.

Beantwoord

klacht

  • 25 January 2013
  • 19 reacties
  • 720 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Waar kan ik het beste een klacht indienen?
Ik ben nu nog steeds met simyo aan de lijn. Ik sta al meer dan een uur in de wacht en ik hoor jullie personeel gewoon op de achtergrond praten over de borrel die ze zo gaan houden, alleen maar lachen, zo te horen werkt niemand meer nu. Waarom ben ik dan nog aan de telefoon? Het meisje waarmee ik belde zegt gewoon terwijl ik aan de telefoon ben dat ik heb opgehangen terwijl ik er nog steeds ben. Nu hoor ik dat het hele personeel is weggegaan. Ik wacht een uur, terwijl ik nog andere zaken te doen heb en dan laten ze mij zitten. Mooi is dat!
icon

Beste antwoord door Alex 29 January 2013, 11:30

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Heb je het opgenomen?
Lijkt me hillarisch om terug te horen!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Amber,

Dit is natuurlijk erg vervelend. Het lijkt er op dat er iets is mis gegaan met de verbinding. Zeker omdat je aangeeft dat de dame van de telefonische klantenservice jou niet kon horen.

Je kunt in ieder geval je vraag/klacht hier kwijt als je wilt. Dan zal ik deze behandelen. Je mag ook een email sturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email]

Groetjes,

Alex

Ik raad Simyo absoluut niet aan nadat ik mijn abonnement bij Simyo had opgezegd kreeg ik ineens een rekening van 6 maanden geleden van Over de €200

Nadat ik hierover gebeld gemaild en gechat had bleek het te gaan over mijn internet verbruik wat heel raar was Aangezien ik in die maand op vakantie was en mijn mobiele telefoon niet mee had.

Ze vertelde me toen dat het kon zijn dat mijn wi-fi weg viel en mijn normale internet verbruik in was gegaan ook dit kan niet zo zijn aangezien ik er altijd op laat dat ik op de WiFi zit mijn wi-fi thuis werkt prima en mijn gezin heeft daar nooit last van gehad.

Wat het verhaal nog gekker maakt is dat precies dit ook bij mijn man gebeurde toen hij zijn abonnement bij Simyo opgezegd heeft.

Daarbij komt dat ik geregeld moet bellen dat de rekening niet klopte en werd het ineens veranderd nu ik weg ga kan dit ineens niet hier ga ik uiteraard verder mee maar hoop dat ik mensen Hiermee kan waarschuwen

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Angela2801

Welkom op ons forum!  :blush:

Ik heb even gekeken naar je oude facturen en in juli heb je inderdaad veel kosten gemaakt voor het gebruik van mobiel internet. 

Wij registreren je verbruik rechtstreeks vanaf je simkaart, dat is niet iets wat we kunnen verzinnen. Het is voor ons alleen niet mogelijk om te achterhalen waar de MB's aan verbruikt zijn in verband met Europese regelgeving. Maar dat jij je toestel niet bij je hebt betekent nog niet dat er geen verbruik plaatsvindt. 

Op het moment dat je internetbundel volledig verbruikt is krijg je van ons altijd een waarschuwing per sms. Als jij je telefoon niet meeneemt dan kan ik me voorstellen dat je die mist. Maar dat betekent niet dat de in rekening gebrachte kosten onterecht zijn. 

Uit coulance zijn we jullie in het verleden wel eens tegemoetgekomen (omdat we het zielig vonden voor jullie, niet omdat wij fout zaten), maar dat gaan we niet meer doen. Jij en je man hebben allebei een aantal openstaande facturen die nog betaald moeten worden. Heb je onze e-mails daarover niet ontvangen? :cowboy:

Overigens heb je je abonnement pas opgezegd in oktober, terwijl deze factuur van juli begin augustus is opgemaakt. 

Heb je hier nog vragen over? :relaxed:

Groetjes, 
Bas

Wat een BELACHELIJKE service!! Nu al zo vaak gehad dat internet bundel 80% op is, kort hierna een melding krijgen dat de bundel volledig op is. Internet staat amper aan, WiFi assistentie staat uit. Van 1 dag een rekening van 230 euro ontvangen!!!!! Ik ben weg. Oplichters zijn het! Bellen naar het buitenland? Kost je geld! HOE ACHTERHAALD!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Vhermans, 

Welkom op ons forum!

We vinden het erg vervelend dat je wordt verrast door het door ons geregistreerde verbruik. Dat is natuurlijk niet de bedoeling!

Belangrijk om te weten is dat je simkaart werkt in opdracht van je toestel en niet andersom. Blijkbaar gebeurt er bij jou een hoop op de achtergrond zonder dat je het doorhebt. We registreren je internetverbruik rechtstreeks vanaf je simkaart en die registratie klopt altijd. Het is dus belangrijk dat je de instellingen van je toestel goed nakijkt om ervoor te zorgen dat je niet (meer) verrast wordt door extra kosten. Maak daarvoor gebruik van dit blog

Voor bellen naar het buitenland betaal je inderdaad extra. Deze kosten vallen namelijk niet binnen je bundel. Je bundels zijn wel geldig in andere EU-landen, wat betekent dat je vanuit je bundel kunt bellen van een ander EU-land naar Nederland. Voor zover wij weten is dit bij de meeste providers het geval. 

We begrijpen dat het niet je bedoeling was om de hoge kosten voor internetverbruik te maken en daarom komen we je graag eenmalig tegemoet. We zullen je kosten voor internetverbruik verrekenen met extra internetbundels die het verbruik zouden hebben gedekt. Het verschil wordt binnen drie weken teruggestort op je rekening. 

Heb je hier nog vragen over? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes,
Bas

Ik weet heel goed hoe een telefoon werkt en heb expres apps op de achtergronden bijna allemaal uit staan zodat deze niet extra MB’s kosten! Dit kan nooit zo hoog zijn opgelopen en ga dit dan ook zeker NIET betalen!!!!! Het is zwaar achterhaald dat je betaald voor bellen naar het buitenland! Ik raad dan ook  iedereen af om GEEN abonnement af te sluiten! Ik wil overstappen maar jullie geven mijn nummer niet vrij! SVP in orde maken!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Vhermans, 

Bedankt voor je reactie. 

De kosten zijn allemaal terecht in rekening gebracht. Jammer dat je niet blij bent met de tegemoetkoming die we je aanbieden. 

Volgens onze gegevens heb je een contract tot 28 december 2021. Als je voor die tijd wilt overstappen, dan dien je het contract af te kopen. 

Wil je je contract afkopen? Dat kan door een afkoopsom te betalen. Dit houdt in dat je in één keer al je abonnementskosten afbetaalt. Je betaalt de abonnementskosten af vanaf het moment dat je aansluiting is beëindigd tot de datum dat je contract afloopt. De afkoopsom wordt berekend op basis van je huidige actieve bundels.

Wanneer je akkoord bent gegaan met de afkoopsom, dan ben je vrij om over te stappen naar een andere provider.

Als je zeker weet dat je wil afkopen, dan helpen we je natuurlijk verder.

Heb je hier nog vragen over? Let me know 😊

Groetjes,
Bas

Het is allereerst onduidelijk wat nu exact de tegemoetkoming is, een tegemoetkoming uitdrukken in cijfers geeft een duidelijk beeld weer wat de tegemoetging exact is.
De kosten zijn ZEKER onterecht, er staan nogmaals nauwelijks apps aan en binnen enkele minuten van 80% naar 100% zonder gebruik klopt NIET! Ik lees verschillende vergelijkbare klachten dus dit zijn foute zaken!

Als ik via de website het abonnement opzeg en mijn nummer wil behouden, staat er bij dat ik niks hoef te doen. Graag reactie.

Reputatie 7
Badge +9

Als ik via de website het abonnement opzeg en mijn nummer wil behouden, staat er bij dat ik niks hoef te doen. Graag reactie.

Dit kan ik prima beantwoorden als mede-klant.

Bij nummerbehoud zegt de nieuwe provider je abonnement op, zodat het behoud zonder problemen kan verlopen. In jouw geval kan dat echter nog niet, want je hebt een jaarabonnement dat kennelijk loopt tot 28 december 2021.

Nieuwe providers zullen tijdens nummerbehoud rekening houden met de einddatum van je huidige abonnement en eventuele opzegtermijn. Als ze dat doen, zien ze dat je pas vanaf 28 december 2021 klant kunt worden. Doorgaans zullen nieuwe providers nummerbehoud niet zo lang van te voren toestaan; gebruikelijk is 2 tot 3 maanden van te voren. Daardoor lukt het niet om je nummer mee te nemen.

Je kunt je jaarabonnement afkopen bij Simyo en dan kun je over 1 maand weg zijn als het dat je waard is. Simyo laat dan immers je einddatum vervallen waardoor je nieuwe provider jou nummer wel binnen hun maximale termijn kan overnemen.

Simyo geeft aan dat je dan niet hoeft op te zeggen/te doen om te voorkomen dat je in de situatie komt waarbij je jouw nummer kwijt raakt doordat je jouw abonnement opzegt. Als jij je abonnement opzegt, dan vervalt immers jouw nummer, want die is dan niet meer aangesloten. Een vervallen nummer kan niet door een nieuwe provider worden behouden.

Reputatie 7
Badge +9

Het is zwaar achterhaald dat je betaalt voor bellen naar het buitenland! Ik raad dan ook  iedereen af om GEEN abonnement af te sluiten! Ik wil overstappen maar jullie geven mijn nummer niet vrij! SVP in orde maken!

Bij vrijwel alle providers kost bellen vanuit Nederland naar het buitenland extra. Dus overstappen heeft niet veel zin. Wil je naar een buitenlands nummer bellen doe dat dan bijvoorbeeld via WhatsApp of iets dergelijks, dat kost dan niets als je met WiFi bent verbonden. En als je niet op WiFi zit dan kost het een paar MBs maar die komen veelal uit je bundel.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Vhermans, 

Ik zal je nog even een privébericht sturen met betrekking tot de tegemoetkoming in de kosten. Verder heb je volgens mij al antwoord gehad op je vragen van Groentjuh en Scotsman (thanks guys!) 😊

Heb je desondanks nog andere vragen? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes,
Bas

Het is zwaar achterhaald dat je betaalt voor bellen naar het buitenland! Ik raad dan ook  iedereen af om GEEN abonnement af te sluiten! Ik wil overstappen maar jullie geven mijn nummer niet vrij! SVP in orde maken!

Bij vrijwel alle providers kost bellen vanuit Nederland naar het buitenland extra. Dus overstappen heeft niet veel zin. Wil je naar een buitenlands nummer bellen doe dat dan bijvoorbeeld via WhatsApp of iets dergelijks, dat kost dan niets als je met WiFi bent verbonden. En als je niet op WiFi zit dan kost het een paar MBs maar die komen veelal uit je bundel.


Zeker niet waar wat je zegt. Ik heb zelf bij KPN gebeld en daar kan je bellen naar en vanuit het buitenland. Kijk maar eens online!

Hoi Vhermans, 

Ik zal je nog even een privébericht sturen met betrekking tot de tegemoetkoming in de kosten. Verder heb je volgens mij al antwoord gehad op je vragen van Groentjuh en Scotsman (thanks guys!) 😊

Heb je desondanks nog andere vragen? Reageer dan even op dit bericht. 

Groetjes,
Bas

Helaas toch niet geholpen. Factuur blijft hetzelfde en krijg al een week geen enkele reactie! Ik ben niet van plan extra kosten te betalen dus svp vandaag de factuur wijzigen!

Reputatie 7
Badge +9

Het is zwaar achterhaald dat je betaalt voor bellen naar het buitenland! Ik raad dan ook  iedereen af om GEEN abonnement af te sluiten! Ik wil overstappen maar jullie geven mijn nummer niet vrij! SVP in orde maken!

Bij vrijwel alle providers kost bellen vanuit Nederland naar het buitenland extra. Dus overstappen heeft niet veel zin. Wil je naar een buitenlands nummer bellen doe dat dan bijvoorbeeld via WhatsApp of iets dergelijks, dat kost dan niets als je met WiFi bent verbonden. En als je niet op WiFi zit dan kost het een paar MBs maar die komen veelal uit je bundel.


Zeker niet waar wat je zegt. Ik heb zelf bij KPN gebeld en daar kan je bellen naar en vanuit het buitenland. Kijk maar eens online!

Vrijwel alle providers betekend niet "alle providers”. KPN en T-mobile zijn daarbij de grootste uitzonderingen. Vodafone heeft bijvoorbeeld de volgende voorwaarde: "Bellen en sms'en vanuit Nederland naar de EU valt buiten je bundel.” net als vrijwel alle providers.

Ik geef toe dat het heel krom is dat bellen vanuit Nederland naar een EU (Zone 1) land buiten de bundel valt, maar bellen vanuit een EU (Zone 1) land naar Nederland of een EU (Zone 1) land wel binnen de bundel valt, maar dat komt gedeeltelijk door de wetgeving "roam-like-home”. Deze wetgeving verplicht immers dat bellen vanuit een EU (Zone 1) land naar Nederland of een EU (Zone 1) land hetzelfde kost als bellen vanuit Nederland naar Nederland. Deze wet regelt bewust echter niet wat bellen vanuit Nederland naar een EU (Zone 1) land kost, omdat de EU de interne telecommarkt niet wou beïnvloeden. Hierdoor kunnen providers daarvoor nog steeds extra kosten rekenen en dat doen vrijwel alle providers dan ook. De providers, die daarvoor niets rekenen verkopen dat dan ook als feature voor dat abonnement/die sim-only.

Ik verwacht niet dat Simyo op dit punt de factuur gaat aanpassen. De kosten zijn volgens hun voorwaarden gewoon terecht gerekend en denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen als je denk dat Simyo dit niet zou mogen rekenen. De factuur niet betalen zal je ook meer gaan kosten, want vroeg of laat gaan er kosten bijkomen voor het incasseren ervan.

Het is zwaar achterhaald dat je betaalt voor bellen naar het buitenland! Ik raad dan ook  iedereen af om GEEN abonnement af te sluiten! Ik wil overstappen maar jullie geven mijn nummer niet vrij! SVP in orde maken!

Bij vrijwel alle providers kost bellen vanuit Nederland naar het buitenland extra. Dus overstappen heeft niet veel zin. Wil je naar een buitenlands nummer bellen doe dat dan bijvoorbeeld via WhatsApp of iets dergelijks, dat kost dan niets als je met WiFi bent verbonden. En als je niet op WiFi zit dan kost het een paar MBs maar die komen veelal uit je bundel.


Zeker niet waar wat je zegt. Ik heb zelf bij KPN gebeld en daar kan je bellen naar en vanuit het buitenland. Kijk maar eens online!

Vrijwel alle providers betekend niet "alle providers”. KPN en T-mobile zijn daarbij de grootste uitzonderingen. Vodafone heeft bijvoorbeeld de volgende voorwaarde: "Bellen en sms'en vanuit Nederland naar de EU valt buiten je bundel.” net als vrijwel alle providers.

Ik geef toe dat het heel krom is dat bellen vanuit Nederland naar een EU (Zone 1) land buiten de bundel valt, maar bellen vanuit een EU (Zone 1) land naar Nederland of een EU (Zone 1) land wel binnen de bundel valt, maar dat komt gedeeltelijk door de wetgeving "roam-like-home”. Deze wetgeving verplicht immers dat bellen vanuit een EU (Zone 1) land naar Nederland of een EU (Zone 1) land hetzelfde kost als bellen vanuit Nederland naar Nederland. Deze wet regelt bewust echter niet wat bellen vanuit Nederland naar een EU (Zone 1) land kost, omdat de EU de interne telecommarkt niet wou beïnvloeden. Hierdoor kunnen providers daarvoor nog steeds extra kosten rekenen en dat doen vrijwel alle providers dan ook. De providers, die daarvoor niets rekenen verkopen dat dan ook als feature voor dat abonnement/die sim-only.

Ik verwacht niet dat Simyo op dit punt de factuur gaat aanpassen. De kosten zijn volgens hun voorwaarden gewoon terecht gerekend en denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen als je denk dat Simyo dit niet zou mogen rekenen. De factuur niet betalen zal je ook meer gaan kosten, want vroeg of laat gaan er kosten bijkomen voor het incasseren ervan.

Dat zijn een van de grootste providers van Nederland ;-). Het gaat niet zozeer om deze kosten die ze moeten dekken, maar de kosten mbt buiten de bundel MB’s. Simyo zou hierin tegemoet komen maar dit is helaas niet gebeurd. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Vhermans, 

Volgens onze gegevens heb je vorige week al een aangepaste betalingsherinnering ontvangen op 18 augustus. Heb je die over het hoofd gezien? 

Groetjes,
Bas

Die heb ik gezien. In de mail staat het volgende: 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Vhermans, 

Ik zal er even voor zorgen dat je de eerste herinnering straks al ontvangt. Laat je me weten of het nu wel goed gaat?

Groetjes,
Bas

Reageer