.

Beantwoord

Testbericht NL-Alert niet gehad, hoe kan dit?

  • 6 June 2016
  • 6 reacties
  • 395 Bekeken

Badge +2
Ik heb een Galaxy S6, maar heb het testbericht van 6 juni niet gehad, meer mensen niet?

Edit;
Bij beter checken bleek "Infoberichten" uit te staan, dat zal de reden geweest zijn, al weet ik dat pas in december bij het volgende testbericht.
icon

Beste antwoord door Caspar 7 June 2016, 10:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb 'm ook niet ontvangen, heb een Sony xperia z5 compact.
Ik heb een Galaxy S6, maar heb het testbericht van 6 juni niet gehad, meer mensen niet?

Edit;
Bij beter checken bleek "Infoberichten" uit te staan, dat zal de reden geweest zijn, al weet ik dat pas in december bij het volgende testbericht.

Beste PCfreak,

Dit is niet voldoende. Ga naar deze pagina voor de juiste instellingen.

@mcauseway
Controleer even m.b.v. die pagina.

Suuk 6 beiden.:)
Reputatie 7
Badge +9
Op mijn Samsung S5 Duos met Android 6 geen bericht ontvangen, NL-Alert staat correct ingesteld.
"Mobiele telefoons van Sony en Sony Ericsscon met Android zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert."

En zo staat het ook in de instellingen, een vinkje 'aan' bij NL-alert... Erg vreemd.
Badge +2
@Friesian
Aan die overigens officiële site heb je niet veel meer, want ik weet niet op welke Android-versie die uitleg gebaseerd is maar met 6.0.x (Marshmallow) klopt er weinig van.
Nu ben ik gelukkig redelijk thuis in Android en weet dat de instellingen bij default goed zijn.

Maar het gaat vaak fout met die berichten, zo hoor ik net op de radio dat sommigen hem 9x gehad hebben en velen niets, zo gaat het al vanaf het begin.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi allemaal,

Voor de gene die voor het eerst reageren: Welkom op het forum!

Gisteren is er een testbericht van NL Alert verstuurd naar iedereen die dit heeft ingesteld. Om te kijken hoe je dit doet klik hier.

Er zijn mensen die het wel hadden ingesteld maar het bericht niet hebben ontvangen. Dit kan om verschillende redenen zijn geweest. Hieronder alle mogelijke redenen op een rijtje:

- omdat je telefoon rond 12.00 uur uit stond
- omdat je op dat moment slecht bereik had
- omdat je in gesprek was
- omdat je op dat moment internet gebruikte om bijvoorbeeld een app te downloaden of een video te kijken.
- omdat je telefoon nog niet juist is ingesteld (ontvangen infoberichten moet aan staan)

Verder vind je hier meer informatie over NL Alert.

Heeft iemand hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer