Beantwoord

Waarom verwijst deze knop naar het uitloggen?


Reputatie 5
Badge +6
Deze opmerking is vooral voor de programmers van Simyo. Een foutje in de startpagina.

Ik kwam vandaag ergens achter. Ik ging naar Simyo.nl, de standaard link voor nieuwe klanten of soms ook gewoon leden.
Toen ik echter op naar Mijn Simyo klikte onder het kopje Voor onze klanten logde ik uit. Dat komt vanwege het feit dat er deze link op zit: https://mijn.simyo.nl/Account/LogOff. Dat is letterlijk uitloggen. Terwijl er rechtsboven ook een naar mijn simyo zit die het goed doet en verwijst naar mijn.simyo.nl.

Groet Paul
P.S. Dit is vanuit mijn informatica kant en site maken. Een foutje kan gebeuren snap ik als geen ander.
icon

Beste antwoord door Jihane 23 mei 2017, 13:28

Hey Paul!

Dankjewel voor het doorgeven hiervan! Ik heb het zelf geprobeerd te reproduceren, maar zonder succes. Als ik op die knop ga staan, zie ik onderin "https://mijn.simyo.nl" staan. Wil je het nog een keertje proberen, Paul?

Als je het blijft zien, ga ik hiermee naar de IT afdeling 🙂

@ Ray en Scotsman, dank voor het meekijken!

Groetjes,
Jihane
Bekijk originele reactie

10 reacties

Dit kan ik hier niet reproduceren. Als ik op https://www.simyo.nl ben en klik zoals jij aangeeft (de link Inloggen op Mijn Simyo onder het kopje Voor onze klanten) krijg ik de inlogpagina op https://mijn.simyo.nl/inloggen?ReturnUrl=%2f
Vanaf daar kom ik na invullen van login gegevens op Mijn Simyo terecht (https://mijn.simyo.nl)
Reputatie 5
Badge +6
Hey Scotsman,

wat gek ik zal even een screenshot bijvoegen. daar zie je het ook in.
Misschien dat het alleen bij een bepaald geval is.

Groet Paul
Reputatie 7
Ja, ik zie het nu ook, in eerste instantie niet.
Reputatie 7
Badge +10
Hey Paul!

Dankjewel voor het doorgeven hiervan! Ik heb het zelf geprobeerd te reproduceren, maar zonder succes. Als ik op die knop ga staan, zie ik onderin "https://mijn.simyo.nl" staan. Wil je het nog een keertje proberen, Paul?

Als je het blijft zien, ga ik hiermee naar de IT afdeling 🙂

@ Ray en Scotsman, dank voor het meekijken!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Ja, ik kan het ook!



Die knop met dat blauwe pijltje is ook bij mij een uitlog knop. Dat is alleen zo als je ingelogd bent natuurlijk.
Reputatie 7
Jihane,

Ik zie het ook dus ik denk dat je jouw muisaanwijzer op een verkeerde button legt.:P Ik heb er een foto van gemaakt want met printscreen zie je het niet.

Het betreft de homepage https://www.simyo.nl/..

Reputatie 5
Badge +6
Hey Jihane,

ook nu nog zie ik de logoff pagina. En als ik erop klik gaat het fout en komt de standaard foutmelding.
Ik ga het nu nog op wat andere apparaten proberen en reageer zo weer.

Groet Paul
Reputatie 5
Badge +6
oké,

even gekeken en het probleem doet zich nooit voor als je nog nooit hebt ingelogd.
Nog even iets opmerkelijks. Op de apparaten/browsers waarop het tot nu werkte staat: inloggen op mijn simyo. I.P.V. naar Mijn Simyo.

In andere browsers kreeg ik het ook niet voor elkaar om het te laten buggen(fout gaan).
Andere pc's daarentegen: (f staat voor fout/logoff) (g staat voor goed/naar mijn Simyo)
nummer 1: f
nummer 2: g

op beiden precies dezelfde situatie geprobeerd. Dat wil zeggen: Chrome Windows 10 inloggen dan weer uitloggen en kijken op de startpagina.

Ik zal ook nog kijken naar de cookies. Misschien dat de oudere cookies zorgen voor de zogenaamde login.

Groet Paul.
P.S. We gaan dit oplossen...
Reputatie 5
Badge +6
Nou even gekeken.
En inderdaad een cookie fout. En ik kan nog specifieker zijn want er zijn echt 40 cookies van simyo.nl en subdomeinen.
Maar de foute cookie vond ik in een keer. De rator logged in cookie.
De devs kunnen er vast wel wat mee. Ik heb het gevoel dat het wel alleen gebeurt bij oudere leden.

EDITS:
Er is dus sowieso een snelle oplossing namelijk of alle cookies weggooien. of Simyo cookies weggooien, of alleen rator logged in cookie weggooien.

Echter weet ik niet of dit voor altijd is aangezien ik het nu alweer terug heb.
De tweede keer deed de session het weer goed laten gaan.
/EDITS

Groet Paul.
Badge +7
Hoi PaulH, (en Groentjuh en Ray),

Hmm er lijkt dus iets niet helemaal goed te gaan op onze website. Gelukkig kun je het wel even oplossen door de cookies te verwijderen, maar dat is natuurlijk geen handige blijvende oplossing.

Daarom heb ik aan de websitebeheerders gevraagd of zie hier naar kunnen kijken. Zodra ze het hebben opgelost, laat ik het weten :)

Bedankt voor je/jullie oplettendheid :)

Groetjes,
Samantha

Reageer