.

Beantwoord

Uniek wachtwoord bij gebruik van de klantenservice?

  • 20 February 2020
  • 1 reactie
  • 223 Bekeken

Badge

Na het lezen van een artikel ben ik heel benieuwd hoe mijn provider Simyo omgaat met het voorkomen van simcard-hacken. 

Simpele vragen van een helpdesk, wat de geboortedatum is, of wat het adres is, zijn vaak op andere manieren te achterhalen.

icon

Beste antwoord door Tessanne 21 February 2020, 13:10

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Libertel,

 

Welkom op het Simyo Forum!

 

Dat is een hele goede vraag! Ik zal proberen het kort voor je samen te vatten. In het contact met de klant is het heel belangrijk om zeker te weten dat we te maken hebt met de contractant, of iemand die is gemachtigd om voor de contractant contact op te nemen met onze Klantenservice. Als er wordt gevraagd naar algemene informatie over Simyo hoeven wij geen check te doen. Maar als iemand inhoudelijke informatie wil over de aansluiting, is het belangrijk dat wij de gegevens controleren. Per situatie is het afhankelijk hoeveel en welke persoonlijke informatie wij vragen ter controle. Ook zullen wij nooit een Pin- of Pukcode doorgeven via onze klantenservice kanalen. Zo zorgen wij voor maximale veiligheid voor onze klanten. 

 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag kunnen beantwoorden! :blush:

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer