Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Klantenservice is onnodig gebonden aan technische beperkingen als mijn bundel op is

  • 12 maart 2015
  • 7 reacties
  • 254 Bekeken

Hallo Simyo,

Gisteren is mijn telefoon in mijn broekzak automatisch SMSjes gaan versturen. (Ja, het is nog een dumbphone...) Op die simkaart heb ik een klein abbo omdat ik er niet veel mee doe. Mijn 100min waren dus al snel op en ik ben nog eens 5 euro eroverheen gegaan. Ik merk graag op dat ik die 5 euro echt niet erg vind en er niet moeilijk over wil doen. Verder ben ik me er van bewust dat dit mijn 'eigen schuld' is en dat wil ik dan ook niet van me afschuiven.
Aangezien ik het nummer wel nodig heb en toch nog wel wat wil bellen deze maand, vroeg ik de klantenservice om mijn bundel te resetten of iets van deregelijke strekking.

Tot mijn grote verbazing kon de medewerker mijn niet helpen omdat ze aan technische beperkingen vast zat. Nu is mijn klacht richting Simyo dat ik het werkelijk onzin vindt dat hier technische berpekingen op zitten. Ik hoor liever dat jullie dit gewoon niet doen omdat het beleid is dan dat een helpdesk medewerker zich moet verschuilen achter technische beperkingen die, als ze er al zijn, willens en wetens ingesteld zijn door Simyo zelf.

Graag hoor ik of en hoe mijn klacht in behandeling wordt genomen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Jelle

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jelle,

Wat vervelend.
maar helaas als je bundel op is is je bundel op.
Klink misschien lullig maar het is een beetje je eigen schuld en niet die van Simyo.

Mag ik vragen welk toestel je hebt?
Heb je geen toets blokkade?
Daarom was ik je voor en noemde ik al dat het mn eigen schuld was ;)
Mijn klacht gaat over de technische beperking die mij onnodig lijkt en niet klantvriendelijk. Ik kan nu de rest vd maand niet meer bellen (of belachelijk duur...) en dat is onnodig want ik moet er met de klantenservice toch gewoon kunnen komen?

Ik heb toets blokkering, maar blijkbaar niet zo'n goede op de oude Nokia...
Reputatie 5
Badge +10
Sorry maar jou antwoord snap ik niet echt.
Simyo kan er niks aan doen dat je nu duurder moet betalen. Je bent door je bundel gegaan dus het zou normaal zijn dat je daar extra kosten voor moet betalen.

Maar misschien zijn mijn vragen niet opgevallen maar wil je die misschien beantwoorden?
Misschien kan ik je dan wat uitleggen zodat je het in de toekomst kan voorkomen.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Jellex,

Zoals "maikel.twinnie" al schreef, is Simyo niet verantwoordelijk voor het gebruik van jouw mobiele telefoon (in jouw geval een Nokia), ook als deze perongeluk gaat bellen of smsen als je hem in je broekzak doet.
Dat je toetsenblokkering niet helemaal goed heeft gewerkt, is uiteraard erg vervelend, maar nog steeds niet de verantwoording van Simyo.

Ook begrijp ik al tegoed, dat je ontevreden en zelfs boos bent op het antwoord wat je kreeg van de klantenservice medewerker.
Toch kan ook een klantenservice medewerker hier weinig in beteken, omdat het systeem die jouw bel en sms minuten bij houdt, af gaat op het daadwerkelijke gebruik op het netwerk, ook al zit jouw mobiel in je broekzak.
Dit kan niet zomaar gereset worden, omdat het systeem uitgaat van jouw huidige bundel en deze pas vernieuwd wordt op de 1e van de maand.
Ik heb zelf ook op een klantenservice gewerkt bij een andere provider, en ook daar was het niet mogelijk om een bundel te reseten.
Wel zou je aan Simyo kunnen vragen of ze die € 5,- willen kwijtschelden uit colance, maar of Simyo dit daadwerkelijk gaat doen kan ik je zeker niet beloven, al is niet geschoten altijd mis.
Dit kun je dan het beste doen via het contactformulier, klik op de homepage van Simyo op "Service" en vervolgens kun je dan onderaan klikken op "mail ons".
Dan krijg je het contactformulier voor je, en kun je ook aangeven dat het om een "klacht" gaat, dan krijg je in de meeste gevallen binnen 2 a 3 dagen een antwoord terug, plus wat ze gaan doen met jouw klacht.

Helaas, zit er niets anders op dan tot 1 april zuinig om te gaan met je mobiel, en alleen zelf te bellen als het nodig is.
Je kunt ook vriendelijk vragen, of de tegenpartij jouw even wilt bellen, dan kost het jouw niets extra's.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi jellex, welkom op ons forum.

Ik heb jouw topic even verplaatst naar het subforum Over Simyo. Dat is wat overzichtelijker.


Wat jammer dat je nu zo over onze klantenservice denkt, jellex.
Maikel en MichD geven het al aan; wanneer je bundel op is, betaal je voor wat je meer verbruikt het buiten bundel tarief.

Zo lang er aan aantal minuten of MB's aangegeven wordt bij een bundel, is er altijd sprake van een 'buiten bundel' als het aantal volledig verbruikt is.
Hier zijn al onze programma's en systemen op gebaseerd. Een technische beperking wil ik het dan ook niet noemen. Een keuze wel.
Kijk, in theorie is alles mogelijk maar de praktijk werkt gewoon anders. We bieden bundels aan en hebben alles er op ingericht dat wijzigingen per de 1e van de volgende maand in gaan.

Ik hoop dat wij het zo iets duidelijk uit hebben kunnen leggen voor je.



maikel.twinnie en MichD; dank voor de assistentie!
Beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Dat waardeer ik.
Hieronder mijn reacties.

[Mag ik vragen welk toestel je hebt?]
Nokia 6021

[Heb je geen toets blokkade?]
Jawel, maar werkt blijkbaar niet goed genoed.

[Simyo kan er niks aan doen dat je nu duurder moet betalen. Je bent door je bundel gegaan dus het zou normaal zijn dat je daar extra kosten voor moet betalen.]
Ik heb nooit genoemd dat ik die kosten per se terug wil. Tevens heb ik genoemd dat ik me terdege bewust ben dat mijn telefoon (en toetsenblokkering) mijn eigen verantwoordelijkheid is.

[Ook begrijp ik al tegoed, dat je ontevreden en zelfs boos bent op het antwoord wat je kreeg van de klantenservice medewerker.]
Totaal niet boos. Ik zou zeggen 'teleurgesteld'. Daarbij heb ik naar de medewerker genoemd dat ik haar dit totaal niet aanreken, maar Simyo wel. Zie mijn topic boven.

[Helaas, zit er niets anders op dan tot 1 april zuinig om te gaan met je mobiel, en alleen zelf te bellen als het nodig is.]
Dit is nu precies waar mijn klacht over gaat. Misschien moet ik het iets vriendelijker stellen en het een TIP voor de IDEEENBUS noemen ;)
Bij een andere provider heb ik iets dergelijks een keer meegemaakt en het was daar geen enkel probleem om te resetten. Ik ging er dan ook vanuit dat ik (aangezien ik geen 'rare' gebruiker ben wat betreft betalingen, overschrijdingen, enz) gewoon een reset kon krijgen of een andere oplossing die mij kon helpen zodat ik tenminste mijn abbo weer normaal kon gebruiken.

Samengevat:
Ik hoef geen geld terug. Ik weet dat een telefoon die vreemd doet mijn eigen verantwoordelijkheid is. Ik weet wat 'buiten de bundel' is.
Ik vraag alleen maar om een klantvriendelijke oplossing die blijkbaar door technische beperkingen (de keuze van Simyo) niet geboden kan worden. Zou mooi zijn als dit in de toekomst wel kan. Bedankt allemaal.
Badge +8
Hoi Jelle,

Ik snap je vraag :)
Bij ons is dat niet mogelijk. Of je het nu technische beperkingen noemt of een keuze. Een Simyo bundel loopt van de eerste tot de laatste van de maand. De klantenservicemedewerker kan dat niet 'resetten' met een knopje, dus degene die je sprak aan de telefoon had daar inderdaad een technische beperking in.
Was die er niet, dan had diegene het nog niet voor je kunnen doen, omdat we die mogelijkheid bij Simyo niet bieden. Bij ons kun je je bundel verhogen of verlagen voor de maand die volgt. De bundel die je hebt, daarvoor geldt op = op, en dan een hoger buiten bundel tarief betalen.
Verhogen voor de volgende maand helpt niet erg bij ongelukjes zoals jij nu hebt gehad, daar heb je gelijk in. De suggestie die jij doet, om daar ook een oplossing voor te vinden, ga ik zeker op de Wall of Change hangen.

Ik hoop dat dit je niet nogmaals overkomt 🙂


Groetjes,
Charlene

Reageer