.

Mails van het forum

  • 3 October 2016
  • 49 reacties
  • 575 Bekeken

Badge +2
Even iets algemeens;
Het viel mij op dat ik regelmatig geen mailtje krijg als er een nieuw bericht geplaatst is, de laatste die ik gehad heb is die van "De Tijger" op 30 sept 19:02.
Ook in mijn Spambox zit niets van Simyo (ik beheer mijn eigen domein)
Moet ik iets speciaals doen om altijd mailtjes te krijgen of zo, of gaat er elders iets mis?

49 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de beterschap-wensen 🙂 Gelukkig was ik al redelijk aan het opknappen en voel ik me vandaag goed genoeg om weer aan de gang te gaan!

Zoals Sean aangeeft, heb ik gisteren wel even gesproken met onze consultant van het forum. Ze heeft me wat meer uitleg gegeven over het ontvangen van forummails.

Op het moment dat jij reageert in een topic of een nieuw topic aanmaakt, wordt deze toegevoegd aan je favorieten. Dat betekent dat je een mail krijgt zodra hier een reactie op gekomen is. Heb jij op dat moment geen tijd of zin om deze reacties te bekijken, dan krijg je geen nieuwe e-mails meer. Dit is om te voorkomen dat je mailbox volloopt met e-mails over nieuwe reacties.

Als jij vervolgens naar het forum gaat en het topic bekijkt, kun je ineens veel reacties zien. Zodra jij dit topic weer bekeken hebt, zul je van de eerst volgende reactie weer een mail krijgen. Let op, je moet dan wel ingelogd zijn terwijl je dit topic bekijkt, anders kunnen wij niet zien dat je graag weer op de hoogte gehouden wilt worden het topic wat toegevoegd is aan je favorieten.

Wat betreft het eigen domein etc; dit moet verder niet voor problemen zorgen. De mails worden gewoon gestuurd.

Kan dit het probleem zijn?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Fijn dat je weer onder de pannen bent, hep ff wat tijd nodig zoiets:), maar uit je bericht valt dus te lezen, voor hen die dit niet weten, dat privacy heel erg betrekkelijk is zelfs bij een provider (als Simyo).
Badge +2
@Angela Welkom terug.
Ik bekeek vaak topics zonder op de link in het mailtje te klikken omdat ik een favoriet in mijn browser had en ik er daarbij niet op lette of ik wel ingelogd was. Sinds een paar dagen klik ik wel op de link in het mailtje waardoor er kennelijk iets getriggerd wordt op de server, en krijg nu steevast wel mailtjes.

Ik zat een tijdje terug op een forum waar in zo'n mailtje altijd een toegevoegde regel zat en die luidde iets van;

"Je krijgt geen nieuwe melding meer voordat je het bericht in dat topic gelezen hebt"

Misschien handig om dat er hier ook erbij te vermelden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, ik wist dit wel en ik log ook trouw in om het forum te bezoeken als ik een nieuwe mail van jullie krijg. Toch mis ik soms een bijdrage aan een topic dat ik volg.

Ander iets, ook over mail.

De nieuwsbrief zie ik wel bij mijn vrouw maar niet bij mij. Instellingen staan wel goed.
Reputatie 7
Badge +10
Beste Angela,

Fijn dat je weer onder de pannen bent, hep ff wat tijd nodig zoiets:), maar uit je bericht valt dus te lezen, voor hen die dit niet weten, dat privacy heel erg betrekkelijk is zelfs bij een provider (als Simyo).


Het is natuurlijk niet zo gek dat wij kunnen zien wanneer jij ingelogd bent en welke topics je actief in bent. Zodra jij klikt op een link vanuit je e-mail, kunnen wij zien dat jij die pagina bekijkt. Op die manier kunnen wij je op de hoogte houden van een nieuwe reactie etc. Wil je dit niet? Dan kun je dit topics uit je favorieten halen. Zo krijg je geen e-mail en ziet het forum niet wat jij hebt bekeken met jouw account.

Uiteraard kunnen wij alsnog zien hoe vaak een bepaald topic wordt bekeken. Verder is het goed om te vermelden dat ik als moderator of community manager jou niet kan volgen. Er worden geen rapporten uitgedraaid van wat jij allemaal bekijkt op het forum. Het gaat puur om het feit dat jij klikt op een link in je mail waardoor er iets getriggerd wordt bij Insided en jij vervolgens mails krijgt als iemand reageert.

@PCfreak, dit is precies wat ik bedoelde met mijn bericht 🙂 Er wordt inderdaad iets getriggerd zodra jij klikt op de link vanuit je e-mail. Doe je dit niet? Dan kan er alleen iets getriggerd worden als je ingelogd bent en opnieuw reageert op een topic.

Goede tip om dit in de e-mails te vermelden 🙂 Dit ga ik meenemen als verbeterpunt. Bedankt!

@Franswon, kan het zijn dat je niet op de link klikt vanuit de mail, maar dat je kijkt vanuit het forum zonder direct te reageren?

Wat betreft de nieuwsbrief, deze wordt in batches gestuurd. Het kan zijn dat jij in de laatste batch zit. Ik zal voor je navragen wanneer iedereen hem zou moeten ontvangen :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, ik klik altijd vanuit de link in de mail.
De vorige keer heb ik de nieuwsbrief helemaal niet ontvangen, heb het toen ook gemeld, wie weet komt deze nu wel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franswon,

Als het goed is heb je de nieuwsbrief ondertussen ontvangen. Klopt dit? Ik kan me inderdaad herinneren dat jij hem toen niet gehad hebt en hier een melding van gemaakt hebt. We houden het de volgende keer even in de gaten zodat jij hem dan wel netjes krijgt.

Wat betreft de mails van het forum; ik durf even niet te zeggen waar dit nog meer mis kan gaan. Je doet alles volgens 'het boekje'. Je krijgt soms ook wel mails toch? Het is net zo dat ze standaard in de 'spam' terecht komen?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, de nieuwsbrief net ontvangen, bedankt!
De forum mailtjes ontvang ik meestal wel. Ik beheer mijn eigen domein en daar komen ze niet in de spam, ook Outlook laat alles door, het adres staat zelfs bij de veilige afzenders.
Reputatie 7
Badge +10
Hmm, ik durf echt niet te zeggen waarom je deze dan niet krijgt. Om nog even samen te vatten; je bent altijd ingelogd. Je klikt altijd op elk mailtje die je krijgt op de link die erin staat. Je slaat dus nooit eens een mailtje over? Alle instellingen in je forumaccount staan goed.

Fijn dat je de nieuwsbrief ontvangen hebt 🙂 Wat vind je ervan?
Reputatie 7
Badge +9
Klopt Angela, ik klik altijd vanuit de mail op de link naar het forum. Ik lees de mailtjes op mijn mobiel en klik ze daar aan.
De nieuwsbrief is echt interessant, zeker voor mensen die niet heel veel weten over voorkomen van buiten je bundel gaan etc.
Reputatie 3
Badge +2
misschien dat je dit kan proberen. het is een longshot.

stap 1) sla je link(s) op van de favorieten van de forum op een .txt die je heb en meld je af.
stap 2) haal je virusscanner, malwarescanner erover heen.
stap 3) update je mailbox als daar een upgrade voor is.
stap 4) herstart je pc en wacht 5min voordat je acties neemt.
stap 5) open je favoriet via de link(s) die je heb opgeslagen en meld je aan (favoriet)
stap 6) hoop van zegen dat het werkt.

het is een longshot, maar de moeite waard, dit had ik op een andere forum keer gehad
en dat hielp toen. of dit werkt op deze forum, geen idee, maar het kan misschien een
hertrigger worden als dit werd geblokt door iets en vraag niet door wat. dit kan tussen
2-4 oorzaken zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi De Tijger,

Beetje lastig om dit op de server van de provider te doen, daar komen ze niet binnen (soms).
Reputatie 3
Badge +2
je eigen pc heeft ook traffic die heen en weer stuurt om toegang te krijgen tot je server en je mailbox.
als er iets in die traffic geblokkeert hoort kan je het zelf ook niet binnen krijgen. wat ik al zei,
het is een longshot.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb al contact opgenomen met de provider, in hun logs is niets te vinden dat het al geweigerd zou zijn voordat het in mijn mailbox zou komen. De mailbox is gewoon toegankelijk en gezien het aantal kilobytes in gebruik zit er niets meer in.
Vanaf mijn mobiel of andere PC op ander IP ook niets bijzonders.
Reputatie 3
Badge +2
je kan de stappen proberen en kijken of het werkt. als de trigger van "toevoegen aan favoriet" of
"volg deze forum berichten" of wat er ook stond, uit zet, en later aan, kan het waarschijnlijk weer
werken. maar dan is uit te proberen. als dat niet helpt zou ik het ook niet weten wat de oorzaak
dan is.

ik zou het proberen en kijken of het re-triggerd wordt nadat de stappen zijn ondernomen.
Reputatie 7
Badge +9
Dat heb ik uiteraard al meerdere keren gedaan. We zullen er maar mee leven. Via recente reacties zie ik toch meestal wel of ik iets gemist heb.
Ik lig nu op bed met veel pijn en ga me niet druk maken.
Reputatie 3
Badge +2
veel beterschap 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de extra uitleg! Voor de zekerheid ga ik het nog eens voorleggen aan Insided. Wellicht hebben zij nog een idee. Het kan zijn dat hier wat langer overheen gaat omdat de 'standaard' tips niet werken. Ik houd je op de hoogte :)

En doe rustig aan en maak je inderdaad vooral niet druk! Sterkte!
Reputatie 7
Badge +9
Dank jullie voor de goede wensen!
Reputatie 7
Badge +9
Sterkte Frans, dat doe ik dan maar ff hier.
Een tussenoplossing zou kunnen zijn....maar dat hebben jullie computernerds vast al zelf bedacht (en wil je mss niet) dat je een webbased emailadres aanmaakt, bijv. bij Gmail. En tijdelijk je emailadres wijzigt in je Simyo account. Dan ontvang je i.i.g. wel die mailtjes van Simyo en heb je ze ook nog es bij elkaar. En niet tussen al je andere mail. Buiten die notificatie mailtjes stuurt Simyo sowieso niet zoveel andere mail. Dus veel daarvan valt er niet te missen. Het is wat je wilt.

BTW las ergens in deze topic dat ZIGGO bagger is. Die mening deel ik niet. Ik heb vrijwel nooit storingen met de tv en ik zit al heel lang bij ze. Ook met internet vrijwel nooit storing en ik moet zeggen dat ze hun down en up snelheden aardig waarmaken. En hun Replay tv is een handige service. Ik ben overigens geen ZIGGO bilmaat, dat zeker niet. 😛 Betaal er genoeg voor.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi de Leon,

Jij ook bedankt.

Ik heb wel Gmail maar gebruik liever mijn eigen domein (daar betaal ik ook voor... ). Outlook zet alle Simyo-mailtjes in een map met de naam Simyo, dus netjes bij elkaar. Ik heb uiteraard ook in Postvak IN etc. gezocht of daar mailtjes van Simyo stonden, maar niets gevonden, ook de teller van ongelezen mail geeft een indicatie, je ziet hoeveel ongelezen mailtjes er per map staan. Ook daar geen Simyo-mailtjes....
Reputatie 7
Badge +9
Als ik jou was, Frans......dan pikte ik dit niet en zou ik gewoon me Zeeuwse abolusment opzeggen. Zijn ze nou helemaal van de pot ge..... hier. 😠 :P
Heeft je host geen helpdesk? Ik vermoed maar zo dat een oud wijfie daar ergens diep weggestopt in hun kelder van jullie Simyo mailtjes zit te smullen.

Snap je betaal voor domeinverhaal maar snap je. Outlook kan toch ook je Gmail binnenvissen?
Reputatie 7
Badge +9
de leon,

Mijn hosting provider komt, net als mijn internet provider, niet uit Zeeland, Zeelandnet is veel te duur voor snelle verbindingen, zoals je wat naar boven kan lezen heb ik al contact gehad met mijn hosting provider, de logs keurig gekregen omgezet in Excel, niets te vinden.
Gmail en Hotmail gebruik ik zo min mogelijk, niet dat ik ze niet vertrouw hoor..... of misschien juist daarom 😃
Reputatie 3
Badge +2
ik heb hotmail en op outlook, maar me eigen email daarop. ik weet alleen niet hoe een domein email werkt.
denk niet zoals een webshop email?

maar mijn simyo mail komt in de spambox al staat die bij whitelist van emails.
als ik weet hoe een domein email werkt en in elkaar steekt kan ik je wel verder helpen.
is het net als een webshop email dan zou het vrijwel hetzelfde werken?
zo niet, dan kan ik weinig doen, maar heb meer zicht in de backend dan front end 🙂

Reageer