.

Beantwoord

Irritant plakkerig Simyo venstertje op iPhone

  • 27 January 2015
  • 7 reacties
  • 723 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Als ik dit forum bezoek met de iPhone dan komt er vaak, met name nadat ik Safari voor het eerst heb geopend, een klein venstertje in beeld met een tekst die mij uitnodigt om een Simyo web app op mijn iPhone te installeren. Zie bijlage.

Het vervelende is dat dit venstertje de laatste tijd niet verdwijnt als ik naar andere pagina's van het forum navigeer, en daardoor worden vaak interessante of belangrijke mededelingen van mede-forumleden en moderators bedekt. Dat is natuurlijk het laatste wat ik wil. Bij het naar beneden scrollen scrolt dit venstertje gewoon mee, net of het zit vastgeplakt. Sluiten van dat venster door op X te klikken werkt niet.

Misschien zie ik iets zeer eenvoudigs over het hoofd en gaat er een bulderend gelach op in het Simyo kantoor over zoveel onkunde bij sommige forumleden, maar als iemand weet hoe ik van dat venstertje af kom (behalve door Safari helemaal uit te zetten en weer op te starten) hou ik me aanbevolen.
icon

Beste antwoord door Ali 28 January 2015, 16:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Scotsman,

Erg vervelend dat de melding niet weggaat.

Ik heb het even getest op het toestel van een collega. Als ik op de pagina forum.simyo.nl naar beneden scrolt dan blijft het venstertje plakken. Het venster gaat weg op het moment dat ik weer terug naar boven ga.

De melding kreeg ik overigens maar Ă©Ă©n keer te zien. Ik ben een paar keer geswitcht tussen andere websites en het forum maar dat venster kwam niet meer terug.

Hoe vaak verschijnt het bij jou op je toestel?
Reputatie 7
Badge +9
Zojuist getest en het is inderdaad zoals je zegt, het venster verdwijnt bij het naar boven scrollen. Dat was een paar dagen geleden niet zo. Ik hou het in de gaten om te zien onder welke omstandigheden het weer gebeurt. Lukt het jou trouwens om het venster te sluiten door op X te drukken? Bij mij niet, ik moet wachten tot het ding uit zichzelf verdwijnt.

Het verschijnen van dat venster is erg onvoorspelbaar: als ik Safari heb afgesloten en ik start weer op en ga direkt naar dit forum, zie ik het venster soms, maar niet altijd. 
Reputatie 3
Badge +7
Het verschijnen van dat venster is erg onvoorspelbaar: als ik Safari heb afgesloten en ik start weer op en ga direkt naar dit forum, zie ik het venster soms, maar niet altijd. 

Ja, dat heb ik ook gemerkt.

Vandaag weer getest en als ik vanuit een andere webpagina terugga naar het forum verschijnt het venstertje niet. Alleen bij de eerste keer dat ik de pagina openen. Als er een tijdje tussen zit, ongeveer 15 tot 30 minuten later, dan verschijnt de venster weer wel op de pagina.

Ik moet zeggen dat het erg lastig was om op kruisje te klikken. Misschien lag het deels aan mij omdat ik niet zĂł behendig met de iPhone. Later lukte het wel om het venstertje met X te sluiten, hij blijf dus niet plakken.

Krijg je de melding ook te zien op de iPad, of gebruik je alleen je telefoon hiervoor?
Reputatie 7
Badge +9
Als Simyo my een iPad in bruikleen geeft kan ik dat laatste testen.... Schotten zijn net zo zuinig als Nederlanders van boven de grote rivieren (daar komt mijn familie vandaan), dus een iPad zit er voorlopig niet in! :D

Ik zou het helemaal niet erg vinden als dat venstertje helemaal zou verdwijnen... Of dat je hem alleen ziet de allereerste keer dat je het forum bezoekt, zoiets moet toch te realiseren zijn met een cookie?
Reputatie 4
Badge +10
Haha Scotsman dan begrijp ik dat je voorlopig nog geen iPad hebt :p

Zou je het eens willen testen met Google Chrome? En hierbij je cookies en cachegeheugen wissen? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb geen Chrome op mijn iPhone, maar zal het installeren en zien hoe het daarmee gaat.
Reputatie 3
Badge +7
Top, kun je hier laten weten of dat helpt?:)

Reageer