.

[Tip] Moderators markeer een vraag niet zo snel als beantwoord !

  • 1 March 2016
  • 5 reacties
  • 260 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste mods,

Markeer een vraag niet zo snel als beantwoord uit gemakzucht.
Vragen die nog niet opgelost/beantwoord zijn en toch gemarkeerd als beantwoord vallen zo voor andere helpende handjes minder goed op......

Het forum is bedoeld in 1e instantie om klanten te helpen, niet om eigen scores op te krikken !

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Zoals je weet zijn al je suggesties en ideeën altijd welkom.

In dit geval vind ik het toch erg jammer dat je zomaar de aanname doet dat we iets markeren als antwoord uit 'gemakzucht' of voor het 'opkrikken van scores'. Dit zijn nogal wat heftige woorden die je hier gebruikt die in mijn ogen niet terecht zijn. Om die reden vind ik het erg vervelend om dit zo te lezen :(

We markeren inderdaad altijd gelijk een antwoord. Dit is namelijk het antwoord wat op dit moment het beste zou passen. Het kan zeker voorkomen dat het niet direct een antwoord op de vraag is of de oplossing voor de klant. Denk hierbij aan uitvraag, onduidelijkheden o.i.d. Toch markeren we deze vragen zodat andere klanten met dezelfde vragen, de uitvraag bijvoorbeeld al kunnen lezen en zo alvast bepaalde dingen kunnen testen.

Zodra het uiteindelijke antwoord gegeven is, wordt dat bericht ook gemarkeerd. En wijzigt het antwoord wat in eerste instantie gemarkeerd is naar de oplossing. Ik ben het met je eens deze regel niet secuur genoeg wordt nageleefd en ga er dan ook voor zorgen dat hier intern weer op gelet wordt.

Natuurlijk is ons forum bedoeld om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Ik vind het jammer om te zien dat jij een andere conclusie hebt getrokken. Wellicht kun je de volgende keer 1 van ons aanschieten en de vraag bij ons neerleggen. Je weet dat we hier zeker een reden voor hebben die niet eens in de buurt komt bij 'gemakzucht'. We leggen met liefde aan je uit hoe onze werkwijze in elkaar zit als je hier de kans voor geeft :)

Groetjes,
Angela
Dit is jullie/jouw handtekening Angela...🆒

Graag alleen privéberichten sturen als hier om gevraagd wordt. Bedankt!
Ennuh.....aanschieten is ook een heftig woord - goed dat ik een waarschuwing gegeven heb.:P
https://forum.simyo.nl/gewoon-gezellig-58/wist-je-datjes-32120/index3.html#post125227

Wat ik als probleem zie is dat andere helpenden die klikken op onbeantwoorde vragen deze vragen eerder missen.
Naomi's methode zag ik liever....Heb ik met deze reactie je vraag beantwoord?

Op het forum worden de vragen in het openbaar gemarkeerd en sommige daarvan daar komt het uiteindelijke antwoord - de oplossing een maand later in beeld van de TS zelf, dus zie ik niet in waarom anderen de uitleg van jullie werkwijze, liefdevol uitgelegd, niet (mogen) lezen.
Reputatie 7
Badge +10
Als het goed is weet je dat jij als expert altijd vragen mag stellen, ook via een privébericht ;)

Ook Naomi markeerde haar antwoorden direct. Zoals gezegd is dit de werkwijze. Het is een persoonlijke voorkeur of jij onder je bericht vraagt of de vraag beantwoord is. Hier heeft ieder zijn eigen afsluiting in. De een vraagt of er nog andere vragen zijn, de ander vraagt of het duidelijk uitgelegd is. Staat de vraag nog open, wordt er gevraagd of de klant de verdere informatie even laat weten. We zijn geen robots en ieder heeft zijn eigen schrijfstijl. Dit is precies de bedoeling :)

Simpel gezegd, er wordt standaard een antwoord gemarkeerd waarin op dat moment de meeste informatie staat. Of dit bericht nu van een moderator komt of van een forum expert. Deze werkwijze mag zeker gezien worden voor andere. En forumleden mogen dit zeker lezen. Mij gaat het in dit geval om de conclusie die jij trekt zonder de uitleg ervan te weten. en de woorden die je gebruikt. Het is niet leuk om te lezen dat je als moderators wordt afgeschilderd als 'gemakzuchtig'. Ik had liever gehad dat je eerst gevraagd had, desnoods via een privébericht, waarom dit gaat zoals het gaat. Voordat je jouw aanname/conclusie hier plaatst.

Als de oplossing een maand later in beeld komt, zullen wij die zeker aanpassen. Zoals ik in mijn eerste bericht aangeef, moeten wij hierin meer secuur werken en dit vaker aanpassen.
Als het goed is weet je dat jij als expert altijd vragen mag stellen, ook via een privébericht ;)

Als het goed is weet jij dan ook (niet?) dat je dan ook op je vraag (vragen), ook via een privébericht, genegeerd kunt worden? :)
Maar dit terzijde.

Wanneer vragen in mijn ogen te vroegtijdig als beantwoord worden aangemerkt dan krijg je het volgende...ook door mijn ogen zo gezien.

Mensen die met hetzelfde vraagstuk worstelen gaan naar die vraag die beantwoord is in de hoop daar het antwoord te vinden en komen dan terecht in een topic waar nog geen oplossing in zicht is. Wellicht denken ze dan, is dit echt je antwoord?
Misschien durf ik het hardop te stellen, wie weet...:)
Anderen behalve jullie als moderator, ik..... mensen die naast hun werk op vrijwillige basis, dus geen loon daarvoor ontvangen anderen willen helpen zien dan minder niet beantwoorde vragen waarbij zij of ik wel behulpzaam zouden kunnen zijn.
En dat is in mijn ogen jammer.

Begrijp me goed, die aanname, die gedachte is niet om het forum ongezellig te maken, niet respectloos naar jullie als moderator. Maar soms moet je heftige woorden gebruiken.
En als je die woorden heftig vind, dan wil je echt niet weten wat voor woorden ik gebruik om mezelf op scherp te zetten...!
Daarmee kietel, daarmee motiveer je in mijn ogen mensen om weer de puntjes op de i te zetten - om eens alles en iedereen weer in de startblokken te krijgen.

Wanneer een TS een vraag stelt, 1 van je punten, en als moderator stel je een aantal vragen om daarmee tot een oplossing te komen dan geeft bij de topictitel het woord beantwoord, zelfs bij die reactie staat dan ANTWOORD een in mijn ogen misleidend effect.
En zeg nu zelf, als een vraag als beantwoord staat gemarkeerd en het echte antwoord, de oplossing komt pas na een week, 10 dagen, een maand is het dan niet logisch dat anderen kunnen denken en of ik denk dat is wel erg gemakzuchtig, voor de hand liggend?

Daarom zouden jullie, in mijn ogen, minder snel op de beantwoordknop moeten drukken.


Wellicht dat je Naomi nog wel eens spreekt, ik neem aan van wel:), dan zou je haar kunnen vragen of ze als moderator bij simyo ook bij haar reactie onderaan ooit vraagt...

Heb ik met deze/mijn reactie je vraag beantwoord?


En weet je het is een openbaar forum - er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting - dan kun je ook zulke woorden tegenkomen en ook dit soort motiverende feedback - naar ik meen.....maar vooral hoop...
Reputatie 7
Badge +10
En weet je het is een openbaar forum - er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting - dan kun je ook zulke woorden tegenkomen en ook dit soort motiverende feedback - naar ik meen.....maar vooral hoop...

Begrijp me niet verkeerd Friesian, je mag aangeven wat jij wilt aangeven. Dit geldt uiteraard ook voor mij. Ik heb je onze werkwijze uitgelegd en redelijk openlijk aangegeven wat ik voel bij je bericht, meer kan ik in dit geval niet doen. Je feedback hierover is welkom en dit nemen we mee.

Ik wil graag op goede voet verder, no hard feelings uiteraard.

Reageer