.

Mails van het forum

  • 3 October 2016
  • 49 reacties
  • 575 Bekeken

Badge +2
Even iets algemeens;
Het viel mij op dat ik regelmatig geen mailtje krijg als er een nieuw bericht geplaatst is, de laatste die ik gehad heb is die van "De Tijger" op 30 sept 19:02.
Ook in mijn Spambox zit niets van Simyo (ik beheer mijn eigen domein)
Moet ik iets speciaals doen om altijd mailtjes te krijgen of zo, of gaat er elders iets mis?

49 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het loopt soms mis. Ik weet ook niet waarom. Bij mijn eigen domein zit het dan ook niet in de spam of trash.
Badge +2
Kennelijk ben ik niet de enige, bedankt franswon.
Van deze kreeg ik trouwens wel mail.
FF wachten op een reactie van een mod:)
Reputatie 3
Badge +2
zover ik weet zit het ook soms in je eigen pc beveiliging, zeker in je eigen domein moet je main pc beveiligigen.
dit komt omdat er spambots/mailbots de mails blokkeren, deleten of terugstuurt. als je goede virusscanner heb
zul je er weinig last van krijgen. zelf gebruik ik 360 security (free), SuperEasy Live Defrag en Malware byte.
deze defrag houd mijn pc schoon en georderd zodat die snel blijft en de scanning makkelijk te houden.
voor maandelijks gebruik ik de EEK scan voor de zekerheid zodat er niks tussen zit die gevaarlijk is :)
EEK = Emisoft Emergency Kit. alle 3 gratis, maar ieder zijn keuze in beveiligen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi De Tijger,

Mijn domein wordt gehost op de server van mijn provider, daar vindt de eerste check plaats op virus en spam.
Dus de mail hoort al schoon te zijn, spam blijft achter op de server van de provider totdat ik ze verplaats naar ontvangen mail (als het geen echte spam is). Virussen komen in de map trash bij de provider, als ik niets doe worden deze na korte tijd verwijderd.
Dus mijn eigen PC beveiliging heeft hier niets mee te maken, deze is natuurlijk wel goed, met betaalde, premium, versies voor malware en virussen.
Badge +2
Mijn domein en hostingpakket wordt net zoals bij Franswon gehost bij een goede hoster, mijn eigen PC heeft er dus ook niets mee te maken.
Af&toe log ik daar in om te kijken of er iets onterecht in de spambox zit, maar dat is tot op heden (13jaar) nog niet voorgekomen.
Reputatie 3
Badge +2
een goede beveiliging begint bij je eigen 🙂 het komt van 2 kanten het, niet van 1 kant.
maar straks gaan we off topic van raad het plaatje 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PCfreak,

Goed dat je dit aangeeft! Zoals je ziet heb ik alle reacties die hierover gaan even uit 'Raad het plaatje' gehaald 🙂 Dan kunnen we daar blijven raden wat voor moeilijk plaatje ik geplaatst heb, en kunnen we hier uitzoeken waarom jij soms geen mails krijgt!

Eerlijk gezegd, ben ik niet zo thuis in 'eigen domeinen' en 'hostings'. Ik durf dan ook niet te zeggen of dit voor problemen kan zorgen. Uiteraard kan ik dit wel voor je navragen bij de leverancier van ons forum 🙂

Heb je jouw profielinstellingen voor de zekerheid gecontroleerd binnen het forum? Hier kun je aangeven wanneer je wel een mail wilt ontvangen en wanneer niet. Zo heb ik ingevuld dat ik alleen mails ontvang van topics die ik volg en heb ik aangegeven dat ik automatisch een topic volg zodra ik hierin actief ben geweest.

Mocht dit allemaal goed ingesteld staan, laat het dan gerust even weten. Ik ga dan voor je checken of het nog ergens anders mis kan gaan 🙂

@Franswon & De Tijger, fijn dat jullie hierin meehelpen. Franswon, als ik voor jou hetzelfde kan doen wat betreft het navragen, wil je dit dan laten weten?

Groetjes,
Angela
Badge +2
@Angela
quote
Eerlijk gezegd, ben ik niet zo thuis in 'eigen domeinen' en 'hostings'
/quote

Wat franswon en ik hebben is hetzelfde als wat Simyo ook heeft, alleen van Simyo is het wat uitgebreider en groter waarschijnlijk.

In mijn profiel staat trouwens alles op "ja" en franswon heeft dit probleempje zelf ook af&toe.
We horen/lezen wel of dit opgelost kan worden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, in mijn profiel staan dezelfde instellingen als jij aangeeft.
Ik heb wel eens reacties van mods gelezen dat ze ook een reactie gemist hebben. Misschien dit eens aankaarten bij InSided?
Reputatie 3
Badge +2
ik ontvang 1 mail als er meerdere keren op 1 topic regeer en ontvang een nieuwe als er weer gereageerd wordt. dus je wordt iig niet overspoeld op hetzelfde topic :)

maar is eigen domein niet duurder qua mailing (tenzij je een website beheerd), maar je zou een EEK scan
kunnen doen voor de zekerheid?

je zal de files zelf moeten nagaan of alles klopt. je zal niet alles aan je hosting moeten leggen,
omdat als je malware heb en je log in op je site dat het ook daar in kan komen, vergis je niet daarin 🙂
Badge +2
@ De Tijger

,Een NL. domein kost maar +/- 10,- per jaar en mijn hostingpakket 18,- (5,5 GB). Dus voor €28,- per jaar heb ik een hoop gemak. Daarbij ben ik niet afhankelijk van of een adres nog vrij is bij mijn internet-provider (Ziggo), ik maak mijn e-mail adressen gewoon zelf aan.

PS; Watt is een EEK-scan?
Reputatie 3
Badge +2
Ziggo is bagger als je mij vraagt, continu problemen. je kon niet eens normaal tv kijken.
en elke hosting heeft een lek die niet 100% dicht is en weet ook niet of dat ooit gebeurd
aangezien je non-stop de script moet veranderen tegen al dat plaag van virussen en malware!
zelf gebruik ik hotmail (nu outlook) maar kan gewoon mijn oude mail adres blijven gebruiken
die ik meer dan 10 jaar heb 🙂 en geen problemen mee gehad.
Badge
@ De Tijger

(...)

PS; Watt is een EEK-scan?

(...)
voor maandelijks gebruik ik de EEK scan voor de zekerheid zodat er niks tussen zit die gevaarlijk is :)
EEK = Emisoft Emergency Kit. alle 3 gratis, maar ieder zijn keuze in beveiligen.

@PCfreak: Ik denk dat De Tijger dit bedoelt. Zal waarschijnlijk niks aan je situatie veranderen, aangezien EEK een lokale virus-/malwarescanner is en je e-mail bij een externe aanbieder wordt gehost.

@De Tijger: Persoonlijk heb ik wel een goede ervaring met Ziggo. Het is in het afgelopen jaar een aantal (drie of vier) keren voorgekomen dat internet/telefonie en/of televisie niet werkten, maar de meeste keren was dat 's nachts en werd het van tevoren aangekondigd. Verder werkt alles prima.
Maar het hangt natuurlijk wel van je locatie (en de bekabeling) af hoe goed de dekking en het signaal van Ziggo (en andere aanbieders) is, ik woon zelf in een buitenwijk van Groningen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb Vedaweb als hosting-provider, prima service en een up-time van vrijwel 100%
Badge +2
Ziggo is bagger als je mij vraagt, continu problemen. je kon niet eens normaal tv kijken.
en elke hosting heeft een lek die niet 100% dicht is en weet ook niet of dat ooit gebeurd
aangezien je non-stop de script moet veranderen tegen al dat plaag van virussen en malware!
zelf gebruik ik hotmail (nu outlook) maar kan gewoon mijn oude mail adres blijven gebruiken
die ik meer dan 10 jaar heb 🙂 en geen problemen mee gehad.


Ik heb Ziggo/UPC wat TV betreft nu zo'n 30 jaar waarvan 6 jaar ook digitaal en de storingen kan ik op 1 hand tellen.
Internet van Ziggo (nu 150/15 Mbps) heb ik sinds een jaar of 4 en probleemloos op 1 of 2 korte storinkjes na.
Het hostingpakket en mijn domein heb ik natuurlijk elders.
Maar we gaan nu redelijk off-topic.
Reputatie 7
Badge +9
Nog even verder off-topic :)

TV heb ik via satelliet, een ongekend aantal zenders met mijn draaibare opstelling en ook al Ultra HD uitzendingen!

Nu on-topic

Ik kan geen vaste lijn ontdekken in gemiste mails, soms zie ik bij recente topics een bericht waarvan ik denk... waarom heb ik hier geen melding van gekregen, zowel in de wat speelse rubrieken als in vragen van klanten waar ik gereageerd heb.
Reputatie 3
Badge +2
@dunics, de EEK scan is niet echt een virus/malware scanner voor dagelijks gebruik,
ik draai het eens per maand naast mijn virusscanner (security360) en malwarebytes (auto-scanner).

de EEK scan haalt soms nog dingen weg de scanners niet weghalen. het nadeel van de EEK-scan
is dat de software mss al meer dan 300MB is, maar heeft meer dan 2mil files denk ik van 1-2kb om
die malware, trojan, virus en andere troep weg te halen. ook keyloggers en valse kopieën van files.

ik vind het een uitstekende alternatief of als extra hulp middel naast mijn huidige scanners.

het hoeft niet te werken tegen mails, maar het zou kunnen 🙂 proberen waard.
Badge +2
Het gaat echt niet goed met die forum-mailtjes, er zijn nu ruim 20 nieuwe posts in het raad het plaatje topic waarbij ook het plaatje geraden is en ik heb geen enkel mailtje gehad.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat lastig dat de 'problemen' blijven aanhouden! Ik heb morgen een afspraak met onze consultant van het forum. Ik zal dit issue direct aan haar voorleggen zodat we kunnen gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Ik houd jullie op de hoogte :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +2
ik heb iig nergens last van 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Voor zover ik weet, heb ik er ook geen last van. Al blijft het natuurlijk lastig om mails te missen die je niet krijgt 😉
Reputatie 7
Badge +10
Een kleine edit! Ik zeg heel stoer dat ik vandaag een afspraak met onze consultant heb, maar dat is helemaal niet zo 😉 Deze heb ik voor donderdag gepland! Dan horen jullie dus meer!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi allemaal!

Angela is al een paar dagen ziek, dus haar update laat nog even op zich wachten. Ze heeft mij verteld dat ze inmiddels telefonisch contact heeft gehad met onze consultant en zodra ze weer op kantoor is brengt ze jullie op de hoogte!

Bedankt voor jullie geduld.

Groetjes,
Sean
Badge +2
Nou Angela, beterschap, en we wachten geduldig af.
Reputatie 3
Badge +2
veel beterschap Angela, dat je snel opknapt.

Reageer