.

Beantwoord

Mijn telefoon is defect, wat nu?

  • 5 February 2015
  • 6 reacties
  • 2024 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Mijn telefoon wil wel aan maar blijft hangen als het scherm op het simyo-logo staat. Verder komt ie niet.
als ik em dan wil uitschakelen moet ik eerst de batterij eruit halen. Ik heb em nog geen jaar. Wat is het probleem en valt dit nog onder garantie. Telefoon bij jullie gekocht vorig jaar april: Huawei ascend G510
icon

Beste antwoord door Ernst 6 February 2015, 13:48

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
De telefoon blijft hangen zeg je, wat bedoel je hier nu mee? Op welk moment blijift de telefoon 'hangen'? Bij/het Simyo-logo? Is dat bij het opstarten van de Mijn Simyo-app?

iets meer info alsjeblieft, zodat we weten in welke richting het gezocht zou moeten gaan worden.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MjH, welkom op het Simyo forum :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik dit topic even verplaatst naar het subforum Over Simyo.

Wat vervelend dat je telefoon niet goed meer werkt :(
Wanneer je problemen hebt met een telefoon die je in onze telefoonshop gekocht hebt, dan kun je terecht op deze pagina.
Via die pagina kun je naar het reparatieaanvraag formulier en wordt je stap voor stap uitgelegd welke stappen je dient te nemen.

Laat je 't weten wanneer je telefoon het weer doet?


RicoK, dank je voor het meedenken.
De telefoon blijft hangen zeg je, wat bedoel je hier nu mee? Op welk moment blijift de telefoon 'hangen'? Bij/het Simyo-logo? Is dat bij het opstarten van de Mijn Simyo-app?

iets meer info alsjeblieft, zodat we weten in welke richting het gezocht zou moeten gaan worden.


als ik de telefoon opstart verschijnt er eerst de naam en daarna het logo van huawei in het scherm. daar blijft de telefoon hangen. Dan kan ik er niks meer mee. Moet de accu eruit halen om het toestel weer uit te doen anders blijft ie aanstaan totdat ie leeg is.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi MjH,

Hij blijft dus hangen bij het opstartscherm van je toestel. Waar het Huawei logo verschijnt.:( Je kunt proberen je toestel aan je computer te hangen. En zo terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Vergeet niet eerst een back-up te maken;)

Als dat niet werkt kun je de tip van Ernst volgen.
Wat vervelend dat je telefoon niet goed meer werkt
Wanneer je problemen hebt met een telefoon die je in onze telefoonshop gekocht hebt, dan kun je terecht op deze pagina.
Via die pagina kun je naar het reparatieaanvraag formulier en wordt je stap voor stap uitgelegd welke stappen je dient te nemen.


Kun je laten weten of het heeft geholpen?
Er is ook een andere optie voor het terugzetten naar de fabrieksinstelling. Maar dan kun je geen backup meer maken. Ik geef je de tip toch mocht het back uppen niet eens meer werken.


Hoe kan ik mijn Huawei resetten?

Het gebeurt soms dat je je Huawei smartphone moet resetten. Zo kan je telefoon gecrasht zijn of werkt een applicatie niet meer goed. Omdat alle Huawei telefoons op deze website het besturingssysteem Android hebben, leggen we hoe je een Huawei reset uitvoert op een Android Huawei toestel.

Android Huawei Soft Reset
Een soft reset kan vergeleken worden met je Huawei mobiele telefoon uit en aan zetten. Bij een soft reset wordt Android opnieuw opgestart. Je gegevens en apps blijven bewaard. Een soft reset voer je bij de meeste Huawei Android toestellen uit door de AAN/UIT knop 3 seconden in te houden.

Android Huawei Hard Reset
Een hard reset houdt in dat je Android toestel terug naar de fabrieksinstellingen wordt gezet. Je gegevens en apps worden gewist door een hard reset. Het is daarom verstandig eerst een back up van je persoonlijke gegevens te maken, voordat je een hard reset uitvoert.
Bij de meeste Android smartphones voer je op de volgende manier een hard reset uit:
Schakel je Huawei telefoon uit.
Houd de 'Volume Omlaag' knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de 'Volume Omlaag' knop los.
Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met 'terug naar fabrieksinstellingen' of 'gegevens wissen'.
Succes! Hopelijk is je probleem hierdoor opgelost.

Bron: http://www.huaweiaanbieding.nl/huawei-faq/26-hoe-kan-ik-mijn-huawei-resetten.html
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Raytje,

Bedankt voor je tips! Goed idee :D

@MjH, je kunt natuurlijk ook eerst een soft reset uitvoeren en kijken of dit werkt 😮 Een andere optie is een hard reset, maar je kunt het beste zelf inschatten of de gegevens op je toestel gewist mogen worden. We zijn benieuwd of het werkt. Laat je het weten? 🙂

Reageer