.

Beantwoord

Valse email Simyo

  • 27 June 2013
  • 4 reacties
  • 977 Bekeken

Hallo,

Ik kreeg gisteren twee valse emails van no-reply@simyo.nl (dus niet no_reply@simyo.nl), waarin stond dat mijn beltegoed te laag is met een telefoonnummer dat niet van mij is. Ik kan ondertussen een valse email of phishing email onderscheiden van een echte dus ik heb ik er niks mee gedaan. Ik dacht dat jullie dit missschien wel wilden weten. Laat maar weten als ik het door moet sturen.

Groet
icon

Beste antwoord door Alex 27 June 2013, 11:47

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Lerbe,

Heel erg bedankt dat je de moeite neemt om je hiervoor aan te melden op het forum. Het klopt dat er gisteren valse mails zijn verstuurd. Deze zijn inderdaad niet afkomstig van Simyo. De mail lijkt inderdaad afkomstig van Simyo. Het telefoonnummer in de mail klopt inderdaad niet en er zit een bijlage in de mail. Simyo verstuurd geen mail met een bijlage. Ik heb gisteren meteen een topic over geplaatst. Ook hebben we een melding op Twitter en onze website gezet.

Kun je de mail alsjeblieft doorsturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]?

Groetjes,

Alex
Dank Alex. Mail is doorgestuurd.

Toch knap dat ze weten dat ik bij Simyo zit. Of is dat toeval?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Lerbe,

Ik denk dat dit een toevalstreffer is, ik krijg vaak valse emails van banken waar ik geen rekening heb, een enkele keer ook van de bank waar ik wel een rekening heb.
Die mail van Simyo heb ik niet ontvangen.

Uiteraard zijn die banken en Simyo niet de afzender, als je de eigenschappen van het bericht in bijv. Outlook bekijkt zie je direct dat de afzender niet klopt, ook de links in die mail verwijzen niet naar de echte websites.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lerbe en franswon,

De mail is inderdaad naar zowel klanten als niet klanten van Simyo verstuurd.

@Lerbe. Bedankt voor het versturen.

Groetjes,

Alex

Reageer