Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Simyo app

  • 29 maart 2013
  • 60 reacties
  • 4767 Bekeken

Badge
  • Actief Simyaan
  • 74 reacties
Hoe staat het met de app? Hij komt ergens in april, dat weten we. Maar er staat al heel lang op de site "binnenkort meer informatie".
Die binnenkort duurt dus al een aantal weken, Wat meer info zou leuk zijn 🙂
icon

Beste antwoord door Natascha 3 april 2013, 10:44

Hoi Allemaal,



De app komt er deze maand zo al eerder bekend is gemaakt. De exacte datum is nog niet bekend.

Wanneer de datum bekend is dan laten wij dit weten via de site, het forum en twitter.
Bekijk originele reactie

60 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Het is helaas geen weken, maar het lange wachten op de Simyo app duurt al langer dan een jaar... Op een gegeven moment werden er afbeeldingen van vrijgegeven op Facebook, maar daarna werd het weer oorverdovend stil. De Pr en alles wat hiermee samenhangt is dat niet bij KPN functioneerde en dan maar bij Simyo mag aanklooien...
Wanneer er niet snel een app komt stop ik met simyo en al mijn KPN producten. Want hier worden we gewoon ge F. Een app is binnen een week gemaakt.
Badge
ik had hem ook al ff verwacht, ik vraag me af hoe lang ze ons nog laten wachten
Reputatie 3
Badge +9
Er zijn momenteel beta testers aan de gang, dus het duurt nu niet lang meer. Nog heel even geduld 🙂
Badge
Mooi Martijn!
Er staat ook duidelijk op de site april, en het is nu nog maart.
Ik vroeg me alleen af waarom we niet alvast de beloofde "meer informatie" kregen. We wachten geduldig af 🙂
Badge
ik wil ook testen!!!
Reputatie 1
Badge +2
Het is inmiddels april.... en geen app.

Misschien wordt het mei of juni of misschien zelfs wel in april 2014. Wie zal het zeggen. Bij Simyo is immers alles mogelijk.

We wachten met z'n allen rustig af. Immers: we zijn met z'n allen "Gewoon slim". Toch bekruipt mij soms het gevoel dat overstappen naar een andere provider "gewoon slimmer" is. Ik weet niet waar dat gevoel vandaan komt. Ik probeer het te onderdrukken.
Badge
Nou ja, pas 2 april. Het had fijn geweest idd als de app er nu was, maar april duurt nog 28 dagen. Dus het kan nog steeds.
Badge +6
Hoi Allemaal,

De app komt er deze maand zo al eerder bekend is gemaakt. De exacte datum is nog niet bekend.
Wanneer de datum bekend is dan laten wij dit weten via de site, het forum en twitter.
Reputatie 1
Badge +1
Misschien wel goed de Facebook post van 2 april naar de Simyo app te verduidelijken. Het gaat daar blijkbaar om een Facebook simyo pagina (app?).
We wachten geduldig af totdat de official Android/iOS app in de stores beschikbaar komt.
Reputatie 1
Badge +2
Helemaal mee eens.

Ik constateer wel dat Simyo een zeer groot beroep doet op het geduld van haar klanten.

Nou, heb ik me politiek correct uitgedrukt of niet?
Reputatie 1
Badge +2
Ik heb inmiddels een aantal nieuwssites benaderd met het verzoek om aandacht te geven aan het moment wanneer Simyo Nederland dan toch echt na jaren smekende en bedelende klanten haar app zal lanceren.

De laatste Nederlandse provider zonder app komt na jaren ontwikkelen, testen, nog een testen, bijstellen, verbeteren en testen dan toch echt met een eigen app. De verwachtingen zijn hooggespannen en Simyo realiseert zich dit heel goed.

Voor het kantoor van Simyo schijnen zich al klanten met slaapzakken zich op te houden. Het zal een evenement worden wat de kroonwisseling op 30 april zal verbleken.

Enkele moderators van Simyo zullen zeer waarschijnlijk promotie krijgen voor hun aandeel in dit monsterproces. Zij hebben al die jaren al die zeurende klanten moeten geruststellen en aan moeten horen.

Het moment is nabij!

Beste Simyo klanten: heb nog even geduld!!!
Badge
🆒 dat zal niet meevallen in deze kou in een slaapzak, gelukkig gaan de temperaturen eindelijk eens wat oplopen.
Ja wat mij betreft mogen de geduldige moderators hier zeker wel een pluimpje krijgen!

En KPNfreak mag natuurlijk een bosje bloemen voor het tippen van diverse nieuwssites 🙂
Badge +6
Hoi Allemaal,

De app zal deze maand gelanceerd worden. Er worden momenteel nog wat laatste testen gedaan met app daarna zal hij online komen.
De exacte datum is nog niet bekend.
Komt deze app ook beschikbaar voor WP7.8 of alleen W8?
Ik zou graag een WP7.8 versie zien.
ik wacht ook op deze app hoe lang nog
Ik wil ook wel testen 😉
Reputatie 1
Badge +2
Wat ik ook concludeer is dat men bij Simyo niet zoals bij veel commerciële bedrijven werkt met deadlines. Bij werkelijk elk project wat er loopt is de realisatiedatum onbekend of communiceert men dit niet naar de klanten. En DAT zorgt bij ons allen voor frustratie.

Is het nu zo moeilijk Simyo om te stellen: vanaf 01-06-2013 kunnen alle klanten gebruik maken van internet in het buitenland. Dan gaan de ontwikkelaars ook een tandje sneller lopen en werkt iedereen bij Simyo gezamenlijk naar een einddoel toe. Targets gehaald? Iedereen blij. Teambuilding pur sang.

Nu komt het op klanten over dat men daar bij Simyo maar wat doet. En dat is beeldvorming welke je als bedrijf niet wilt lijkt mij.
Reputatie 2
Badge +4
Komt deze app ook beschikbaar voor WP7.8 of alleen W8?
Ik zou graag een WP7.8 versie zien.


Hoi ArjenVe,

Welkom op het Simyo forum!
De Simyo app wordt beschikbaar voor Windows 8 en hoger. Helaas wordt deze niet beschikbaar voor Windows 7.8.

Groetjes,

Mansiha
Reputatie 2
Badge +4
Wat ik ook concludeer is dat men bij Simyo niet zoals bij veel commerciële bedrijven werkt met deadlines. Bij werkelijk elk project wat er loopt is de realisatiedatum onbekend of communiceert men dit niet naar de klanten. En DAT zorgt bij ons allen voor frustratie.

Is het nu zo moeilijk Simyo om te stellen: vanaf 01-06-2013 kunnen alle klanten gebruik maken van internet in het buitenland. Dan gaan de ontwikkelaars ook een tandje sneller lopen en werkt iedereen bij Simyo gezamenlijk naar een einddoel toe. Targets gehaald? Iedereen blij. Teambuilding pur sang.

Nu komt het op klanten over dat men daar bij Simyo maar wat doet. En dat is beeldvorming welke je als bedrijf niet wilt lijkt mij.


Hoi KPN freak,

Uiteraard werken we bij Simyo met deadlines. We zijn momenteel druk bezig met de laatste tests. Als dit eenmaal achter de rug is kunnen we onze klanten de app laten testen. Zodra dit mogelijk is, zullen we dit kenbaar maken via dit Forum.

We verzoeken je nog even geduld te hebben.

Alvast bedankt!
Badge
Dank je wel voor de verduidelijking Manisha.
Maar misschien is het handig als jullie dit even op de website zetten zodat iedereen snapt dat jullie aan het testen zijn en dat de app er aan komt.

Nu blijft daar steeds dezelfde tekst staan: "vanaf april" en "binnenkort meer informatie". Die informatie moeten we nu in het forum zoeken en de vragen blijven komen. Gewoon even de tekst op de website aanpassen lijkt mij de kortste klap en duidelijk voor alle klanten.
Ha dcl,

Helemaal mee eens! Zo lijkt Simyo de NS wel qua informatievoorziening. Een beetje informatie zou heel wat frustratie en onbegrip schelen. Inderdaad kost het waarschijnlijk nog minder tijd om die informatie op de website te plaatsen dan het steeds antwoorden op het forum "hij komt bijna jongens..."
Reputatie 5
Badge +10
Hoi dcl en Limyo,

Bedankt voor de tips. Ik zal nagaan of dit er nog doorheen kan, maar het is in ieder geval een optie om bij een volgende release van een product op dienst op deze manier de klanten van informatie te voorzien.

Groetjes,

Alex
Voor Android was er een werkend appje. De maker moest tot zijn spijt melden dat Simyo de toegang tot de informatie had afgesloten. Daar kan ik me iets bij voorstellen als het privacy of anderssoortige beveiligingsaspecten betreft. Toch jammer dat de kennis van de maker niet is ingezet om een passend alternatief op tijd af te hebben.
Maar april heeft nog ruim 11 kalender dagen, waarvan 6 werkdagen, dus wellicht dat Simyo alsnog de app maker benaderen om te helpen met de puntjes op de "Yo" zonder dat de planning er bij inschiet.
Die android app voor simyo gebruik ik nog steeds. Werkt ook naar behoren. Blij dat ik hem niet weg gedaan heb. Jammer dat de maker hem van android store heeft gehaald.

Reageer