.

Beantwoord

Klacht wordt niet opgepakt, wat nu?

  • 16 September 2022
  • 38 reacties
  • 349 Bekeken

  • Aspirant
  • 13 reacties

Beste, 

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een klacht wordt opgepakt? Op mails en whatsapp wordt niet gereageerd en als ze zeggen dat ik wordt teruggebeld dan gebeurt dat niet.

Er is een grove fout gemaakt door Simyo en ik nu wil voorkomen dat er straks 2 abonnementen worden afgesloten. Hoe kan ik zaken oplossen als ik met niemand in contact kan treden?

icon

Beste antwoord door wimj12 20 October 2022, 17:54

Bekijk originele reactie

38 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RCO,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je klacht nog niet is opgepakt. Het is momenteel super druk via diverse kanalen waardoor het wat langer kan duren voordat je reactie krijgt. Onze excuses hiervoor! Hier mag je natuurlijk niet de dupe van zijn.

Wil je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik zorg er dan voor dat je klacht opgepakt wordt.

Groetjes,
Roeqajja

Goede avond, ik heb nog steeds geen antwoord op mijn lopende vraag.

gisteren heb ik weer een mail ontvangen waarin staat dat jullie ervan uitgaan dat mijn vraag is beantwoord maar niemand heeft nog contact opgenomen.

wanneer kan ik nou eindelijk een reactie verwachten?

 

Reputatie 7

@Amy @Roeqajja ?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RCO,

Bedankt voor je reactie. Wij hebben contact via privébericht. Vreemd dat je die e-mail hebt gekregen! Je kunt deze als niet verstuurd beschouwen, je klacht is momenteel namelijk nog in behandeling. Ik heb even navraag gedaan bij de desbetreffende afdeling wat de status hiervan precies is en er wordt morgen telefonisch contact met je opgenomen met een update vanuit ons.

Groetjes,
Roeqajja

Goede avond, een week geleden heb ik iemand (Tim2?)van jullie gesproken en hij gaf aan dat hij het eea nog ging uitzoeken en me terug zou bellen maar wederom nog niks gehoord.

ik wacht nog steeds op antwoord.

kunnen jullie me bellen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RCO,

Bedankt voor je reactie. Ik heb even navraag gedaan hoe dit precies zit en ik heb begrepen dat er contact met je is opgenomen. Er is afgesproken dat je aangifte zou doen en ons hier een bewijs van stuurt. Momenteel wachten wij hier nog op, graag ontvangen wij het bewijs van je aangifte. Ik zal ervoor zorgen dat er morgen opnieuw telefonisch contact wordt opgenomen met je.

Groetjes,
Roeqajja

Goedemiddag, dit is niet wat er is afgesproken.

ik heb aangegeven dat ik door jullie fout nu een extra telefoon aan mij broek heb hangen.

ja, ik heb 2x getekend maar dat komt omdat er daarvoor 2x op het laatste moment is afgebeld.

ik wilde er nu zeker van zijn dat het goed zou gaan.

de man aan de deur zei ook dat ik 2x een contract via de mail zou hebben ontvangen voor zijn komst maar ook dat is niet gebeurd. Ik vroeg of ik het even kon doornemen en toen zei hij dat ik dat al had kunnen doen aangezien ik het al via de mail zou hebben gehad. Dat is dus niet zo, kijk maar na. Alleen achteraf heb ik het gekregen.

je collega zei dat hij het nog een keer intern zou gaan bespreken omdat het jullie fout is.

als ik nu aangifte doe dan krijg ik natuurlijk 0 op rekest want ik heb 2x getekend.

graag ontvang ik een oplossing van jullie kant.

aangifte doen heeft geen nut!

Reputatie 7
Badge +7

Wat zou aangifte opleveren? Dit heeft niets te maken met strafrecht.

De politie gaat je niet helpen.

 

Ik ben trouwens geen jurist.

@wimj12 

precies, een aangifte gaat niks opleveren. Simyo heeft een fout gemaakt maar legt nu het probleem bij mij neer. 
dat lijkt me niet hoe het moet gaan.

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet niet precies wat er gebeurd is (en dat hoef ik ook niet te weten natuurlijk),
maar weet je zeker dat de fout bij Simyo ligt?

En kun je geen gebruik maken van de 14 dagen annuleringstermijn?

Ik 1 abonnement afgesloten en 2 abonnementen ontvangen welke ik uiteraard geannuleerd heb.

ik heb nu nog maar 1 abonnement lopen maar wel 2 toestellen op mijn naam waar ik nu geacht wordt voor te betalen.

Reputatie 7
Badge +7

En Simyo wil die niet terugnemen? Heb je daar geen 14 dagen annulering voor?
 

Heb je die tweede telefoon uitgepakt?

Ik heb maar 1 pakketje met 1 telefoon ontvangen.

dat is t ‘m juist. Ik heb geen 2e telefoon.

punt is dat ik wel 2 keer getekend heb.

toen ik de eerste keer een abonnement wilde afsluit en de telefoon bezorgd zou worden, kreeg ik 5 min van te voren dat het contract niet aanwezig was en de telefoon niet bezorgd kon worden.

Gebeld met Simyo en daar werd verteld dat er niks anders op zat dan een nieuw abonnement aan te vragen. Het aanbetaalde bedrag voor het toestel zou worden teruggestort en is ook gebeurd dus ik heb opnieuw een abonnement afgesloten.

Wederom 5 min voordat het toestel geleverd zou worden werd ik gebeld dat het niet geleverd kon worden omdat er geen contract aanwezig was.

Simyo gaf de schuld aan de leverancier en de leverancier aan Simyo. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. 
Een week later werd ik gebeld door de leverancier dat ze graag een afspraak wilden maken voor levering.

Dit keer kwam er wel iemand en werd er 1 pakket geleverd. Ik moest een contract ondertekenen en op de vraag of ik er doorheen mocht lezen werd gezegd dat ik het contract toch al via de mail had gehad? Dat was niet het geval. Ik heb het doorgelezen en ondertekend. Vervolgens werd gevraagd om een 2e contract te tekenen. 
Ik dacht dat het zo hoorde en omdat ik ook bang was dat het weer fout zou gaan heb ik dus getekend. 
Die middag ontvang ik 1 exemplaar ondertekend via de mail dus dacht dat het eindelijk in orde was. 
paar dagen later ontving ik echter nog een ondertekend contract en daarop ben ik in de actiemodus gegaan. Gelijk Simyo gebeld en die gaven aan dat het een foutje moest zijn maar dat het heel makkelijk geannuleerd kon worden.

dat heb ik toen gedaan en is ook bevestigd maar toen kwam dus de vraag of ik de telefoon op wilde sturen. Ik begreep niet wat ze bedoelden want die hoorde toch bij het abonnement wat ik had ontvangen?

op dat moment bleken er dus 2 toestellen op mijn naam te staan waarvan ik er naar 1 ontvangen heb.

Leverancier zegt dat er 2 toestellen zijn geleverd maar ik heb er maar 1 ontvangen. 

Lang verhaal maar dat is zoals het er nu voor staat.

Reputatie 7
Badge +7

Ik snap het nu. Wat staat er in die twee contracten? Noemen die dat je toestel hebt ontvangen?

Dit artikel lijkt op jouw probleem:

https://blog.iusmentis.com/2022/07/21/moet-je-aangifte-doen-als-een-webwinkel-dat-eist-bij-een-nietbezorgde-bestelling/

 

Dat lijkt er inderdaad op! En precies wat jij ook zegt; aangifte heeft geen zin want waar moet ik aangifte van doen?

ik zit met m’n handen in m’n haar, geen idee wat nu te doen. @Roeqajja, ik wacht op reactie 

Reputatie 7
Badge +7

Heb je een rechtsbijstands verzekering?

Nee helaas

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RCO,

Bedankt voor je reactie. Dit is een hele vreemde situatie, ik kan me voorstellen dat dit frustratie naar boven brengt. Zoals eerder vermeldt zorg ik ervoor dat je vandaag opgebeld wordt door mijn collega die je klacht momenteel aan het oppakken is. Je kunt vandaag een telefoontje verwachten van ons zodat wij je klacht verder kunnen bespreken.

Groetjes,
Roeqajja

Fijn, ik wacht het telefoontje af.

En zoals verwacht, niemand heeft gebeld @Roeqajja 

Reputatie 7

@RCO Ik geef je een Like, maar dit is verre van leuk. Bah, bah, bah en nog eens bah.

@Roeqajja Vroeger, in het tijdperk van @Alex, werden wij klanten zelf gebeld door Moderators…….

Als een belofte niet wordt uitgevoerd is dat wel een zéér kwalijke zaak !!

Dank je @RicoK 

En zoals verwacht, niemand heeft gebeld @Roeqajja 

😡  

Dit is de enige smiley die van toepassing is! Is dit nu wat bedoeld wordt met goede service? Laat me niet lachen. Onbegrijpelijk! 

@Roeqajja ook vandaag geen telefoontje van jullie ontvangen! Wanneer wordt er nou contact opgenomen met me? Je kunt je voorstellen dat het nogal wat stress met zich meebrengt.

Ik wacht op een oplossing!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RCO,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nagevraagd en uitgezocht hoe dit precies zit. Je hebt eerder aangegeven dat je niet te bereiken bent op woensdag en donderdag. Desondanks heeft mijn collega je gisteren geprobeerd te bellen, helaas geen gehoor.

Ook ben je eerder vandaag gebeld door mijn collega. Mijn collega heeft je niet kunnen bereiken omdat je een automatisch bandje aan hebt staan. Mijn collega probeert het nu weer opnieuw, als wij je niet kunnen bereiken dan sturen wij je een e-mail. Als je liever telefonisch contact wilt, dan hoor ik graag van je wanneer je te bereiken bent zodat ik dit terug kan koppelen. Je kunt dat onder dit topic laten weten of je kunt mij een privébericht sturen hiervoor.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer