.

Toestel instelhulp

  • 24 June 2013
  • 3 reacties
  • 403 Bekeken

Badge +1
Goedemiddag allen,

Zou het niet mooi zijn om een toestel instelhulp te bouwen voor op de website?
Ik denk dat dit best handig kan zijn.

- Op het forum wordt ongeveer elke week wel een vraag te gesteld zoals:
"HELP, het internet op mn Samsung Galaxy S 1,2,3,4,etc doet het niet"

Elke keer moet er dan door een moderator naar het topic
"Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots" verwezen worden.
(Dit is al een draak van een topic, omdat iedereen maar achter elkaar vragen blijft stellen.)
Of de moderator pakt zn lijstje met APN instellingen er weer bij en doet copy-paste.

Mensen hebben geen zin om een thread met 15+ pagina's door te lezen,
hetgeen resulteert in een hoop nieuwe forum posts met dezelfde inhoud.

Even een instelhulp bouwen zou wel handig zijn. Gewoon een aantal secties:

-Android 2.3
-Android 4.0 en hoger
-iPhone

Wat screenshots erbij en klaar.
(@Charlene: screenshots werken het beste, zoals je gezien hebt in mijn antwoord aan 'metalpenguin')

Dit neemt wat werk uit handen van de moderators en zorgt ervoor dat het forum overzichtelijk blijft.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi brvandoorn,

Bedankt voor het compliment. Ook erg leuk dat je met ons meedenkt. Dat wordt erg gewaardeerd.

Groetjes,

Alex
Badge +1

Hoi brvandoorn,

Op de website gaat dit er voorlopig niet komen. En omdat we dit forum vooral als servicekanaal gebruiken, is het toch niet te voorkomen dat er veel dezelfde topics ontstaan. De mensen die hier hun vragen stellen, zijn niet altijd doorgewinterde forum-gebruikers die weten wat de do's en don'ts zijn op dat gebied.
Toch proberen we wel te letten op de overzichtelijkheid, en gaan we binnenkort weer eens kijken hoe we antwoorden makkelijker te vinden kunnen maken, zodat dingen niet steeds opnieuw gevraagd hoeven te worden. Maar als iemand zijn vraag toch even opnieuw wil stellen, omdat diegene denkt dat zijn/haar situatie toch anders is, dan is dat geen probleem voor ons.

Bedankt voor het meedenken, en je suggesties.

Als onze nieuwe toestelshop online staat, kunnen we je idee over de screenshots wel gaan gebruiken :)

Groetjes,
Charlene


Bedankt voor je reactie Charlene. Duidelijke uitleg :)
Je hebt helemaal gelijk dat iedereen moet kunnen vragen wat hij/zij wil.
Jullie doen in ieder geval goed werk hier op het forum.

Fijne middag nog!
Badge +8
Goedemiddag allen,

Zou het niet mooi zijn om een toestel instelhulp te bouwen voor op de website?
Ik denk dat dit best handig kan zijn.

- Op het forum wordt ongeveer elke week wel een vraag te gesteld zoals:
"HELP, het internet op mn Samsung Galaxy S 1,2,3,4,etc doet het niet"

Elke keer moet er dan door een moderator naar het topic
"Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots" verwezen worden.
(Dit is al een draak van een topic, omdat iedereen maar achter elkaar vragen blijft stellen.)
Of de moderator pakt zn lijstje met APN instellingen er weer bij en doet copy-paste.

Mensen hebben geen zin om een thread met 15+ pagina's door te lezen,
hetgeen resulteert in een hoop nieuwe forum posts met dezelfde inhoud.

Even een instelhulp bouwen zou wel handig zijn. Gewoon een aantal secties:

-Android 2.3
-Android 4.0 en hoger
-iPhone

Wat screenshots erbij en klaar.
(@Charlene: screenshots werken het beste, zoals je gezien hebt in mijn antwoord aan 'metalpenguin')

Dit neemt wat werk uit handen van de moderators en zorgt ervoor dat het forum overzichtelijk blijft.


Hoi brvandoorn,

Op de website gaat dit er voorlopig niet komen. En omdat we dit forum vooral als servicekanaal gebruiken, is het toch niet te voorkomen dat er veel dezelfde topics ontstaan. De mensen die hier hun vragen stellen, zijn niet altijd doorgewinterde forum-gebruikers die weten wat de do's en don'ts zijn op dat gebied.
Toch proberen we wel te letten op de overzichtelijkheid, en gaan we binnenkort weer eens kijken hoe we antwoorden makkelijker te vinden kunnen maken, zodat dingen niet steeds opnieuw gevraagd hoeven te worden. Maar als iemand zijn vraag toch even opnieuw wil stellen, omdat diegene denkt dat zijn/haar situatie toch anders is, dan is dat geen probleem voor ons.

Bedankt voor het meedenken, en je suggesties.

Als onze nieuwe toestelshop online staat, kunnen we je idee over de screenshots wel gaan gebruiken :)

Groetjes,
Charlene

Reageer