 8 uur! Waarbij ik opmerk dat Simyo's mobiele internet opzich al 'moeilijk' is om in te stellen. (Dat zie te terug aan de vele vragen op het forum hierover.) Vele smartphone, die juist van klanten zijn met een data-bundel, worden niet automatisch ingesteld. Mensen moeten hiervoor vele stappen uitvoeren voordat dit internet werkt. Mensen zullen als het niet werkt daardoor vrij snel gaan twijfelen of ze het wel allemaal goed hebben ingesteld. Zeker als Simyo niet duidelijk aangeeft dat er storing is! Als je effectief en snel gecommuniseerd had, dan weten klanten bijvoorbeeld dat er problemen waren. Topics zoals deze en deze hoeven dan niet te ontstaan.

Jullie hebben een "Nieuws, acties & verstoringen" forum. Dat is geloof ik de enige plek waar ik via simyo kan zien of er storing is! Vervolgens meldt een klant(ik) vervolgens dat er storing is, voordat simyo dat doet. SCHANDELIJK! ECHT SCHANDELIJK dat ik merk dat er storing is, naar huis kan reizen, op tweakers klachten zien opbouwen, op tweakers een nieuwsbericht kan zien verschijnen, vervolgens even paar afleveringen van een serie kan kijken om vervolgens alsnog zelf de storing topic moest openen. Simyo had daar vele malen sneller zelf op moeten reageren!

Het is goedkoop om het enkel via het forum te doen. Op twitter stond het, maar enkel als antwoord de op de vraag waarom het mobiele internet het niet deed. Op jullie facebook pagina staan al helemaal geen berichten over de storing! Facebook loopt erg achter!!! Toch vraag ik mij af waarom het niet op facebook staat? Zelf een bericht twitteren en een bericht op facebook zetten kost practisch niets en je bereikt ook daarmee vele klanten die misschien geeneens actief zijn op het forum!

Om de internet communicatie nog een stapje effectiver te laten verlopen er is het misschien beter om te kijken of je bovenaan elke pagina voor klanten een melding kan tonen met een link naar ofwel de forum post danwel een status pagina. Dat valt veel en veel meer op, maar brengt wel even kosten met zich meer om dat te maken. In berichten op Twitter, facebook en eventueel het forum kun je dan naar dat topic/die statuspagina verwijzen zodat enkel die geüpdate hoeft te worden als het gerepareerd is.

Vele nederlanders hebben een vast ritme. Ze verwachten dat als ze bijvoorbeeld in de trein 's middags/'s avonds naar huis reizen, ze even gebruik kunnen maken van hun mobiele internet om bijvoorbeeld even hun whatsapps, facebook, hyves, email, nieuwpagina's en dergelijk te lezen. Als dat onverwachts niet kan is dat niet prettig. Als klanten gewoon goed geinformeerd zijn, dan wordt er storing nog niet fijn gevonden, maar ze kunnen zich hierop aanpassen. Dat maakt het toch iets beter dan dat je je klanten zowel zonder informatie en zonder mobiel internet laat staan.

Dat er geen SMS is gestuurd is jullie keuze! Rondkijkend naar de reacties zou dat op prijsgesteld zijn worden door de klanten. Immer als mobiel internet eruit ligt, is klinkt het bij voorbaat onhandig om juist via het internet te communiseren.

Ik hoop dat deze post net als andere posts van mij, kunnen zorgen voor een verbetering van Simyo.


Edit: Wat een lange post toch weer!
Badge +3

Dat er geen SMS is gestuurd is jullie keuze! Rondkijkend naar de reacties zou dat op prijsgesteld zijn worden door de klanten. Immer als mobiel internet eruit ligt, is klinkt het bij voorbaat onhandig om juist via het internet te communiseren.

Ik hoop dat deze post net als andere posts van mij, kunnen zorgen voor een verbetering van Simyo.


Edit: Wat een lange post toch weer!


meen je nou dat het onhandig is:O:P ja het is heel onhandig want ja ik zat te bellen met 1200 te bellen en na 30 min hoor je eens wat....

oke natuurlijk zal druk op jullie lijn zijn en heb ik respect voor maar als je een smsje verstuurd heb je de helft minder mensen die gaan zitten bellen??????
Reputatie 7
Badge +9
Het uitsturen van een SMS naar alle simyo klanten brengt ongetwijfeld kosten met zich mee. Ik zou niet weten wat goedkoper was in dit geval: SMS naar je klanten of de support kanalen vol laten stromen. Uiteindelijk betalen wij toch de kosten die Simyo maakt! Aangezien ik een groot deel van de tijd toch wi-fi kan gebruiken, kan ik op het internet alsnog kijken. Vanuit dat punt hou ik het bij wat ik hierboven zei.

Wat jij zegt over dat meer klanten hulp gaan zoeken, zeg ik immers ook maar dan kijkend naar het forum, twitter en facebook. Ik gebruik 1200 alleen niet omdat kan niet zien of 1200 toen ineens veel meer gebeld werd.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Groentjuh en Joris,

Je hebt gelijk wat betreft het communiceren van de storing. Uiteindelijk was jij degene die de melding plaatste. Je was ons wat dat betreft voor. Dit soort zaken zullen wij in de toekomst beter in de gaten houden. Het vermelden van een storing zullen we ook zeker actief melden op het internet (Facebook, Twitter en het forum). Onze excuses voor het ongemak.

De besturingssystemen Windows mobile, Android en IOS ondersteunen helaas geen sms configuratie. Het is dan inderdaad noodzakelijk om de instellingen handmatig in te voeren. Wij hopen dat de klanten via dit forum de internet instellingen correct kunnen invoeren.

Wij bieden helaas geen hogere snelheid aan. Deze internet snelheid zou snel genoeg moeten zijn om te kunnen internetten op je mobiel.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Hoi Groentjuh en Joris,

Je hebt gelijk wat betreft het communiceren van de storing. Uiteindelijk was jij degene die de melding plaatste. Je was ons wat dat betreft voor. Dit soort zaken zullen wij in de toekomst beter in de gaten houden. Het vermelden van een storing zullen we ook zeker actief melden op het internet (Facebook, Twitter en het forum). Onze excuses voor het ongemak.

De besturingssystemen Windows mobile, Android en IOS ondersteunen helaas geen sms configuratie. Het is dan inderdaad noodzakelijk om de instellingen handmatig in te voeren. Wij hopen dat de klanten via dit forum de internet instellingen correct kunnen invoeren.

Wij bieden helaas geen hogere snelheid aan. Deze internet snelheid zou snel genoeg moeten zijn om te kunnen internetten op je mobiel.

Groetjes,

Alex


Klopt het dat jullie 2 sec storing in klantenservice hadden???(1200)??
Hallo mensen,
Ik heb vanochtend gemerkt dat ik niet kan bellen, internetten en ook niet gebeld kan worden. Hebben hier meerdere last van??
Badge +3
Nee geen last van gehad.....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Gizem,

Er zjin geen storingen bekend. Ook hebben er in het weekend geen storingen plaatsgevonden. Heb je je toestel al een keer uit/aan gezet? Graag hoor ik van je of je inmiddels weer kan bellen.

Groetjes,

Alex

Reageer