.

Beantwoord

Is Simyo een mantelorganisatie van Facebook?

  • 30 January 2021
  • 9 reacties
  • 167 Bekeken

Badge

Als simyo abonnee krijg ik nu en dan mail met leuke tips en zo. Daar kun je ook op reageren, maar als je dat probeert, blijkt dat dit alleen kan via Facebook en met een Facebook-account. Dat terwijl iedereen weet dat Facebook een criminele organisatie is, datadieven en complotverspreiders. Ik wil daarom niets met Facebook te maken hebben. 
Verdacht vind ik ook dat in een van de items notabene wordt gesteld dat WhatsApp onmisbaar is! Dat terwijl er zoveel betere alternatieven zijn: telegram, wire, signal, threema, etc. 
Ik vermoed dat in die mail (de plaatjes die ik van mijn browser uit veiilgheidsoverwegingen apart moet aanzetten) ook allemaal Facebook-pixels zitten. Als u weet wat dat zijn (geniepige spionnen). 
Kortom, hoezeer kan ik Simyo nog vertrouwen?

icon

Beste antwoord door Daisy 1 February 2021, 11:23

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Is dit een serieuze post? Reageren op emails van Simyo hoeft niet per se via FaceBook, kan ook via dit forum zoals je ziet. Wat je schrijft over FaceBook zijn trouwens onbewezen beweringen, net als dat emails van Simyo vol met spikkels zouden zitten. Maar goed, er zullen altijd mensen zijn die overal en achter elke boom beren zien.

Badge

Bloedserieus. Behalve dat van mantelorganisatie. Alleen, jullie zijn naar mijn smaak veel te dik met Facebook verknoopt. Wat ik over die organisatie zeg, is bewezen. Ook van die pixels.
Mijn boosheid werd gewekt toen ik iets wilde plaatsen bij de nieuwsbrief per mail.  Toen kreeg ik dit te zien. Dus wel degelijk alleen via Facebook. 

 

Ik denk dat je je misschien vergist. Bij Simyo blog kun je bij - Discussie - via FB, WA en Twitter een reactie plaatsen als je dat wilt. Maar niemand verplicht je om een reactie te plaatsen of je nu wel of niet die media wilt gebruiken. Je bent #baasoverjeeigenmedia.

En ja, bij FB ben jij het product, het is altijd goed om daar bedacht op te zijn. 

Badge

Nee, het gaat niet over simyo blog,  maar om de reactiemogelijkheid die in de nieuwsbrief bij elk item wordt aangeboden. Als je dan klikt op aanbieden, krijg je alleen de optie in de pop-up van FB. 
Het is goed dat simyo erop bedacht is dat bij FB de klant het product is. Dat willen ze toch niet?

Waar @Jan Explorer het over heeft is een plug-in voor social media. In dit geval dus Facebook. Er zijn ook sites die gebruikt maken van meerdere mogelijkheden zoals Google. Je hebt ook sites waar je enkel kunt reageren met een Disqus account. En Bij Disqus kunt je ook weer je FB, Twitter of Google account gebruiken om in te loggen. 

 

Dat Simyo een mantelorganisatie is lijkt mij van niet. Want dat is bijna elke online organisatie dat. Maar @Jan Explorer, gebruikt u helemaal geen social media apps? 

Badge

Geen WhatsApp of facebook natuurlijk! 
Wij gebruiken thuis telegram en wire voor chat etc.
Ik zondig alleen met Twitter, want daar heb je geen alternatief (behalve clients als tweetbot, die ik prettiger vind)

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou ook graag zien dat Simyo op de blogs een reactiemogelijkheid heeft zonder daarvoor aan Facebook vast te zitten. Zoals Jan Explorer, probeer ik niet zoveel het product te zijn. Ik probeer zelfs te “Google minderen” hoewel dat laatste vrij lastig is met een Android toestel.

Maar ik snap best dat Simyo daar weinig zin in heeft; Kost ontwikkeltijd en kosten voor praktisch geen doel. Misschien kunnen we op het forum “Het grote Simyo blog”-topic (of forum-board) starten. Dan posten we daar wanneer er een nieuw blog is en kunnen we als forum gebruikers op die manier onze reacties kwijt?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jan Explorer,

 

Je kunt de blogs wel bekijken/lezen zonder in te loggen op een Facebook account. Overigens hebben de afbeeldingen in de nieuwsbrief geen link met facebook maar juist naar het blogartikel. Zolang je daar dus niet inlogt met een Facebook account (of als je dat niet hebt) dan staat het dus gewoon los van elkaar. Het klopt inderdaad dat je alleen kunt reageren op een Simyo blog met een facebook account, de reden hier achter is omdat we het niet te makkelijk wilde maken om te reageren. Om te voorkomen dat de kwaliteit superlaag zou zijn. 

 

En om de hoofdvraag nog te beantwoorden zijn we geen mantelorganisatie van Facebook. :blush:

 

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord te hebben, mocht ik je ergens anders mee kunnen helpen dan hoor ik het graag!

 

Thanks Friesian en Scotsman!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik zou ook graag zien dat Simyo op de blogs een reactiemogelijkheid heeft zonder daarvoor aan Facebook vast te zitten. Zoals Jan Explorer, probeer ik niet zoveel het product te zijn. Ik probeer zelfs te “Google minderen” hoewel dat laatste vrij lastig is met een Android toestel.

Maar ik snap best dat Simyo daar weinig zin in heeft; Kost ontwikkeltijd en kosten voor praktisch geen doel. Misschien kunnen we op het forum “Het grote Simyo blog”-topic (of forum-board) starten. Dan posten we daar wanneer er een nieuw blog is en kunnen we als forum gebruikers op die manier onze reacties kwijt?

 

He Groentjuh,

 

Als daar behoefte aan is, goed idee!

Reageer