.

Beantwoord

Waarom krijg ik de melding "Certificate for this website is invalid"?


Reputatie 7
Badge +9
Hmmm. Wat heeft dit te betekenen?

icon

Beste antwoord door Tiury 13 April 2015, 12:08

Bekijk originele reactie

12 reacties

phissingmail gehad? :D

Maar even serieus.
Krijg je dat als je gewoon zoals nu op het forum zit?
Want ik heb het certificaat bij Chrome bekeken en myclang komt er niet in voor :?
Reputatie 7
Badge +9
Gister kreeg ik die waarschuwing elke keer als ik inlogde. Maar vandaag zie ik het niet meer. Vreemd...
Misschien een foutje in Safari?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Scotsman,

Het is mij ook een beetje een raadsel waarom jij deze foutmelding krijgt. Ik heb dit meteen doorgestuurd naar onze IT-afdeling. Zo'n foutmelding schrikt natuurlijk een klanten af om op Mijn Simyo te kijken of eventueel bundels te gaan wijzigen.

We gaan er achteraan! :)

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +9
Ik kreeg het vanmiddag weer. Deze keer een screenshot gemaakt met meer uitgebreide info.

Reputatie 7
Badge +9
Nog meer gegevens. Er is te veel informatie om in 1 screenshot weer te geven. Ik zie ook geen mogelijkheid om e.e.a. als een tekstbestand te saven.

Reputatie 5
Badge +11
Hey Scotsman, dank je voor de screenshots.
Tiury heeft het doorgegeven, dus als er een issue blijkt te zijn, wordt dit opgepikt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik krijg die melding nog steeds.
Als ik op continue klik, dan krijg ik steevast de "Help mee ons forum te verbeteren!" pagina. Daar kom ik alleen uit als ik de vragen beantwoord, dus ik heb al een paar honderd keer wat random antwoorden aangeklikt om verder te kunnen.

Als ik op cancel klik, dan ga ik naar het forum, maar elke keer als ik dan naar een andere forumpagina doorklik krijg ik die secure.myclang.com melding weer.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Scotsman,

Bedankt voor je toevoeging. Ik heb Tiury gevraagd om je op de hoogte houden.

Kwam de melding de afgelopen dagen nog in beeld bij je?
Reputatie 7
Badge +9
De laatste paar dagen (week?) elke keer als ik naar het forum ga. Vroeger kon ik direct naar het forum en werden mijn inloggegevens onthouden. Maar met het nieuwe forum moet ik elke keer na het forum bezocht te hebben de volgende keer weer inloggen. Vervolgens krijg ik die waarschuwing, en als ik dan op continue klik komt dat enquêteformulier op, ondanks dat ik die al 200x heb ingevuld. Klik ik niet op continue maar op cancel, dan krijg ik bij elke forumpagina die waarschuwing weer. Misschien moest ik maar eens de cookies van Simyo weggooien en zien of het dan loopt zoals het zou moeten.

Het is trouwens wel bijzonder dat de Thawte Premium Server CA die jullie beveiligingscertificaat uitreikt in Kaapstad, Zuid-Afrika is gezeteld. Maar goed, alles is mogelijk tegenwoordig... Zolang het geen plaats in een uithoek van Nigeria of Moldavie is ben ik al lang tevreden 😉
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Scotsman,

De IT-guys hebben er naar gekeken en begrijpen maar niet hoe je die melding krijgt. Ze hebben aardig wat dingen probeert om het te reproduceren, maar dit lukte niet. Heb je inmiddels al de Simyo cookies verwijderd en het kunnen testen, Scotsman? :)

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +9
Er was 1 Simyo cookie (van Simyo.nl) maar na die te hebben verwijderd en Safari opnieuw gestart blijkt er niets veranderd te zijn. In de OS X Help vond ik de volgende informatie die ik maar zal opvolgen. Wel vreemd trouwens dat er geen enkele andere website is waar dit voor nodig is.

If your certificate isn’t being accepted
If a certificate is not accepted, it may have expired or it may be invalid for the way it’s being used. For example, some certificates may be used for establishing a secure connection to a server but not for signing a document.
The most common reason a certificate isn’t accepted is that the certificate authority’s root certificate isn’t trusted by your computer. To have your computer trust a certificate authority, you must add the certificate authority to a keychain and set the certificate trust settings.

If an app (such as Safari) displays the root certificate from the certificate authority as part of the message from the certificate authority. Drag the root certificate icon to the desktop.
Drag the certificate file onto the Keychain Access icon, or double-click the certificate file.
Click the keychain pop-up menu, choose a keychain, then click OK.
If you’re asked, enter the name and password for an administrator user on this computer.
Select the certificate, then choose File > Get Info.
Click the Trust disclosure triangle to display the trust policies for the certificate.
To override the trust policies, choose the trust settings you want to override from the pop-up menus.

For more information, see Certificate trust policies.

Reageer