Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

telefoonshop en klantenservice niet eenduidig, hoe zit het nou?

  • 29 december 2014
  • 12 reacties
  • 939 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Dag,
Er is meer info op de telefoonshop dat niet overeen komt met mededelingen van de klantenservice.
Om te kunnen vergelijken moet sowieso de verwijderingsbijdrage opgenomen worden in de prijs.
Bij het kiezen van een telefoon staat er rechts informatie.
Telefoonshop zegt bij levering en retour: gratis verzending en retour. De klantenservice geeft een postbusnummer door.
Telefoonshop zegt 30 dagen retourrecht. De klantenservice schrijft 14 dagen.

groet, jw
icon

Beste antwoord door Tiury 30 december 2014, 14:08

Hoi jwl,

Wat vreemd dat de klantenservice aangeeft dat je maar 14 dagen retourrecht hebt. Deze informatie slaat op het retourneren van simkaarten, maar niet voor onze telefoons uit de shop. Dit is gewoon 30 dagen 🙂.

Het retourneren van je pakketje is ook gratis. We vragen je achteraf een betaalbewijs van de vervoerskosten te sturen, waarna we het geld overschrijven 🙂.

We zien je pakketje verschijnen!
Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi jwl,

Wat vreemd dat de klantenservice aangeeft dat je maar 14 dagen retourrecht hebt. Deze informatie slaat op het retourneren van simkaarten, maar niet voor onze telefoons uit de shop. Dit is gewoon 30 dagen 🙂.

Het retourneren van je pakketje is ook gratis. We vragen je achteraf een betaalbewijs van de vervoerskosten te sturen, waarna we het geld overschrijven 🙂.

We zien je pakketje verschijnen!
Badge
Het gaat wel raar hier.
Klantenservice reageerde, forum reageert en de telefoonshop geeft niet thuis.

Ik krijg niet de telefoon met de aangegeven specificaties.
Dus vraag ik een korting van 15 euro, zodat de prijs gelijk wordt aan kijkshop voor 65 euro.

Daarom twijfel ik om het te retourneren.
groet, jw
Reputatie 4
Badge +10
Hoi jwl,

Ik zie dat je via de e-mail ook contact hebt gehad met onze klantenservice. Het is handig wanneer je via één kanaal je vraag stelt.
Als je via verschillende kanalen je vragen stelt, is het lastiger voor ons om hier overzicht in te houden. We zullen je nu via het forum verder helpen 🙂

Het volgende was al aangegeven. Als je je toestel wilt terug doen, dan kun je deze dus retour sturen binnen 30 dagen. Je geeft aan dat je je toestel misschien wel wilt houden als hier korting opkomt.

Ik ga je een privébericht sturen met wat wij kunnen doen. Ik wacht je reactie af.
Badge
Dan moet je onderaan in de e-mails van de klantenservice NIET aangeven dat je je vraag op het forum kunt stellen en binnen 1 DAG antwoord krijgt.

En de reacties en bekeken hier op dit forum niet op - (=nul) zetten alsof de vraag beantwoord en opgelost is. 

Maar de manager heeft het te druk met medailles uitdelen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jwl,

De klantenservice en het forum geven beiden antwoord op vragen omtrent de telefoonshop. Die heeft namelijk geen eigen klantenservice, aangezien deze onderdeel van Simyo is.
Ik hoop dat je begrijpt dat de materie soms ingewikkeld is. Een simkaart kent 14 dagen retour, telefoons 30. Eventuele kosten met het retour zenden worden vergoed, terwijl deze kosten er met simkaarten niet zijn.

Verder is het aan de forum moderator om topics of vragen op 'beantwoord' te zetten, of niet. Wat je met 'nul' bedoelt weet ik niet.

In de standaard handtekening in de mails van klantenservice medewerkers staat het volgende
U kunt ook ons Simyo Forum bezoeken. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.


Binnen dag staat daar niet, en propageren we ook niet. Wel dat je binnen een werkdag een reactie krijgt.
Badge
Wel vreemd dan dat de klantenservice en Tiury mijn klacht proberen door te spelen naar de telefoonshop en geen antwoord krijgen als het toch onderdeel is van dezelfde klantenservice.
Ook dat ik de emails van Tiury kan beantwoorden terwijl die dan bij de klantenservice terecht komen waar ik dan weer 3 dagen moet wachten op beantwoording.
Met het beantwoorden van forumvragen wordt (aantal) bekeken en (aantal) reacties op - gezet in het overzicht.
Dat wil niet zeggen dat er dan al een oplossing is, begrijp ik nu, maar het komt wel zo over.

groet, jw
Reputatie 4
Badge +8
ik heb mijn antwoord veranderd in tralalalalalalalalalala
Badge
Bling, bling, maar jij hebt lekker veel medaillons, it ? not the quantity that counts.
Reputatie 4
Badge +8
you are an outcooked bean! hahahahaha

Louis van Gaal de tweede.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi jwl,

De reactietijd is afhankelijk van wat er wordt nagevraagd. Ook bij wie we het één en ander navragen.

In dit geval is er ook iets voor je nagevraagd bij diegene die de aanpassingen maakt op onze site. Er wordt dan een aantal dingen gecontroleerd en bekeken voor dat we een aanpassing kunnen doen. Ook duurde het in dit geval even voordat hier duidelijkheid over was. Om deze reden duurde het antwoord naar jou toe ook een tijdje.
Gelukkig heb je nu meer duidelijkheid in je situatie. Ik heb je privébericht ook net beantwoord. Zoals ik daar aangeef hebben wij de informatie aangepast op onze website.

Als je hierover nog vragen aan ons hebt, dan weet je ons te vinden op het forum.
Badge
Dank je voor dit positief bericht.

Zal er niks meer aan toevoegen en dit forum voorgoed vaarwel zeggen en de klantenservive voortaan aanspreken..
Reputatie 3
Badge +7
Hoi jwl,

We zeggen niet graag vaarwel.

Je bent altijd welkom op het forum met je vragen en suggesties. Zonder jouw opmerking over het retour zenden van het toestel zou de informatie op de site niet kloppen 🙂

Reageer