.

Mijn Simyo is vernieuwd: wat vind je ervan?


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hallo allemaal,

Belangrijk nieuws: Mijn Simyo is vernieuwd! Vanaf nu zie je na het inloggen meteen hoeveel je die maand verbruikt hebt en wat je kosten zijn.



Wat is er allemaal vernieuwd?

We hebben Mijn Simyo samen met Simyo bellers ontwikkeld en uitgebreid getest. Dit zijn de belangrijkste verbeteringen:

• Overzichtelijker: je ziet in één oogopslag hoe je er die maand voorstaat;
• Houd de touwtjes stevig in handen: meer inzicht en informatie over je belgedrag en kosten;
• Mijn Simyo is verbeterd voor gebruik op je telefoon en tablet.

Meer goed nieuws voor Sim Only bellers:

• Pas je bundels tot het einde van de maand aan, dat hoeft niet meer voor de 25ste;
• Maandelijks MB’s bijkopen als je dat nodig hebt (ook dit geldt alleen voor Sim Only bellers).

Nog iets anders?

Omdat er erg weinig gebruik van werd gemaakt, kun je geen web sms-berichten meer sturen via de nieuwe Mijn Simyo. Een sms versturen via je telefoon blijft uiteraard gewoon mogelijk :)

Wat vind je ervan?

Omdat we veel waarde hechten aan je mening horen we graag wat jij van de nieuwe Mijn Simyo vindt! Kijk uitgebreid rond, of ga gelijk aan de slag en verhoog of verlaag bijvoorbeeld je bundel.

Blij met de verbeteringen? Heb je nog suggesties? We horen het graag via het ‘geef je mening’ formulier op Mijn Simyo of in dit topic.

Groetjes,

Alex

70 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Allemaal erg bedankt voor jullie suggesties en verbeterpunten. Er is door ons echt goed onderzoek gedaan naar hoe vaak de SMS optie werd gebruikt. We zagen dat sommige klanten het regelmatig gebruikten en een deel slechts 1 keer per x maanden. Maar we zagen ook dat een heel groot deel van de klanten de optie helemaal niet gebruikten. Voor degene die het wel gebruikten is het natuurlijk extra vervelend. De klanten die er geen gebruik van maakten, zul je in dit topic niet zo snel terug zien. Geen bericht is goed bericht.

Neemt overall gezien niet weg dat ik me goed kan voorstellen dat deze verandering sinds de nieuwe Mijn Simyo niet voor iedereen even prettig is.

Groetjes,

Alex
''Uiteindelijk bleek dat er te weinig klanten waren die hier gebruik van maakten''
Dat blijkt dus niet. Zoals u ziet, zijn er veel reacties waaruit blijkt dat er
weldegelijk gebruik van word gemaakt. Ik zelf gebruikte het dagelijks, evenals
2 andere collega''s. Tikt gewoon veel makkelijker.
Een site vernieuwen, harstikke goed, maar opties weglaten maakt niets beter.

Graag de sms optie terug!!
Badge
Hoi,
Paar opmerkingen:
- De site is zeker wat duidelijker en geeft nu snel aan wat je status is,
- SMS niet meer kunnen gebruiken via de site vind ik zeer jammer, op de pc gaat het voor een "ouwe man" als ik met (te) dikke vingers op een mobieltje veel moeizamer als op het riante pc-toetsenbord!
- Waarom ondersteunt Simyo (het blijft een rot woord) geen duo sim? Ik wil dit graag hebben voor in de auto, mijn autoradio kan een Sim bevatten (voor telefoon doeleinden)
Ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij Simyo, maar omdat andere providers dit wel kunnen, overweeg ik de overstap wel!
Het valt mij ook op dat de web sms functie blijkbaar meer gemist wordt dan verwacht / bedacht. (??). Misschien iets om opnieuw onder de loep te nemen. De ervaring heeft geleerd dat Simyo niet geheel ongevoelig is. ;)

Misschien een enquête houden onder alle klanten. :D

Ps: Over Edge in Windows 10 en het forum kan ik duidelijk zijn. Werkt op zich ok behalve dat ik eerst steeds de melding kreeg over veilige inhoud. Simyo.nl aan veilige sites toegevoegd bij internet opties en das was probleem 1 opgelost.

Probleem 2 is dat je na het plaatsen van een bericht op het forum, en je terug gaat naar de begin pagina, je actief op refresh moet klikken anders heb je niet de nieuwste pagina. Waarom dat in Edge zo is, en of er wat aan te doen is.. Geen flauw idee. :?
zoals zo veel anderen, vind ik het zeer jammer dat websms niet meer werkt.
graag weer terug.
de rest is prima.
Reputatie 7
Badge +9
Het valt mij ook op dat de web sms functie blijkbaar meer gemist wordt dan verwacht / bedacht. (??). Misschien iets om opnieuw onder de loep te nemen. De ervaring heeft geleerd dat Simyo niet geheel ongevoelig is. 😉
'Jammer dat geen websms meer verstuurd kan worden. gebruik nr voor GSM inbraakbeveiliging. Om nummer te behouden moet ik nu omslachtig te werk gaan door inbraakbeveiliging te deïnstalleren, sim kaart over te zetten op een gsm telefoon met instellingswijzigingen tot gevolg, sms versturen en daarna weer in inbraakbeveiliging plaatsen en opnieuw installeren. Juist websms en behoud beltegoed waren belangrijk voor mijn keuze voor Simyo. Nu maar op zoek naar andere aanbieder? Of .....?'.

Heb je nooit eens in de 6 maanden dat je een melding krijgt? Kun je ook zelf veroorzaken door zelf alarm te maken. Heb je meteen een test uitgevoerd en is er verbruik geregistreerd op je sim dus behoud nummer. Is overigens altijd aan te raden om je systemen eens in het kwartaal te testen.

Groet van een beveiliger 🙂
'Jammer dat geen websms meer verstuurd kan worden. gebruik nr voor GSM inbraakbeveiliging. Om nummer te behouden moet ik nu omslachtig te werk gaan door inbraakbeveiliging te deïnstalleren, sim kaart over te zetten op een gsm telefoon met instellingswijzigingen tot gevolg, sms versturen en daarna weer in inbraakbeveiliging plaatsen en opnieuw installeren. Juist websms en behoud beltegoed waren belangrijk voor mijn keuze voor Simyo. Nu maar op zoek naar andere aanbieder? Of .....?'.
Het valt mij op dat er toch erg veel vraag naar de websms functie is. Zou Simyo zich dan vergist hebben in het aantal gebruikers?

Maar nu, zo'n beetje de hele aardbol die Windows 7 of 8.1 gebruikt op zijn / haar pc kan gratis overstappen naar Windows 10. Hierin zit de browser EDGE en aangezien ik vanmorgen de upgrade heb uitgevoerd ben ik deze browser meteen gaan test. Het nieuwe Mijn Simyo en het forum zijn voor mij de aangewezen sites aangezien ik hier toch vrij vaak te vinden ben. Word vervolgd dus. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ziet er goed uit. Helaas zie ik in de playstore alleen maar een Mi Simyo app.
Android 4.4.4


Staat alles wel op Nederlands ingesteld? Toestel, Play store etc..

Toestel uit het buitenland gehaald misschien?


Ik herken het probleem. Alles op Nederlands ingesteld alleen was het toestel (Alcatel OneTouch Pop D1) in de UK gekocht. Heb de moed opgegeven (maakt niet uit want het is maar een goedkoop back-up toestelletje voor het geval mijn zeer gewaardeerde iPhone een probleem heeft).
Badge
Fijn, al die vernieuwingen. Maar: geen web sms meer mogelijk... Waarom niet? Dit is geen goede service!
Ik vind het een groot gemis dat de websms functie is komen te vervallen.
Ik gebruik de simkaart in een tracker en deze is stroomloos als ik 'm lange tijd niet gebruik.
Voorheen kon ik via de website ieder half jaar een sms op dit account versturen om de simkaart te kunnen blijven gebruiken. Nu moet ik naar de tracker toe, (niet thuis) om de simkaart er uit te halen, in een gewone telefoon te doen en een sms versturen. Erg vervelend dus. Wellicht kan ik nu beter een andere aanbieder zoeken.
Ziet er goed uit. Helaas zie ik in de playstore alleen maar een Mi Simyo app.
Android 4.4.4


Staat alles wel op Nederlands ingesteld? Toestel, Play store etc..

Toestel uit het buitenland gehaald misschien?
ik mis ook de SMS service op. Erg jammer
Jammer dat sms niet meer vanaf de website verstuurd kan worden.
Ziet er goed uit. Helaas zie ik in de playstore alleen maar een Mi Simyo app.
Android 4.4.4
Ik vind alles overzichtelijk, ben blij met het bij kunnen kopen van MB,s als je dreigt buiten je bundel te gaan.
Alleen.... het enige minpunt van Symio,,, wanneer komt er een buitenland bundel??????? r wordt door velen al jaren om gevraagd, Zeker als je in verschillende landen reist zoals ik ga je echt niet iedere keer een simkaart van dat land kopen. Dus?


Simyo richt zich vooral op bellen, smsen en internetten binnen Nederland. Daarom zijn die buitenlandbundels geen prioriteit.

Wat ik eerlijk gezegd niet zo snap is dat men ergens een contract afsluit en dan achteraf klagen of een minpunt noemen over wat zij missen.
websms graag !
Ik vind alles overzichtelijk, ben blij met het bij kunnen kopen van MB,s als je dreigt buiten je bundel te gaan.
Alleen.... het enige minpunt van Symio,,, wanneer komt er een buitenland bundel??????? r wordt door velen al jaren om gevraagd, Zeker als je in verschillende landen reist zoals ik ga je echt niet iedere keer een simkaart van dat land kopen. Dus?
Reputatie 1
Badge +1
De nieuwe site werkt prima en is overzichtelijk.
Zoals eerder in Beta test al gemeld is het helaas nog steeds zo dat ik niet contract zie staan bij 'Mijn Instellingen' > 'Abonnement'.

Ik heb dit eerder via beta test op desbetreffende pagina gemeld en in het beta forum topic.
Ik hoop dat dit nog wordt aangepast.
Momenteel heb ik een (+/- half jaar geleden) afgesloten jaar contract.


Hoi pacorob,

Ik heb nog eens goed naar jouw aansluiting gekeken. Je hebt inmiddels weer een maandelijks opzegbaar abonnement. Voorheen heb je inderdaad een jaarcontract gehad, maar dit termijn is inmiddels verlopen. Daarom zie je nu geen einddatum meer staan. Dit zou wel het geval zijn als je nog een contractstermijn had. Je hebt nog wel de jaarprijzen. Maar dat is een bewust voordeel voor klanten :)

Is het zo misschien duidelijker?


Dank voor het uitzoeken. Ik wist niet dat je na een jaar abonnement automatisch weer een maand abonnee wordt (maar gelukkig wel met behoud van prijsvoordeel van jaar abonnement). Misschien is het dan nog handig voor die klanten iets te vermelden dat je contract vrij bent of dat het per maand op te zeggen valt.
De nieuwe Mijn Simyo omgeving vind ik er erg goed uit zien, overzichtelijk, fijn ontwerp, de toegevoegde animaties maken het ook fijne ervaring, met grafieken, diagrammen e.d.

Wat me wel opvalt is dat bij "Verbruik" de waardes niet lijken te kloppen i.c.m. de facturen, hoeveel gebruikte belminuten/sms/data en buiten bundel verbruik. In augustus en september 2014 heb ik bv. aardig wat extra minuten/smsen/MB's, ook aantal vanuit het buitenland, daar zie ik niets van terug in de verbruik meters in die maanden.
Als voorbeeld screenshots meegestuurd. Ik heb zitten rekenen en kijken of ik wel de juiste facturen er bij had gepakt, maar ik kom niet altijd op een correct aantal uit.
Voor iemand die stiekem dol is op cijfertjes, statistieken en grafieken is het wel jammer dat het verbruik "slechts" 12 maanden terug gaat en niet verder terug :D

Ander puntje is dat er bij de facturen (zowel in de web interface als in de PDF) niet duidelijk te zien hoeveel MB je daadwerkelijk verbruikt hebt, alleen het aantal sessies en een bedrag.
En even getest op kleinere schermgroottes, bij een smaller scherm wordt bij de facturen de cirkeldiagram weggehaald (layout wordt verder netjes en prima aangepast).
Reputatie 5
Badge +10
We hebben de e-mail uiteindelijk nog aangepast. De grootste groep klanten hadden we gelukkig nog niet gemaild. Inmiddels hebben alle klanten met een sim only abonnement de e-mail ontvangen. De aangepaste e-mail leverde veel minder vragen op over het sms-en via Mijn Simyo :)

@Scotsman. Ik heb dit met mijn eigen inlog gecontroleerd via Firefox en Chrome, maar bij mij gaat het goed.

Update: ik heb het ook met een aansluiting getest waarbij geen sprake is van dataverbruik in de huidige maand. Maar ook daar gaat het goed.

@de leon. Heb jij het nog kunnen testen?

@Renoster. Alstublieft 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Ook Simyo hartelijk dank voor de leuke attentie die ik mocht ontvangen.
Reputatie 4
Badge +7
Ja, die mijnheer Klaas uit Leeuwarden hartelijk gefeliciteerd met je prijs.
Reputatie 7
Badge +9
Op mijn iPad met Chrome heb ik daar geen last van, Scotty. Zal morgen eens op mijn laptop met de Vuurvos kijken.

Reageer