.

Beantwoord

Is het realiseerbaar voor Simyo om ingelogd te blijven op het Simyo Forum?

  • 28 April 2017
  • 7 reacties
  • 185 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Ik mis de mogelijkheid van "Ingelogd blijven" op het forum. Indien je per ongelijk de browser sluit wordt je uitgelogd. Om weer deel te nemen aan het forum moet je je inloggegevens weer ergens vandaan halen. Ik ervaar dat als zeer irritant.
Vele andere webpagina's (bv Marktplaats) geven de mogelijkheid om te kiezen om ingelogd te blijven.Alternatief om te kunnen kiezen om de inloggegevens op te slaan waardoor je op een vooringevuld inlogscherm alleen maar accoord hoeft te geven.
Is dit ook voor Simyo realiseerbaar ?
icon

Beste antwoord door Samantha 28 April 2017, 16:37

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +7
Hoi Frenske,

Ik kan het me voorstellen dat het irritant is dat je telkens opnieuw moet inloggen om weer deel te nemen aan het forum. De mogelijkheid om ingelogd te blijven zou dan ook heel handig zijn.

We hebben ervoor gekozen om vanwege veiligheidsredenen dit niet voor het forum toe te passen. Je forum account is namelijk gekoppeld aan je Mijn Simyo omgeving. Als je ingelogd kunt blijven, kunnen mensen die kwaad willen sneller toegang krijgen tot je Mijn Simyo. Hierop staan onder andere ook je adresgegevens, bankgegevens, e-mailadres etc.

Je inloggegevens van het forum zijn hetzelfde als die van Mijn Simyo. De eerste keer dat je inlogt, vraagt je webbrowser of hij deze gegevens kan opslaan. Misschien is het handiger om aan te geven dat hij deze gegevens op kan slaan. Dan hoef je voortaan alleen maar op 'Inloggen' te klikken en je bent ingelogd. Is dat een idee voor jou?

Groetjes,
Samantha
Reputatie 1
Badge +4
Alternatief om te kunnen kiezen om de inloggegevens op te slaan waardoor je op een vooringevuld inlogscherm alleen maar accoord hoeft te geven.
Uiteraard is dat prima zoals ik al aangaf :8
Reputatie 7
Badge +10
Daar heeft Samantha wellicht net even overheen gelezen 😉 Gelukkig zie je dit wel als een oplossing! Als je meer punten hebt, zie ik ze graag terug.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +4
Prima, wanneer geïmplementeerd ? :8
Reputatie 7
Badge +10
Dit is al een mogelijkheid hoor! Jouw browser vraagt hier als het goed is om als jij inlogt. Iets als 'Wil je dat [browser] deze gegeven opslaat'. Wellicht dat je nu dan eerst de cookies zal moeten verwijderen voordat je deze vraag krijgt. Ik gebruik dit al vanaf het begin. Mijn 06-nr. en wachtwoord worden automatisch door mijn browser ingevuld zodat ik alleen nog maar op 'inloggen' hoeft te klikken!
Reputatie 1
Badge +4
Dit is al een mogelijkheid hoor! Jouw browser vraagt hier als het goed is om als jij inlogt. Iets als 'Wil je dat [browser] deze gegeven opslaat'. Wellicht dat je nu dan eerst de cookies zal moeten verwijderen voordat je deze vraag krijgt. Ik gebruik dit al vanaf het begin. Mijn 06-nr. en wachtwoord worden automatisch door mijn browser ingevuld zodat ik alleen nog maar op 'inloggen' hoeft te klikken!
Na een rigoreuze verwijdering van alle cookies en geschiedenis gevolgd door een reboot kwam chrome met de bedoelde vraag om de inloggegevens op te slaan.
Probleem opgelost. Bedankt voor de juiste tip.
Reputatie 7
Badge +10
Goed om te zien dat het gelukt is 😃 Wel even lastig dat je alle cookies moest verwijderen, maar dan kun je in ieder geval je gegevens laten onthouden.

Groetjes,
Angela

Reageer