.

Beantwoord

namen in plaats van telefoonnummers op verbruiks-factuur

  • 20 December 2012
  • 3 reacties
  • 332 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo Simyo,

De factuur is duidelijk verder, maar zou het mogelijk zijn om telefoonnummers te vervangen met namen? Met een handomdraai zie je zo sneller met wie je gebeld hebt ipv niets zeggende 06 en vaste lijn nummers.

Allicht een idee, of voor in de iOS app... daar zitten namelijk alle telefoonnummers in en zou de app die lokaal kunnen converteren. 
icon

Beste antwoord door Alex 24 December 2012, 15:29

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Ik denk niet dat dat mag ivm privacy. Ik neem bijvoorbeeld nooit op met mijn naam als mijn telefoon het nummer niet herkend. Zo zou jij toch achter mijn naam kunnen komen.
In de wereld van facebook, wat is privacy tegenwoordig. Overigens is het gebruikmaken hiervan geheel vrijwillig. En als een app dit doet zou een simpel programmeer truukje dit op de telefoon gebeuren. En dus niet op de server gebeuren. Als je privacy wil, neem je geen abonnement en kun je best opnemen met je voornaam. Tegenwoordig flikkert iedereen alles op dat pokke facebook, en als je bij ze bent hebben ze geen fuk te melden. Je begrijpt dat ik dus niet mee doe aan die hype.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het JCD,

Dit is inderdaad nogal privacy gevoelig. Daarnaast vraag ik me ook af of het technisch mogelijk is. Simyo zal dit in ieder geval niet op de verbruiksspecificatie zetten. Ik vind het geen slecht idee hoor, maar voor een provider zelf is dit niet uit te voeren.

Groetjes,

Alex

Reageer