.

Vraag

Mag ik advies voor een aspirant klant?

  • 27 October 2014
  • 5 reacties
  • 1138 Bekeken

Badge +1
beste simyo mensen,

Bedankt voor jullie gezellige badge!

Maar nu de volgende vraag:
Mijn vrouw wil ook gebruik maken van mobiel bellen via Simyo, alleen de bel en sms versie dus geen internet bundel.
Zij kan mijn oude telefoon daarvoor gebruiken, maar heeft dan wel, denk ik, apart een sim kaart nodig.
Ze zal weinig bellen, maar wil graag bereikbaar zijn.
We zien het niet zitten, dat na een periode van half of heel jaar niet bellen het nummer vervalt.
 
Wat raden julli ons aan?
bij voorbaat dank voor jullie suggestie!

groet,

cornelis1

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hallo Cornelis1,

Leuk dat je vrouw ook lid van de club wil worden.
Hier hebben we in totaal 5 Simyo nummers, 2 abonnement en 3 prepaid, van de laatste 3 zijn er twee in onze reserve toestellen geplaatst en dan hebben we er nog eentje over voor een vriend of buur in nood.
Eens per half jaar bellen, al is het maar 5 seconden is toch niet te veel gevraagd als je een prepaid simkaart hebt?
In jullie geval zou ik, omdat je aangeeft dat je vrouw weinig zal bellen maar bereikbaar wil zijn, voor "basis prepaid" gaan.
Reputatie 7
Badge +9
Een sim-only abonnement, en wel de goedkoopste die er is (4 euro per maand) lijkt me in jullie situatie het beste. Daarmee voorkom je dat het nummer na 6 maanden vervalt als je de aansluiting niet gebruikt zoals bij prepaid. Omdat het alleen om bellen en sms'sen gaat raad ik je aan om direkt de internet op je mobiel optie uit te zetten op Mijn Simyo. Dan loop je nooit het risico dat er ooit gebruik gemaakt wordt van mobiel internet.
Badge +1
bedankt voor jullie adviezen

groet,

cornelis1
Het is maar hoe je het bekijkt. Voor zowel het advies van koorelle valt zeker als je weet dat je weinig belt iets te zeggen.
Maar ook voor wat Scotsman zegt vanwege je stelling elk half jaar moeten bellen of een sms. 
Natuurlijk ligt dan bij abbo de basis van 14.95 eenmalig bij start (plus 4 euro 1e maand) en minimaal 4 euro maandelijks.

  •  Feit is wel dat je bij basis prepaid dan minimaal 20 cent per jaar belt of smst.
  • Je betaalt 5 euro voor de sim en krijgt 7.50 euro beltegoed. Een kadootje van simyo zou je kunnen zeggen t.w.v. 2.50 euro.
De keuze is aan jullie, nu hebben jullie 3 reacties om te overdenken.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi cornelis1,

Ik heb jouw topic verplaatst naar het forumonderdeel Over Simyo. Ik denk dat ie daar het beste tussen past.

Inderdaad, nu heb je 3 adviezen ;)
Weet je al waar de voorkeur van je vrouw naar uit gaat?

koorelle, Scotsman en Friesian, dank voor jullie bijdrages!

Reageer