Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Klacht klantenservice

  • 21 maart 2012
  • 6 reacties
  • 1135 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Graag wil ik weten waar ik schriftelijk een klacht naar toe kan sturen. De medewerkers bij de online klantenservice zijn niet in staat gebleken mijn klacht naar behoren op te lossen. Ik vind de informatie op de site namelijk veel te kort schieten, wat geresulteerd heeft in twee véél te hoge rekeningen.

Hebben jullie het adres van de klantenservice die mijn klacht wel serieus neemt?

6 reacties

Graag wil ik weten waar ik schriftelijk een klacht naar toe kan sturen. De medewerkers bij de online klantenservice zijn niet in staat gebleken mijn klacht naar behoren op te lossen. Ik vind de informatie op de site namelijk veel te kort schieten, wat geresulteerd heeft in twee véél te hoge rekeningen.

Hebben jullie het adres van de klantenservice die mijn klacht wel serieus neemt?

Ik ben het hier helemaal mee eens!! Onze dochter heeft af en toe een internetbundel van 10 euro niets aan de hand, ze is er nog nooit overheen gekomen. Nu was haar bundel 8 maart afgelopen, dus heeft ze niet "bewust"op inernet gezeten, deze was immers afgelopen.....
Nu blijkt het zo te zijn dat als je internetbundel afgelopen is en je hebt het niet uitgeschakeld op de Symio site je telefoon gewoon op internet kan aldus medewerken van de klantenservice. Ik heb niet voor niets een prepaid afgesloten dacht ik maar zo werkt het dus niet..
Als ik geen beltegoed heb kan ik toch ook niet meer bellen.
Nu heeft ze een paar dagen wat ik kan zien (zonder dat ze op internet heeft gezeten) bedragen van 0,09, 0,06, 1,28 enz enz en heeft ze afgelopen zondag, zonder dat ze het weet voor 26.85 verbruikt.....?!?!
De klantenservice zegt gewoon glashard DAT HEEFT ZE WEL GEDAAN!! Pfff vreselijk slecht behandeld, een vreselijk grote mond enz enz
Zou ook graag een klacht indienen!!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Sim,

Welkom op het Simyo forum!
Klachten worden doorgaans per e-mail afgehandeld (klantenservice@simyo.nl). Dit komt omdat wij een online bedrijf zijn en omdat we per e-mail sneller kunnen reageren. Indien je per post een klacht wil indienen is dit uiteraard wel mogelijk, je kunt in dit geval een brief sturen naar:
Postbus 58800
1040 JA Amsterdam

Als de brief is behandeld door de betreffende afdeling zul je per e-mail hierover bericht ontvangen.

Groetjes,

Manisha
Badge
@ Manisha:

Zo te horen komt mijn klacht op exact dezelfde afdeling terecht. Hier heb ik dus helemaal niets aan. Ik wil dat mijn probleem opgelost wordt en de door mij voorgestelde oplossing opgevolgd wordt. Niets meer, niets minder.

Overigens vind ik de manier van schrijven van de online klantenservice erg slecht. In plaats van het denken in oplossingen, worden mijn argumenten weerlegt. Op een manier alsof er een discussie gevoerd wordt. Dit valt mij dan ook erg tegen van Simyo. Ik heb dan ook erg veel spijt van mijn overstap naar Simyo. Mijn vorige provider (Vodafone) is veel klantgerichter en denkt ook veel oplossingsgerichter. Het stoort mij erg dat de manier van werken van Simyo erg afwijkt van de concurrent. Niet alleen op het gebied van klachtenafhandeling, maar ook de activering van bundels etc.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Sim,

Je kunt je klacht ook per privé bericht naar mij toe sturen. Misschien dat ik je verder kan helpen.

Groetjes,

Alex
Ik heb een ENORME klacht. Elke x krijg in incasso brieven terwijl den ota allang is voldaan! Al meerder malen betal overzichten toegemaild krijg ik zelfs een mail dat alles is opgelost en simyo moeite heeft als het niet via automatische incasso gaat om de betalingen te verwerken( al heel raar) dan komt toch weer het incasso bureau. Die mail ik vervolgens de klacht en de mail dat het is opgelost met de betalingen. Dan denk alles is opgelost. Ben ik vanmiddag zomaar afgelsoten terwijl ik niks achterstalligs heb !! Ik ben echt verbijsterd



Ik hoop dat dit met spoed wordt opgelost!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Summer,

Welkom op het Simyo forum!
Uit ons systeem kunnen we opmaken dat je inderdaad een aantal facturen handmatig hebt betaald, deze betalingen zijn reeds verwerkt. De facturen van oktober 2011, januari 2012 en maart 2012 staan echter nog open. Deze vorderingen zijn ook inmiddels overgedragen aan IM Nederland, wij raden u aan om met IM Nederland contact op te nemen voor meer informatie. Als de openstaande vorderingen zijn voldaan kunnen wij de aansluiting deblokkeren.

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Manisha

Reageer