.

Beantwoord

Waarom ziet mijn virusscanner de telefoonshop gezien als bedreiging?

  • 9 January 2015
  • 20 reacties
  • 1162 Bekeken

Hoi,

Mijn virusscanner ziet de webshop als bedreiging en blokkeert een juiste werking.
http://i62.tinypic.com/2qswdix.jpg

- Is dit reeds bekent bij jullie?

- Hoe kan ik dit oplossen?

Gr. Ray

PS: Mocht ik dit verkeerd gepost heb mijn excuses..
icon

Beste antwoord door Ernst 12 January 2015, 11:39

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi Ray78,

Iets gaat hier inderdaad niet helemaal goed. Om uit te zoeken wát dat precies is heb ik de exacte en volledige link nodig.
Heb je dit trouwens met alle browsers? Misschien helpt het om een andere te proberen?

PS: Je hebt het in het goede subforum gezet hoor 😉
Ik gebruik alleen Chrome.. Heb deze zo onderhand heilig verklaard.. 
Mocht het nodig zijn wil het wel testen met FF want IE heb ik helemaal uit m'n windows gesloopt haha..

Ik heb de telefoonshop inmiddels wel toegevoegd aan de lijst met vertrouwde site's
Wat ik begrijp uit de melding is dat Avast een probleem heb met de java werking van de site. 

De volledige url kan ik helaas niet geven behalve wat je in de printscreen ziet, dat is wat ik ook zie.. 
Ik heb Firefox even geinstalleerd en daar kreeg ik dezelfde melding bij in Avast.
Het lukt me alleen niet om de volledige url te achterhalen, die in plaatje toont maar een deel en is niet te selecteren. 
Reputatie 5
Badge +11
Hi Raytje,

Het lijkt er dan op dat je je veiligheidsinstellingen íets te scherp hebt staan...
Als je me laat weten welke telefoon je wilt kopen, kan ik kijken of we iets misschien iets kunnen regelen 😉
Ik heb op zich nog een goeie telefoon hoor. Maar wilde kijken wat Simyo in de shop had mocht ik toch iets anders willen. 

Ik heb de site als veilige site in Avast geplaatst. Maar wat ik kon zien heeft het met Java te maken. 
Overigens heeft Avast sinds m'n laatste update naar 2015 meerdere van dit soort acties. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

Ik heb het thuis even kunnen testen en ik kreeg ook een foutmelding. Nou gebruik ik dat programma al een tijdje niet meer standaard als virusscanner omdat ik ook onterecht dit soort foutmeldingen bleef krijgen. Misschien is er toch iets te veranderen aan je veiligheidsinstellingen 😉.

Gelukkig heb je de site als veilig gemarkeerd, zodat je de pagina nu alsnog kunt zien. Zit er iets leuks tussen?
Nou ik heb nu dus de Huawei Y300 en na een jaar word ie toch stroperig in z'n snelheid. Moet elke dag wel "schoonmaken".

Maar ik hoef ook geen peperdure dus was me aan het orriënteren. Maar ik doe dat altijd wel om een beetje op de hoogte blijven van wat er zoals op de markt is. 
Reputatie 5
Badge +11
Hi Raytje,

Als het goed is kun je nu dus de telefoonshop zien?
Als de Y300 je bevallen is, misschien is dan de Y330 iets voor je?
Of voor een paar tientjes meer de Y530?
Het zien was geen probleem maar doordat Avast de java werking blokkeerde was het niet mogelijk om te sorteren op bijv. laag - hoog (prijs).

Ik ben er verder nog niet over uit. Misschien spaar ik nog even door voor een iets duurdere.. 
Opzich werkt de Y300 goed 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Raytje,

Mocht je een keuze hebben gemaakt en ondervind je problemen met bestellen weet je ons te vinden. En als je een oplossing voor het probleem met Avast gevonden hebt lezen wij dat hier graag:D
Hoi Ruud,

De site van de telefoonshop in de lijst vertrouwde sites plaatsten is de truc vooralsnog. Avast ziet in in Java van de site als een bedreiging. 

Verder hou ik m'n huidige telefoon nog even. 
Reputatie 5
Badge +11
Avast ziet in in Java van de site als een bedreiging.

Ik zit me even af te vragen of je dit vaker meemaakt met Java, Raytje?
Nee Avast ziet alleen de telefoonshop als bedreiging (zie eerste plaatje). Verder ziet Avast sinds de 2015 update ook het programma Amcap van Microsoft als onveilig. Dit programma is voor het instellen van mijn webcam dus geheel onschuldig. Raar toch?
Kleine update,

Het probleem lijkt zich opgelost. Ondanks dat ik Java op automatisch updaten had staan bleek ik niet de nieuwste versie te hebben.
Na de update en de site uit m'n veilige lijst te hebben gehaald tot nu toe geen melding meer gehad.

Mocht het anders zijn meld ik dat uiteraard :D
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

Bedankt voor de update! Ik heb er nog laten kijken door onze webmaster, maar die kon geen reden vinden waarom je die melding in eerste instantie kreeg. Gelukkig heb jij de oorzaak weten te vinden! We zullen 'm onthouden voor als tip als dit vaker voorkomt.

Nogmaals bedankt!
Ernst vroeg of ik de complete link van de Avast melding had. Nu heb ik gisteren en vandaag een compleet verse windows 7 met sp1, alle updates (ook van adobe software etc) op m'n pc gezet. Internet weer via Chrome. Avast er weer op en nu net dacht ik, laat ik weer eens naar de shop gaan.. 

Zie plaatje voor het restultaat. Zit in de skin van de shop ofzo aldus Avast.


http://i59.tinypic.com/dbtlsg.jpg
Reputatie 5
Badge +11
Hi Raytje,
Wat apart dat je die melding nu wel weer krijgt 😕
Ik zal het nog eens navragen.
Badge
Ook ik krijg een virusmelding vanuit Avast vanuit Firefox (v 35.0.1) en ik heb de laatste Java-versie. Ik heb zo ook nog geen andere site bezocht waar deze 'onterecht' virusmelding zich voor doet (wellicht ook omdat ik een vaste riedel aan websites heb die ik vertrouw en veilig durf te bezoeken).
Bedankt voor je bericht Vinnie. Ik heb de laatste keren weer geen melding gehad maar denk dat men bij Simyo toch wil weten wat de melding veroorzaakt. Zelf denk ik dat het aan Avast ligt. Die zag ook een programma van m'n webcam als bedreiging. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Vinnie,

Waar op onze website krijg jij deze melding?
Ik geloof dat Tiury de melding van Raytje heeft neergelegd bij de webmaster, maar dat daar niets concreet uit is gekomen.

Reageer