.

Na jaren (toch) aan het twijfelen gebracht......

  • 23 February 2016
  • 11 reacties
  • 389 Bekeken

Reputatie 7
Hallo Mede-Simyo'ers,

Ik ben een tijdje 'afwezig' geweest op dit gezellige forum en vond het wel weer eens tijd geworden om mijn neus hier weer eens te laten zien.

Laat ik dan maar meteen met de deur in huis vallen; na jarenlang zeer tevreden Simyo'er te zijn ben ik thans aan het twijfelen gebracht.....

Simyo levert gewoon een goede prestatie, zoals een goede dienstverlening, een goede klantenservice en een goed en gezellig forum. Een (groot) deel van deze prestatie is echter ook te wijten aan het stabiele en beste netwerk waar Simyo gebruik van maakt, het KPN-netwerk. Echter, er zijn meerdere spelers actief op dit netwerk met een erg goede dekking. EĂ©n van deze spelers is Youfone, die van die irritante, maar daardoor toch ook wel weer leuke, TV- en radio commercials.

Nu ben ik eens mijn licht gaan opsteken op de website van Youfone (https://www.youfone.nl/) en dat ziet er, ik kan niet anders zeggen, gewoonweg heel erg goed uit. En dat voor een prijs, waar Simyo, sorry dat ik het zeg, een puntje aan kan zuigen.

Wie kan mijn vertwijfeling wegnemen en mij aangeven waarom ik nu juist bij Simyo moet blijven of waarom ik nu juist over kan/moet stappen naar Youfone? Hoe vervelend ik het ook vind, ik neig er naar om de overstap te gaan wagen.... Aan het netwerk zal het in ieder geval niet gaan liggen.

Alvast bedankt voor jullie inbreng.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ha RicoK, goed om je weer es te zien hier. Zelf was ik ook al een beetje de kuierlatten aan het nemen...:P. Forummoeheid heet dat. ;)
Ik heb eens gekeken en dat ziet er inderdaad aantrekkelijk uit. Is wel een actie. Zelf vind ik de plafonds wel handig en wenselijk. Iets dat ik bij Simyo mis. Ik houd YouFone ook in de gaten en ga in de overweging. Al was het maar om goeie maten te worden met M. Wunderlich. 🆒
Ik snap je twijfel zeker.
Reputatie 7
Hey de leon, ook nog/weer hier? Ja, inderdaad, een vorm van forummoeheid. Die aandoening steekt zo nu en dan bij mij de kop op :$

Ja, het is een aanbieding, maar zonder dat het een aanbieding is, zijn de tarieven en bundelprijzen nog steeds scherper als die van Simyo. Al zijn het alleen al de aansluitkosten....
Reputatie 5
Badge +10
Hallo RicoK,

Wat wil je?
Gezellige service op het forum, een keer lachen op zijn tijd en een gevoel van voldoening.

OF

Naar een provider die en paars is, geen forum heeft, bekend staat om slechte service.

Ik zou mijn keuze wel weten dus ik blijf oranje.
Is wel Hollands glorie!
Hey die RicoK 😃

Vind die reclame ook irritant grappig en heb ook op hun site gekeken. Qua prijs hoef ik het niet te doen tenzij je kiest voor een 2 jarig abonnement. Als ik ergens jeuk van krijg zijn het 2 jarige Abbo's..

Maar inderdaad, de voordelen zijn het netwerk (Net als Simyo is dat KPN), en de plafonds die in te stellen zijn. Ze scoren iets lager dan Simyo op sommige punten en hebben geen gezellig forum :D



, bekend staat om slechte service.



Zo slecht scoren zij niet hoor op het gebied van service. Laatste meting waren ze 2e achter Simyo
Reputatie 7
Badge +9
Het grootste nadeel van Youfone is dat je er geen gezellige Schotten tegenkomt.
Reputatie 7
Inderdaad, het forum is een sterk argument.....
Reputatie 7
Het grootste nadeel van Youfone is dat je er geen gezellige Schotten tegenkomt.

.....die we, althans ik, nog steeds niet in levende lijven hebben meegemaakt....:D
Reputatie 7
Badge +9
Het grootste nadeel van Youfone is dat je er geen gezellige Schotten tegenkomt.

Wel, als je meegaat, aye Scotty. ;)

Uhm....dat 2-jarige abo, dat is minder inderdaad. Maar die plafonds....da's weer meer inderdaad. :D

Simyo kent wel een persoonlijke benadering van haar (trouwe) klanten. Ik weet niet of dat van die gladde Marcellino te hopen is. 😛
Ik weet niet, RicoK, of je het wel opgevallen is...maar M. Wunderlich lijkt gebruik te maken van een vroegere Simyo.
🆒

Ik weet dus niet zeker bij welke provider je dan terecht komt, maar ja, wie weet alles?:)
Reputatie 7
Badge +9
Het is me opgevallen dat je bij Youfone niet kan kiezen voor een klein belbundeltje (bijvoorbeeld 100 min/sms) zonder internetbundel. Dat kan pas bij 450 min. Dit is helemaal niet aantrekkelijk voor mensen die maar af en toe in Nederland verblijven. Ook heb ik zo gauw niet kunnen ontdekken of je tussentijds een andere bundel kan kiezen. Voor mij is er dus geen reden om te verkassen!
Reputatie 5
Badge +10
Hey RicoK en anderen,

Leuke discussie. De telecommarkt is aardig in beweging zoals jullie merken. Zet de tv aan en je wordt overspoeld met tv reclames waar de mooiste prijzen voorbij komen. Wat doet Simyo? Die blijft vrij rustig. Te rustig? Veel reclame zullen we nooit maken en we zijn inderdaad niet meer de goedkoopste. Niet geheel onlogisch dat andere providers ineens ook aantrekkelijk worden voor de consument. Simyo richt zich meer op de kwaliteit, service en we willen het klanten zo flexibel mogelijk maken. Zulke voordelen zijn op voorhand niet direct merkbaar, maar pas zodra er contact is geweest en/of de bestelling via de website wordt gedaan. Vanaf dat moment moet de beleving goed zijn. We willen je direct het gevoel geven dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Heb je een vraag? Stel deze dan en we geven je snel en goed antwoord via een kanaal waar die klant zich prettig bij voelt.

De (prijs)vergelijkingen met andere providers laat ik liever aan jullie over, want ik vind het niet netjes om de precieze voorwaarden allemaal te benoemen. Ik denk ook dat jullie inmiddels precies weten waar je op moet letten als je voor een provider kiest.

@RicoK, je hebt bij ons een jaarcontract gehad wat inmiddels weer maandelijks opzegbaar is toch?

Reageer