Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Mails van het forum

  • 3 oktober 2016
  • 49 reacties
  • 575 Bekeken

Badge +2
Even iets algemeens;
Het viel mij op dat ik regelmatig geen mailtje krijg als er een nieuw bericht geplaatst is, de laatste die ik gehad heb is die van "De Tijger" op 30 sept 19:02.
Ook in mijn Spambox zit niets van Simyo (ik beheer mijn eigen domein)
Moet ik iets speciaals doen om altijd mailtjes te krijgen of zo, of gaat er elders iets mis?

49 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het loopt soms mis. Ik weet ook niet waarom. Bij mijn eigen domein zit het dan ook niet in de spam of trash.
Badge +2
Kennelijk ben ik niet de enige, bedankt franswon.
Van deze kreeg ik trouwens wel mail.
FF wachten op een reactie van een mod:)
Reputatie 3
Badge +2
zover ik weet zit het ook soms in je eigen pc beveiliging, zeker in je eigen domein moet je main pc beveiligigen.
dit komt omdat er spambots/mailbots de mails blokkeren, deleten of terugstuurt. als je goede virusscanner heb
zul je er weinig last van krijgen. zelf gebruik ik 360 security (free), SuperEasy Live Defrag en Malware byte.
deze defrag houd mijn pc schoon en georderd zodat die snel blijft en de scanning makkelijk te houden.
voor maandelijks gebruik ik de EEK scan voor de zekerheid zodat er niks tussen zit die gevaarlijk is :)
EEK = Emisoft Emergency Kit. alle 3 gratis, maar ieder zijn keuze in beveiligen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi De Tijger,

Mijn domein wordt gehost op de server van mijn provider, daar vindt de eerste check plaats op virus en spam.
Dus de mail hoort al schoon te zijn, spam blijft achter op de server van de provider totdat ik ze verplaats naar ontvangen mail (als het geen echte spam is). Virussen komen in de map trash bij de provider, als ik niets doe worden deze na korte tijd verwijderd.
Dus mijn eigen PC beveiliging heeft hier niets mee te maken, deze is natuurlijk wel goed, met betaalde, premium, versies voor malware en virussen.
Badge +2
Mijn domein en hostingpakket wordt net zoals bij Franswon gehost bij een goede hoster, mijn eigen PC heeft er dus ook niets mee te maken.
Af&toe log ik daar in om te kijken of er iets onterecht in de spambox zit, maar dat is tot op heden (13jaar) nog niet voorgekomen.
Reputatie 3
Badge +2
een goede beveiliging begint bij je eigen 🙂 het komt van 2 kanten het, niet van 1 kant.
maar straks gaan we off topic van raad het plaatje 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PCfreak,

Goed dat je dit aangeeft! Zoals je ziet heb ik alle reacties die hierover gaan even uit 'Raad het plaatje' gehaald 🙂 Dan kunnen we daar blijven raden wat voor moeilijk plaatje ik geplaatst heb, en kunnen we hier uitzoeken waarom jij soms geen mails krijgt!

Eerlijk gezegd, ben ik niet zo thuis in 'eigen domeinen' en 'hostings'. Ik durf dan ook niet te zeggen of dit voor problemen kan zorgen. Uiteraard kan ik dit wel voor je navragen bij de leverancier van ons forum 🙂

Heb je jouw profielinstellingen voor de zekerheid gecontroleerd binnen het forum? Hier kun je aangeven wanneer je wel een mail wilt ontvangen en wanneer niet. Zo heb ik ingevuld dat ik alleen mails ontvang van topics die ik volg en heb ik aangegeven dat ik automatisch een topic volg zodra ik hierin actief ben geweest.

Mocht dit allemaal goed ingesteld staan, laat het dan gerust even weten. Ik ga dan voor je checken of het nog ergens anders mis kan gaan 🙂

@Franswon & De Tijger, fijn dat jullie hierin meehelpen. Franswon, als ik voor jou hetzelfde kan doen wat betreft het navragen, wil je dit dan laten weten?

Groetjes,
Angela
Badge +2
@Angela
quote
Eerlijk gezegd, ben ik niet zo thuis in 'eigen domeinen' en 'hostings'
/quote

Wat franswon en ik hebben is hetzelfde als wat Simyo ook heeft, alleen van Simyo is het wat uitgebreider en groter waarschijnlijk.

In mijn profiel staat trouwens alles op "ja" en franswon heeft dit probleempje zelf ook af&toe.
We horen/lezen wel of dit opgelost kan worden.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela, in mijn profiel staan dezelfde instellingen als jij aangeeft.
Ik heb wel eens reacties van mods gelezen dat ze ook een reactie gemist hebben. Misschien dit eens aankaarten bij InSided?
Reputatie 3
Badge +2
ik ontvang 1 mail als er meerdere keren op 1 topic regeer en ontvang een nieuwe als er weer gereageerd wordt. dus je wordt iig niet overspoeld op hetzelfde topic :)

maar is eigen domein niet duurder qua mailing (tenzij je een website beheerd), maar je zou een EEK scan
kunnen doen voor de zekerheid?

je zal de files zelf moeten nagaan of alles klopt. je zal niet alles aan je hosting moeten leggen,
omdat als je malware heb en je log in op je site dat het ook daar in kan komen, vergis je niet daarin 🙂
Badge +2
@ De Tijger

,Een NL. domein kost maar +/- 10,- per jaar en mijn hostingpakket 18,- (5,5 GB). Dus voor €28,- per jaar heb ik een hoop gemak. Daarbij ben ik niet afhankelijk van of een adres nog vrij is bij mijn internet-provider (Ziggo), ik maak mijn e-mail adressen gewoon zelf aan.

PS; Watt is een EEK-scan?
Reputatie 3
Badge +2
Ziggo is bagger als je mij vraagt, continu problemen. je kon niet eens normaal tv kijken.
en elke hosting heeft een lek die niet 100% dicht is en weet ook niet of dat ooit gebeurd
aangezien je non-stop de script moet veranderen tegen al dat plaag van virussen en malware!
zelf gebruik ik hotmail (nu outlook) maar kan gewoon mijn oude mail adres blijven gebruiken
die ik meer dan 10 jaar heb 🙂 en geen problemen mee gehad.
Badge
@ De Tijger

(...)

PS; Watt is een EEK-scan?

(...)
voor maandelijks gebruik ik de EEK scan voor de zekerheid zodat er niks tussen zit die gevaarlijk is :)
EEK = Emisoft Emergency Kit. alle 3 gratis, maar ieder zijn keuze in beveiligen.

@PCfreak: Ik denk dat De Tijger dit bedoelt. Zal waarschijnlijk niks aan je situatie veranderen, aangezien EEK een lokale virus-/malwarescanner is en je e-mail bij een externe aanbieder wordt gehost.

@De Tijger: Persoonlijk heb ik wel een goede ervaring met Ziggo. Het is in het afgelopen jaar een aantal (drie of vier) keren voorgekomen dat internet/telefonie en/of televisie niet werkten, maar de meeste keren was dat 's nachts en werd het van tevoren aangekondigd. Verder werkt alles prima.
Maar het hangt natuurlijk wel van je locatie (en de bekabeling) af hoe goed de dekking en het signaal van Ziggo (en andere aanbieders) is, ik woon zelf in een buitenwijk van Groningen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb Vedaweb als hosting-provider, prima service en een up-time van vrijwel 100%
Badge +2
Ziggo is bagger als je mij vraagt, continu problemen. je kon niet eens normaal tv kijken.
en elke hosting heeft een lek die niet 100% dicht is en weet ook niet of dat ooit gebeurd
aangezien je non-stop de script moet veranderen tegen al dat plaag van virussen en malware!
zelf gebruik ik hotmail (nu outlook) maar kan gewoon mijn oude mail adres blijven gebruiken
die ik meer dan 10 jaar heb 🙂 en geen problemen mee gehad.


Ik heb Ziggo/UPC wat TV betreft nu zo'n 30 jaar waarvan 6 jaar ook digitaal en de storingen kan ik op 1 hand tellen.
Internet van Ziggo (nu 150/15 Mbps) heb ik sinds een jaar of 4 en probleemloos op 1 of 2 korte storinkjes na.
Het hostingpakket en mijn domein heb ik natuurlijk elders.
Maar we gaan nu redelijk off-topic.
Reputatie 7
Badge +9
Nog even verder off-topic :)

TV heb ik via satelliet, een ongekend aantal zenders met mijn draaibare opstelling en ook al Ultra HD uitzendingen!

Nu on-topic

Ik kan geen vaste lijn ontdekken in gemiste mails, soms zie ik bij recente topics een bericht waarvan ik denk... waarom heb ik hier geen melding van gekregen, zowel in de wat speelse rubrieken als in vragen van klanten waar ik gereageerd heb.
Reputatie 3
Badge +2
@dunics, de EEK scan is niet echt een virus/malware scanner voor dagelijks gebruik,
ik draai het eens per maand naast mijn virusscanner (security360) en malwarebytes (auto-scanner).

de EEK scan haalt soms nog dingen weg de scanners niet weghalen. het nadeel van de EEK-scan
is dat de software mss al meer dan 300MB is, maar heeft meer dan 2mil files denk ik van 1-2kb om
die malware, trojan, virus en andere troep weg te halen. ook keyloggers en valse kopieën van files.

ik vind het een uitstekende alternatief of als extra hulp middel naast mijn huidige scanners.

het hoeft niet te werken tegen mails, maar het zou kunnen 🙂 proberen waard.
Badge +2
Het gaat echt niet goed met die forum-mailtjes, er zijn nu ruim 20 nieuwe posts in het raad het plaatje topic waarbij ook het plaatje geraden is en ik heb geen enkel mailtje gehad.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat lastig dat de 'problemen' blijven aanhouden! Ik heb morgen een afspraak met onze consultant van het forum. Ik zal dit issue direct aan haar voorleggen zodat we kunnen gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Ik houd jullie op de hoogte :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +2
ik heb iig nergens last van 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Voor zover ik weet, heb ik er ook geen last van. Al blijft het natuurlijk lastig om mails te missen die je niet krijgt 😉
Reputatie 7
Badge +10
Een kleine edit! Ik zeg heel stoer dat ik vandaag een afspraak met onze consultant heb, maar dat is helemaal niet zo 😉 Deze heb ik voor donderdag gepland! Dan horen jullie dus meer!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi allemaal!

Angela is al een paar dagen ziek, dus haar update laat nog even op zich wachten. Ze heeft mij verteld dat ze inmiddels telefonisch contact heeft gehad met onze consultant en zodra ze weer op kantoor is brengt ze jullie op de hoogte!

Bedankt voor jullie geduld.

Groetjes,
Sean
Badge +2
Nou Angela, beterschap, en we wachten geduldig af.
Reputatie 3
Badge +2
veel beterschap Angela, dat je snel opknapt.

Reageer