.

Beantwoord

Waarom worden belminuten niet correct weergegeven?

  • 20 January 2014
  • 3 reacties
  • 866 Bekeken

Badge
Simyo geeft aan dat per miniuut wordt afgerekend wat duidelijk is. dat staat ook onder de blauwe zin hoe je factuur wordt berekend. Echter, er staat als eerste: DEZE MAAND HEB IK NOG dus als je controleert hoeveel belminuten je overhebt wordt daar een andere telling gehanteerd (aantal seconden) zodat je niet weet wat je daadwerkelijke belminuten zijn en je dus nooit de actuele stand kan zien. Pas bij de factuur wordt duidelijk dat je over je je bundel heen bent gegaan en dat kost geld. Ik wil iedereen oproepen te klagen bij 1) Simyo (die reageren daar niet op) en 2) bij Kassa van de Vara en/of de consumentenbond. Dit is namelijk misleiding.
icon

Beste antwoord door Scotsman 20 January 2014, 14:26

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Is dit misleiding vraag ik me af. Op Mijn Simyo staat namelijk bij Mijn Verbruik (blauwe tekst & pop-up) deze uitleg:

Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?
Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.

Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.


Als klant ben je dus wel gewaarschuwd hiervoor.
Badge
Is dit misleiding vraag ik me af. Op Mijn Simyo staat namelijk bij Mijn Verbruik (blauwe tekst & pop-up) deze uitleg:

Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?
Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.

Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.


Als klant ben je dus wel gewaarschuwd hiervoor.


Dat staat idd onder de blauwe knop waar je eerst op moet klikken. Er staat echter bij het overzicht: DEZE MAAND HEB IK NOG en dat klopt dus totaal niet. Kortom, misleiding.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi charlesB, welkom op het Simyo forum.

Op veler verzoek wordt op Mijn Simyo en in de app een indicatie van je verbruik laten zien. Of beter gezegd, een indicatie van wat er nog resteert van je bundel. Zoals Scotsman al aangeeft wordt er ook gecommuniceerd dat er een verschil in kan zitten, omdat de gesprekken op hele minuten worden afgerond.
Die blauwe regels worden redelijk prominent weergegeven. We zijn en blijven een 'online only' provider die zoveel als mogelijk stuurt op eigen initiatief. Dit betekent ook dat je zelf op de blauwe regels moet klikken.

Je geeft aan dat iedereen bij ons moet klagen hierover want 'die reageren daar niet op'. Ik vraag me af waar dit vandaan komt.
In je gegevens zie ik dat dit je meerdere keren uitgelegd is via de telefoon. Op dezelfde dag dat dit je telefonisch uitgelegd is, heb je ook een e-mail gestuurd. Omdat opgemerkt is dat je al een paar keer gebeld had, is deze e-mail verder niet in behandeling genomen.

In dit topic heb je deze vraag ook gesteld. Ik stel het op prijs als je je vraag voortaan eenmaal wilt stellen op ons forum. Dat scheelt tijd en werk en houdt het overzichtelijk. Niet alleen voor ons, maar ook voor andere gebruikers die hun antwoorden hier zoeken.


Scotsman, ik dank je voor het antwoorden.

Reageer