Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

toestellen en toestelshop

  • 4 February 2013
  • 22 reacties
  • 2179 Bekeken

Badge +2
Hallo,

Ik heb ene simyo sim only abonnement..
En echt waar ik ben super tevreden erover....
ik woon in een zogenoemd stilte gebied en Simyo heeft volledig goed bereik hier.. zowel telefoon als internet.
Echt Super! Ik hoef niet eens buiten gaan staan om te bellen ( wat ik bij een Vodafone wel moest)

maar ik mis eigenlijk 1 ding..
De meeste providers hebben inmiddels toestellen. 
Ja Simyo heeft wel toestellen, maar dan moet je niet vragen wat voor toestellen.
Waarom heeft Simyo niet een vergelijkbare contructie als bijv een Telfort?
Daar betaal ja naast je abonnement een vast bedrag voor een toestel.
Zo weet je dat je voor je toestel betaald ( want dat moest je eerder ook alleen zat het dan in de prijs verwerkt), je kiest zelf een leuk toestel..
en je weet meteen wat je kwijt bent en of het haalbaar is.....
en dan hoef je niet het hele bedrag in 1 keer op te hoesten, wat vaak best veel is.

Nu zijn er in de toestelshop een aantal toestellen ( grof gezegt) vooral voor ouderen.
Ik zelf zie liever een Samsung Galaxy advance of zo dan een nokia x2.


Beste Simyo,

doe hier please iets mee en maak eens gebruik van een dergelijke toestellease  constructie.
Per maand betalen voor je toestel, en aan het einde van je contract, verlengen, toestel overnemen  vernieuwen of wat dan ook.

En please wat meer toestellen en ook Smartphone's!!!!

Ik hoop echt dat men hier wat mee wil doen!!!
dan heb je gewoon meer klanten!
Ik wil ook graag een smartphone zodat ik tijdens mijn werk alles bij de hand heb.
Straks moet ik noodzakelijk overstappen omdat jullie niet anders aanbieden. En ik wil niet in 1 keer 250 euro of meer voor een toestel neerleggen.
Simyo heeft goede service en goed bereik.... ik wil niet overstappen! 
Wanneer jullie hier iets mee doen... wil ik wel wachten totdat er iets beschikbaar komt.
Dan kan ik mooi mijn vertrouwde abonnement blijven gebruiken!!!
icon

Beste antwoord door Alex 5 February 2013, 14:54

Hoi lianda3,



KPNfreak heeft hierboven zeker een punt.



Simyo is een provider welke zich richt op de sim only markt. Daarom bieden we een beperkt aantal toestellen aan. Deze toestellen zijn betaalbaar en goed te combineren met een sim only abonnement. Ik snap dat het een hoop geld is om een toestel los te kopen en er vervolgens een sim only abonnement bij te nemen, maar vaak betaal je omgerekend wel minder.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Jouw verzoek zal nooit worden ingewilligd en dat is maar goed ook :-)

De kracht van Simyo is alleen belminuten en data aan te bieden. Door enkel en alleen dit te doen worden er geen kosten gemaakt voor overige zaken en blijven de bel- en databundels laag geprijsd.

Wanneer je een toestel bij Simyo kunt leasen met de Simyo prijzen voor de bel- en databundel slijt KPN, Telfort of HI geen abonnement meer...

Part of the deal: jij zorgt voor een toestel, Simyo voor de lage prijzen!

Enne, je hebt wel gelijk dat de huidige telefoons in de Simyo telefoonshop niet echt passen in de huidige tijd.. hahaha Voor een verdwaalde bejaarde Simyo klant wellicht interessant.
Reputatie 1
Badge +2
Ik vergeet nog te zeggen: jij wilt geen groot bedrag in 1 keer neerleggen voor een smartphone. Maar je vergeet dat je dit toestel ook zelf betaalt met een duur abonnement en een leaseconstructie. Je krijgt nooit iets gratis natuurlijk. Je betaalt het toestel in combinatie met een abonnement gewoon in delen.. Maar ik vertik het om voor een gemiddeld abonnement en een smartphone tussen de 40 en 80 Euro per maand neer te tellen. Ieder zijn of haar ding natuurlijk. Daarom ben ik (een kritische) klant van Simyo 😉
Badge +2
Ik vergeet nog te zeggen: jij wilt geen groot bedrag in 1 keer neerleggen voor een smartphone. Maar je vergeet dat je dit toestel ook zelf betaalt met een duur abonnement en een leaseconstructie. Je krijgt nooit iets gratis natuurlijk. Je betaalt het toestel in combinatie met een abonnement gewoon in delen.. Maar ik vertik het om voor een gemiddeld abonnement en een smartphone tussen de 40 en 80 Euro per maand neer te tellen. Ieder zijn of haar ding natuurlijk. Daarom ben ik (een kritische) klant van Simyo ;-)


Wanneer simyo wel toestel en eventuele lease zou aanbieden wil niet zeggen dat je er meteen gebruik van moet maken.
Ik ben een zeer bewuste klant... en ik weet wat ik wel en niet wil uitgeven.
ik zet er niet zomar iets neer.
Er zijn best slimme contructies voor.
En je hoeft het niet te nemen.
maar de optie zou erg fijn zijn.
sim only is sowieso goedkoop.. dan neem jij geen toetsel.
ik vind de huidige aangeboden toestellen zeer achterhaalt.
alleen met een vernieuwing zou het al gunstig zijn.
En helaas hebben mensen het niet zo ruim meer, dan zij dergelijke opties handig.
ik ben voor me werk wel aangewezen op mijn smart phone, ondanks dat ik in de zorg werk.

ik ben nieuwsgierig naar de reactie van Simyo

ik wacht af wat Simyo reageerd!
Reputatie 1
Badge +2
Wacht jij maar af.. 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hoi lianda3,

KPNfreak heeft hierboven zeker een punt.

Simyo is een provider welke zich richt op de sim only markt. Daarom bieden we een beperkt aantal toestellen aan. Deze toestellen zijn betaalbaar en goed te combineren met een sim only abonnement. Ik snap dat het een hoop geld is om een toestel los te kopen en er vervolgens een sim only abonnement bij te nemen, maar vaak betaal je omgerekend wel minder.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Hoi lianda3,

KPNfreak heeft hierboven zeker een punt.

Simyo is een provider welke zich richt op de sim only markt. Daarom bieden we een beperkt aantal toestellen aan. Deze toestellen zijn betaalbaar en goed te combineren met een sim only abonnement. Ik snap dat het een hoop geld is om een toestel los te kopen en er vervolgens een sim only abonnement bij te nemen, maar vaak betaal je omgerekend wel minder.

Groetjes,

Alex


Hallo,

nou, zorg dan in elk geval dat het aanbod toestellen veranderd.
bijvoorbeeld een samsung galaxy er in en wat meer smartphones.
of een LG Optimus L3 of L5  dat zijn ok nog betaalbare toestellen maar wel een beetje up to date!
wanneer dat gebeurd zal het al een hele verbetering zijn!!!
en dan kan je teninste ook van normale diensten gebruik maken.
Reputatie 2
Badge +1
Hey lianda3,

Indien je iemand bent die graag wat modernere toestellen gebruikt is jouw vraag uiteraard begrijpelijk. Zoals KPNfreak en Alex aan gaven zijn wij een provider die zich voornamelijk op de Sim Only markt richt. Om deze reden richten we ons aanzienlijk minder op de diversiteit in het aanbod van toestellen dan sommige andere providers.
Ik wil nog wel even toevoegen dat als je niet voor de allernieuwste gadget-telefoons gaat, maar ook al tevreden bent met een hele mooie die een jaartje oud is, je op Marktplaats heel erg geschikt mooie Samsung galaxy's of andere smartphones kunt kopen. Aangeboden door mensen die wel steeds voor het allernieuwste gaan. Bespaart je heel wat geld en je hebt een mooie telefoon.
Badge +2
oke...
ik snap het verhaal.
Maar dit forum is ook om tips en dergelijke op aan te geven toch?

kijk ik geef naast mijn opmerking ook meteen een aantal opties mee.
Dus zo gek is het dan niet als men daar iets mee zou doen?!?!

ik ben zelf zeer kritisch en wanneer je elke eurocent zelfs nog om moet draaien en 
er dagen zijn dat je eigenlijk niet eens eten kunt kopen... tja dan ben je je wel bewust!

ik draag meteen opties aan en voorbeelden.
Vergelijkbare prijscategorie van de toestellen die er nu zijn, alleen wel ook wat smartphones.
nou lijkt me dat het forum daar ook voor is!
en ja ik hoop dat het helpt en men eens gaat kijken....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi lianda3,

Daar heb je zeker een punt hoor. We staan altijd open voor suggesties. Daar is het forum onder andere voor bedoeld.

@JoJotheFirst. Bedankt voor het delen van de tip.

Groetjes,

Alex
Reputatie 6
Badge +9

Enne, je hebt wel gelijk dat de huidige telefoons in de Simyo telefoonshop niet echt passen in de huidige tijd.. hahaha Voor een verdwaalde bejaarde Simyo klant wellicht interessant.


LOL :D:p

En toch...en toch zie je best mensen met dat soort toestellen lopen. Niet iedereen gaat / kan mee in het smartphone geweld. En soms willen mensen gewoon een telefoon om mee te kunnen bellen. Gek hè? Echt waar. 🆒
Badge +6
Hoi Allemaal,

De toestellen die eerst te koop waren bij Simyo waren niet de nieuwste van de nieuwste. Wellicht gaan we wat modernere toestellen aanbieden daar kan ik nu nog niks over zeggen.
Badge +2
Hoi Allemaal,

De toestellen die eerst te koop waren bij Simyo waren niet de nieuwste van de nieuwste. Wellicht gaan we wat modernere toestellen aanbieden daar kan ik nu nog niks over zeggen.


wat ene goeie actie!!!
fijn om te lezen dat jullie iets doen met de tips die jullie gegeven worden.

ik hoop zeer binnenkort een nieuwe toestelshop online te mogen vinden!
Badge +6
Hoi Lianda3,

Fijn te horen dat je blij bent met de actie. Simyo doet zeker wat met de tips die klanten geven.
Niet alle tips kunnen in korte tijd mogelijk gemaakt worden. Hou de website in de gaten voor de nieuwe toestelshop.
Badge +2
heej mensen,

is er al nieuws over een nieuwe toestelshop???

ik hoop dat er op korte termijn een nieuwe shop is!!! 

thanks!!! 
Badge +1
Hoi Lianda3,

Het is momenteel helaas nog niet bekend wanneer de nieuwe toestelshop online zal gaan. Zodra dit bekend is, dan zullen wij dit posten op het forum!
Badge +2
hallo,

ik hoop dat het dan spoedig zal zijn!
ik moet namelijk voor mijn werk een andere telefoon hebben.

ik wacht het af.

groet 
Badge +2
al toestelshop nieuws?????
ik kijk regelmatig, maar geen nieuws........

ik hoop toch dat het ook een beetje opschiet
Reputatie 5
Badge +10
Hoi lianda3,

Helaas kan ik er nog niets over zeggen. Zodra het zover is, zal ik het ook op forum zetten.

Groetjes,

Alex
koop gewoon een sim-lock vrij mobieltje, maakt toch niet of die bij simyo zelf of bij een andere winkel vandaan komt? Zou iniedergavel niet om zoiets wachten.

Ik heb ook een mobieltje bij T-Mobile shop weg, die zijn sim-lock vrij. gewoon het sim kaartje verwisseld.
zou wel altijd bij de winkel goed kijken/vragen of ze simlock vrij zijn. Want dit zijn ze bij KPN, HI, Vodafone enzo vaak niet.

Wel bij Tmobile kijkshop en bol.com dacht ik.
10 tekens fu
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frank77,

Ja dat kan je natuurlijk ook doen. Zolang men maar een abonnement bij Simyo afsluit ;)

Groetjes,

Alex

Reageer