Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Klantenservice onbereikbaar

  • 1 februari 2012
  • 41 reacties
  • 2539 Bekeken

Badge
Ik probeer al dagen klantenservice te pakken te krijgen. Telefonisch via diverse nummers krijg je te horen dar het druk is en tot tien minuten niemand aan de lijn. Ook op E-mail word niet gereageerd.

Het probleem is dat als ik zelf bel ik niet te horen ben voor de andere partij maar als ik gebeld word wel. Dus het lijkt mij een verbindingsprobleem.

41 reacties

Badge +5
Hi Peter Muller,

Welkom op het forum.
Het is inderdaad heel druk geweest de afgelopen week.
Je wordt vandaag door een van de medewerkers van de klantenservice terug gebeld.
Excuses voor het ongemak.

Groet,
Bibi
Badge
dat is nog niks ik heb 2 keer gebeld,



1 keer 30 minuten en 1 keer 20 minuten in de wacht gestaan!



komop jongens probeer hier wat aan te veranderen aub.
Badge
Ik ben ook al dagen aan het proberen om simyo te bereiken maar steeds hetzelfde bandje het is druk probeer het later nog een keer. Tot op heden niet te pakken gekregen.
Badge +5
Hi Queenie,

Welkom op het forum.
Het is inderdaad drukker dan normaal, als je aan de lijn blijft wordt je echter wel met de klantenservice doorverbonden.
Een medewerker van de klantenservice neemt zo contact met je op.

Groet,
Bibi
Badge
Ben vandaag gebeld door de klantenservice en Simyo heeft een reset op mijn lijn uitgevoerd. Het mocht echter niet baten. Ik kreeg het advies om mijn simkaart in een andere telefoon tew proberen en......inderdaad dan is er geen probleem. En zijn simkaart in de mijne vertoonde hetzelfde probleem.

Zit dus toch in het toestel. Vanavond in de telefoonwinkel hadden ze nog nooit van zo'n storing gehoord maar het was wel te repareren volgens hun, Maar dat is gezien de leeftijd niet meer de moeite, denk ik. Dus een nieuwe komt eraan.

Dus beste simyoanen, In ieder geval bedankt voor de moeite!
Badge
Nog even een update.



ik ben naar de site van LG geweest en er was een update voor mijn telefoon beschikbaar, die heb ik geinstaleerd en hij werkt weer!
Badge +5
Hi Peter Muller,

Goed te horen dat het weer werkt.
Zou je mij kunnen laten weten wat voor toestel je gebruikt zodat ik hier een nieuwe topic van kan maken?

Groet,
Bibi
Badge
Ik heb een LG type BL20. Ik ging gewoon naar de site, typte het typenummer in en bij de gegevens over de telefoon stond ook dat er een update beschikbaar was. Er werd ook geadviceerd eerst een back-up van je gegevens op de telefoon te maken (niet nodig gehad). Daarna moet je dan een updateprogamma op je computer instaleren, dan op de updateknop van de LG-site klikken en het updateprogramma gaat dan controleren of je de juiste telefoon hebt voor de update. Zo ja dan duurt het minstens een half uurtje dan staat de update erop!
Badge +5
Hi Peter Muller,

Bedankt voor het plaatsen van je bericht.
Er zullen vast mede LG gebruikers zijn die hier iets aan hebben.

Groet,
Bibi
Ik probeer nu al een hele week contact te krijgen over mijn oude telefoonnummer wat op dinsdag geporteerd zou worden en nu dus inderdaad mijn inlognummer is voor simyo, maar het werkt niet. Ik ben onbereikbaar en dat kost mij elke dag geld. Ik kan ook geen overboekingen maken bij mijn bank. Dit moet nu zo snel mogelijk verholpen worden.
Jullie moeten dit nummer verbinden met mijn simkaart. Jullie kunnen mij niet eens terugbellen. Kijk in de emails voor mijn huistelefoonnummer en bel mij terug. Ik vind het belachelijk dat jullie als telefoonbedrijf een hele week nodig hebben om je telefoonnet aan te passen, zonder dat jullie bereikbaar zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Paraj,

Volgens onze gegevens heb je contact gehad met de klantenservice om aan te geven dat je de bestelling wilde annuleren. Mijn collega heeft de simkaart daarom geblokkeerd. Uit je bericht kan ik opmaken dat je de simkaart toch wilt gaan gebruiken. We hebben de simkaart daarom weer geactiveerd. Overigens hopen we het probleem m.b.t. de bereikbaarheid van de telefonische klantenservice zo spoedig mogelijk te hebben opgelost.

Groetjes,

Alex
ik probeer al e hele ochtend klantenservice te bereiken maar dat is niet mogelijk tot nu toe
Heb m'n prepay per 01-08 opgezegd dit valt niet meer ongedaan te maken stond er nog , maar de telefoon doet het nog steeds heb geen bericht ontvangen dat ik heb opgezegd en de klanten service is niet te berijken niet telefonisch en ook de tabbladen werken niet .dit is dus ook de hoofd reden dat ik geen simyo meer wil als je een vraag hebt kun je barsten dat lijkt het motto van simyo 
Heb m'n prepay per 01-08 opgezegd dit valt niet meer ongedaan te maken stond er nog , maar de telefoon doet het nog steeds heb geen bericht ontvangen dat ik heb opgezegd en de klanten service is niet te berijken niet telefonisch en ook de tabbladen werken niet .dit is dus ook de hoofd reden dat ik geen simyo meer wil als je een vraag hebt kun je barsten dat lijkt het motto van simyo 



er staat ook dat klantenservice weer berijkbaar is nou dat is niet waar binnen 2 sec krijgje gesprek beeindigd
Badge +6
er staat ook dat klantenservice weer berijkbaar is nou dat is niet waar binnen 2 sec krijgje gesprek beeindigd

Beste H.F.Sch,

Het klopt dat de klantenservice op woendag niet te bereiken was. Dit probleem is opgelost.
Badge
Absoluut niet te spreken over bereikbaarheid van Simyo.

Wat verstaat Simyo eigenlijk onder Klantenservice ?   Ben nu al 2 dagen bezig om iemand te pakken te krijgen......
Telefonisch krijg je te horen dat het  "druk"  is en word er dus niet opgenomen en op het forum word ook al niet gereageerd....

Aan  "onze excuses voor het ongemak" heb ik niks.....

Hoeveel medewerkers hebben jullie eigenlijk ?  Eénen......
Badge
Zie dat er imddels 3 moderators on-line zijn.

Is er nou niemand die ook maar even de moeite neemt om te reageren?
Badge
Ondertussen hang ik alweer ruim 20 minuten in de wacht bij 1200.

SCHANDALIG.....
Badge
Kan iemand mij uitleggen wat er bij Simyo onder Klantenservice verstaan word?  

Ik ben 2 dagen aan het pogen geweest iemand aan de telefoon te krijgen op 1200. Dat is me nu net na ruim 40 minuten in de wacht te hebben gehangen eindelijk gelukt. Ondertussen heb ik een mail verstuurd en me geregistreerd op het forum, want het antwoordapparaat van 1200 wist me te vertellen dat het erg druk was (al sinds 2011 als ik de klachten over bereikbaarheid lees op het forum) en dat ik mijn vraag kon stellen per mail/twitter/facebook of forum.

Heb een mail gestuurd. Daarop kreeg ik een automatische mail dat ze proberen binnen 3 werkdagen te antwoorden, heb me suf gebeld, maar kreeg dus geen aansluiting en heb op het forum mijn vraag gesteld, waarop ik van 1 moderator het aanbod kreeg dat zij voor mij een microsim kaartje zou regelen.

Dat was op zich best wel aardig, maar als het goed is (hoop ik) is het niet meer nodig, want ik heb dus na weer heel lang in de wacht gehangen te hebben, contact gehad met 1 van de medewerkers. Helaas bleek het verkeerde simkaartje verstuurd te zijn, maar het zou nu zo moeten zijn dat er KOSTELOOS een nieuwe micro simkaart verstuurd word.

Met prepaid krijg je schijnbaar weer een gewone simkaart als je bij selfservice een vervangende simkaart aanvraagt en die moeten we niet, want we hebben een micro sim nodig....

Mocht dit goed gaan en we ontvangen de micro sim dan zijn we er nog niet, want dan MOETEN we weer bellen met 1200 (mag ik weer in de wacht) om het kaartje te laten deblokkeren, zucht....... Ze denken daar bij Simyo dat we allemaal tijd te over hebben

Ik ben zoals wel duidelijk zal zijn dus geheel niet te spreken over de handelswijze van Simyo. Ze mogen dan wel lekker goedkoop zijn, dat geeft ze echter nog niet het recht om hun klanten zo te behandelen....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mar67,

Onze excuses voor de lange wachttijden. Hier wordt intern aan gewerkt. Je micro simkaart is in ieder geval verzonden. Schroom niet om de simkaart via een privé bericht door mij te laten activeren :)

Groetjes,

Alex
Ik probeer ook al dagen SImyo ter bereiken maar ik moet iedere keer zo lang wachten (20-30 minuten). Ik stop er dan maar mee. Als ik een vraag stel via het formulier op de website krijg ik na de verzending een error. Volgens mij komt mijn bericht niet aan. Kan iemand van Simyo mij bellen alsjeblieft? Mvg, Iris van den Akker 
Ik ervaar hetzelfde als hierboven. Het contact en antwoord terug is vanwege drukte misschien langer, maar vragen van mij op 27 sep en ook recent, daar komt helaas maar geen reactie op. Echter in forum zie ik wel degelijk activiteiten van diverse moderaters. Graag ontvang ik dan ook snel antwoord, aangezien het om een annulering abonnement van mijn partner gaat. Zie hiervoor mijn eerdere contact formulieren en posts op forum!
Alvast dank vd hopelijk snelle reactie vandaag!
Klantenservice gesproken en een en ander is rond! Geen reactie meer nodig.
Badge +1
Nu weer hetzelfde verhaal. Ben al dagen bezig maar geen reply op mail onmogelijk om de klanten services te bereiken. Zwaar frustrerent.
Badge +2
Beste mariean,

Het is erg druk de laatste tijd waardoor wij inderdaad minder goed bereikbaar zijn. Onze excuses hiervoor. Echter kan je de microsimkaart ook langs deze weg bestellen. Wij willen je er wel op attenderen dat er kosten van € 5 aan zijn verbonden. Graag ontvangen wij een akkoord zodat wij de simkaart voor je kunnen opsturen.

Groetjes,

Arie

Reageer