Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom kan je je eigen forumnaam niet aanpassen

  • 14 november 2016
  • 11 reacties
  • 239 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Hey iedereen,

waarom kan je zelf niet je forumgebruikersnaam aanpassen?
Dat zou namelijk erg handig zijn in plaats van dat elke keer via een moderator te laten gaan.

Groet Paul.
icon

Beste antwoord door Caspar 15 november 2016, 10:50

Hoi PaulH,



Goeie vraag!



Ik snap heel goed dat het fijn zou zijn om je eigen forumnaam te kunnen veranderen. Ik heb laatst ook een topic behandeld, waar jij ook in zat, met iemand die een 06-nummer als naam had en het zelf niet kon aanpassen. Het zou natuurlijk gemakkelijker zijn als ze dit wél zelf kon aanpassen.



De reden dat alleen de moderators dit kunnen aanpassen, is puur uit bescherming. Hierbij doel ik bijvoorbeeld op een forumnaam die beledigend of grof is. Wanneer het zelf aan te passen is, zou je onze aanpassing ongedaan kunnen maken en de naam alsnog grof of beledigend kunnen maken. Dit is niet de bedoeling.



Iedereen is natuurlijk vrij om een forumnaam naar wens te hebben. Bij het aanmaken van een forum account kan je je eigen naam verzinnen. Wij passen dit alleen aan als het bijvoorbeeld een 06-nummer of een beledigende naam is. Verder kan je elke naam kiezen die je wilt. Wanneer we de naam aanpassen, is het alsnog mogelijk om zelf een andere naam te kiezen. Echter gaat het wel via een kleine omweg, omdat er dan een privébericht naar een moderator gestuurd moet worden.



Is dit een duidelijk antwoord voor je?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Dat jouw eerste bericht niet beantwoord is, is natuurlijk niet netjes. Dat ben ik met je eens. Zoals ik in mijn vorige bericht heb genoemd, blijven we mensen en kan er een foutje gemaakt worden. Dit proberen we te voorkomen. Sorry dat het in dit topic helaas niet goed is gegaan.

Privacy is zeker belangrijk, een van de belangrijkste punten zelfs. We zijn dan ook constant bezig om dit in de gaten te houden en te verbeteren. We begrijpen je feedback dan ook zeker en zoals ik heb aangegeven, neem ik dit mee. Ik ga samen met de slimme koppen achter het forum opzoek naar de beste oplossing hiervoor een neem je tips hierin mee als voorbeeld. Zodra er iets aangepast kan worden, laat ik dit aan je weten.

Haha, als ik alles wat in alle gezellige topics moet onthouden! Pfoe, dat is een hele taak 😉 Cola dan?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela.

Het is mij bekend dat jullie er alles aan doen om het forum leuk en gezellig te houden. Als anderen, een Forumuser, ik een opmerking maak in een (dit) topic en daar in 1e instantie niet op wordt gereageerd vanuit Simyo dan bevreemd me dat.

Dat jullie niet meteen mijn hint begrijpen, vooruit. Ik gaf wel aan dat het gaat om de registratie als Forum user, maar okee.
Dan nog had in mijn ogen de vraag gesteld kunnen worden in de eerste reactie van de moderator. Dat ik moest aanhaken zodat de vraag - wat klopt er niet bij de registratie? - gesteld werd dat vond ik jammer.

Privacy is een belangrijk punt, geen puntje :) dat weten jullie/jij ongetwijfeld ook. PaulH is dit topic gestart en ik heb het vermoeden dat ik weet wat de achtergrond is. Ik vertrouw erop dat jullie, de forumbouwers, de mensen die op de achtergrond bezig zijn, de users, mijn zorgen voor wat betreft het belang van privacy begrijpen.

Een stukje feedback, wellicht is er iets meer mogelijk dat je erbij zet bijvoorbeeld 6 tot 16 tekens als gebruikersnaam 2 cijfers...Let op hoofdletters, kleine letters.

Ik hoop dat dit wordt meegenomen bij intern overleg, een scherpe blik van een piraerdjuh...:)

En wederom graag gedaan ! Kritisch, behulpzaam, recht door zee.

***********************************************
Trouwens wel goed dat dat ene badge niet zichtbaar is bij mij.....je bent (misschien toch niet) een open boek. Koffie verkeerd, ik bedoel koffie drink ik al in geen jaaaaaaren. ;)

;);):)

Misschien ben ik soms scherp...maar ja, voor jou is DIT moeilijk om uit te spreken, wist je dat?
;);):P:cool:;)

Groetjes,
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Nou, dat klinkt niet erg vriendelijk! Je weet dat wij ons best doen om alles zo leuk en gezellig mogelijk te houden. Natuurlijk merk ik frustratie in je bericht en ook al bedoel je dit niet persoonlijk, wil ik Asma en Caspar verdedigen hierin. Asma is sinds vorige week begonnen als moderator op het forum. Dit betekent dat ze ons forum nog niet op haar duimpje kent en verder geen bevoegdheden heeft om dit aan te passen. Alleen Insided kan dit doen en zodra dit mogelijk is, zal dat gebeuren.

Caspar is al wat langer bekend op het forum, maar kan natuurlijk niet weten wat jij bedoelt met: "echter bij de registratie als forumuser staat iets dat niet klopt......". Er kan dan van alles zijn wat er in jouw ogen niet klopt, misgaat of anders zou moeten. Iets kan voor jou dus erg duidelijk zijn en hinten naar een duidelijk probleem, terwijl wij niet precies zien wat je bedoelt. We blijven mensen 🙂 Caspar zijn vraag is volledig terecht. Het is beter om een bevestiging te vragen dan zomaar zelf in te vullen wat er niet klopt en er dan achter komen dat jij iets anders bedoelt.

Daarnaast wil ik inhaken op het feit dat er wel een 06-nr. ingevoerd kan worden. Eerlijk is eerlijk, ik was me er ook niet van bewust dat dit hier op deze manier vermeld stond. Wij komen niet zo vaak op de pagina voor het registeren van een nieuwe user. Het niet meer mogelijk maken van het invoeren van een 06-nummer is niet iets wat ik zomaar kan regelen. Hiervoor moet ik om de tafel met Insided en bekijken hoe we dit precies willen aanpakken. De tijd die we hierin moeten steken, is absoluut geen probleem. Maar vergeet niet dat dergelijke wijzigingen ook een prijs hebben. Ik zeg niet dat dit een probleem moet vormen, maar dit betekent wel dat alles goed besproken moet worden.

Het kan heel goed dat je dit, in de jaren die je al actief bent, dit eerder hebt gemeld. Waarom het toen die tijd niet opgepakt is of aangepast is durf ik niet te zeggen. Het is in ieder geval niet eerder onder mijn aandacht gebracht.

Ja, ik zie dat mensen zich registeren met hun 06-nr, en wij proberen dit zo snel mogelijk aan te passen achter de schermen. Nee, ik wist niet dat er werd vermeld dat je niet kunt registreren met een 06-nr. Persoonlijk dacht ik dat wij hier een melding hadden staan met een waarschuwing dat het niet verstandig is of niet mag. Dat is al iets anders dan niet kunnen. Wellicht kan ik in overleg voorlopig wel de tekst aan laten passen. Ik heb het in ieder geval op mijn actielijstje gezet voor aankomende meeting met Insided zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Als laatste note; houd in je gedachten dat we enorm blij zijn met alle hulp, tips en feedback die we hier krijgen en dat 80% hiervan makkelijk en snel aan te passen is. Denk dan ook aan de andere kant, dat niet alles zinnig is, sommige dingen tijd en vooral veel geld kosten, of simpelweg helemaal niet mogelijk zijn. Het kan dan voelen alsof we jou teleurstellen, maar dat is uiteraard alles behalve op jou gericht. Er is geen onuitputtelijke bron van oplossingen helaas 😞 Als jij die wel kunt vinden, let me know 😉 Vind je het leuk om eens een middagje mee te komen kijken hoe wij dit hier allemaal doen, kom dan gerust een kop koffie drinken in Amsterdam!

Groetjes,
Angela
Asma, neem dit niet persoonlijk op. Dit soort reactie is wollig, teleurstellend. Ik ben al jaren actief, helpend. Dit gebeurt nog regelmatig. 06 nummer als gebruikersnaam. Het is niet iets van nu, dit speelt al heel lang.
Hoe moeilijk kan het zijn? Een forumnaamkeuze zodanig beveiligd dat niet meer mogelijk is dan 2 of 3 cijfers.

@Friesian, wat staat er precies bij de registratie als forumuser wat niet klopt? Ik ben benieuwd!

Zelfs de vraag van Caspar had niet nodig moeten zijn. In mijn ogen hadden jullie dit na mijn opmerking ook moeten kunnen zien. Dat het nodig was dat ik moest NAHAKEN is teleurstellend....

En graag gedaan........
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Dat klopt, het is nu technisch wel mogelijk. Alleen is dit niet de bedoeling in verband met de privacy van onze klanten. Dit is een puntje dat we mee zullen nemen naar onze forumbouwers. We hopen dat dit gauw wordt aangepast.

Bedankt voor je oplettendheid!

Groetjes,
Asma
Kies hier je gebruikersnaam. Je gebruikersnaam wordt getoond bij jouw topics en reacties. Het is niet mogelijk om je telefoonnummer als gebruikersnaam te kiezen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi paulH,

Mooi dat het duidelijk is 😃 Het is wel echt de reden dat alleen wij dit kunnen. Het gebeurt ook niet vaak, maar het is wel eens voorgekomen dat we een naam hebben moeten aanpassen omdat deze toch erg grof was. Je mag zelf bedenken wat erg grof is :P

@Friesian, wat staat er precies bij de registratie als forumuser wat niet klopt? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Caspar
Paul, de moderator is duidelijk naar jou. Maar mijn opmerking is, al lijkt het me sterk, niet gelezen.
Reputatie 5
Badge +6
Ja Casper wel een duidelijk antwoord toch zou ik het persoonlijk veel makkelijker vinden als je het zelf kan aanpassen en daarbji ga ik er ook niet zo snel van uit dat mensen een beledigende naam gebruiken.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH,

Goeie vraag!

Ik snap heel goed dat het fijn zou zijn om je eigen forumnaam te kunnen veranderen. Ik heb laatst ook een topic behandeld, waar jij ook in zat, met iemand die een 06-nummer als naam had en het zelf niet kon aanpassen. Het zou natuurlijk gemakkelijker zijn als ze dit wél zelf kon aanpassen.

De reden dat alleen de moderators dit kunnen aanpassen, is puur uit bescherming. Hierbij doel ik bijvoorbeeld op een forumnaam die beledigend of grof is. Wanneer het zelf aan te passen is, zou je onze aanpassing ongedaan kunnen maken en de naam alsnog grof of beledigend kunnen maken. Dit is niet de bedoeling.

Iedereen is natuurlijk vrij om een forumnaam naar wens te hebben. Bij het aanmaken van een forum account kan je je eigen naam verzinnen. Wij passen dit alleen aan als het bijvoorbeeld een 06-nummer of een beledigende naam is. Verder kan je elke naam kiezen die je wilt. Wanneer we de naam aanpassen, is het alsnog mogelijk om zelf een andere naam te kiezen. Echter gaat het wel via een kleine omweg, omdat er dan een privébericht naar een moderator gestuurd moet worden.

Is dit een duidelijk antwoord voor je?

Groetjes,
Caspar
Een moderator heeft meer privileges omdat die aan de voorkant zit van het forum.

Echter bij de registratie als forumuser staat iets dat niet klopt......

Reageer