.

Beantwoord

Ik heb een klacht over bezorging, wie kan me daarbij helpen?

  • 27 November 2014
  • 15 reacties
  • 1187 Bekeken

Badge
Eerder deze week een nieuwe LG L70 besteld en aangegeven dat deze op donderdag geleverd zou worden. Vervolgens kwam er een mail dat deze op woensdag geleverd zou worden tussen 09.26 en 10.26 (!). Als ik niet thuis zou zijn zou er en mededeling echtergelaten worden waarna we nieuwe bezorginstructies konden achterlaten (DPD Pakketservice). Woensadavond (!) kwam ik er achter dat het pakketje onopvallend achter een bloempot naast de voordeur was gplaats. ik vind het niet kunnen dat er zo slordig omgegaan wordt met mijn zuurverdiende centen. Hoe kan ik een officiele klacht indienen als trouwe simyo klant?
icon

Beste antwoord door Tiury 28 November 2014, 16:20

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
De bezorgfirma hierop aanspreken lijkt me. Was er een handtekening vereist?
Badge
Kennelijk niet, ik bestel bij Simyo en het werd geleverd door de DPD pakketdienst ofwel voor de deur onbeheerd achtergelaten. De keuze van de bezorger zelf heb ik geen invloed op, ga er vanuit dat Simyo een (fatsoenlijk) contract heeft waarin staat welke service verwacht wordt en hoe de bezorger daaraan denkt te voldoen inclusief klacht mogelijkheid. Ik ga een koop aan met Simyo niet perse met d DPD pakketdienst... Het is toch 120 euri.
Reputatie 4
Badge +8
Kennelijk niet, ik bestel bij Simyo en het werd geleverd door de DPD pakketdienst ofwel voor de deur onbeheerd achtergelaten. De keuze van de bezorger zelf heb ik geen invloed op, ga er vanuit dat Simyo een (fatsoenlijk) contract heeft waarin staat welke service verwacht wordt en hoe de bezorger daaraan denkt te voldoen inclusief klacht mogelijkheid. Ik ga een koop aan met Simyo niet perse met d DPD pakketdienst... Het is toch 120 euri.


Neem toch aan dat er een handtekening nodig was.
Althans die moet ik wel geven als ik een pakketje van DPD krijg van slechts 24 euro.
Hoe kan ik een officiele klacht indienen als trouwe simyo klant?

Hallo drewes_g

Een klacht kun je indienen via het forum, twitter of het klachtenformulier.
1 van deze drie heb je benut, dus wordt vervolgd.
Een moderator zal reageren, het enige wat jij hoeft te doen is geduldig w88 op zijn of haar reactie.

Groet,
Friesian.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi drewes_g,

Wat een gênante gebeurtenis is dit. Onbeheerd een pakje bij je achterlaten, zonder hiervoor te laten tekenen kan niet door de beugel. Het spijt ons enorm dat je pakketje zo is afgeleverd.

Wat ik je wil vragen is om hier zelf een klacht voor in te dienen bij DPD. Intern gaan wij meteen onderzoeken hoe dit is gebeurd en we zullen hier ook meteen contact over opnemen met DPD.

Zou je via een privébericht je ordernummer en je postcode + huisnummer willen sturen? Dan kan ik er meteen mee aan de slag.

Nogmaals sorry voor deze afhandeling 🙂.
Reputatie 4
Badge +8
Dus toch de bezorgfirma hierop aanspreken, wat ik al zei.
Dus toch de bezorgfirma hierop aanspreken, wat ik al zei.

Klopt, helemaal. Had verwacht Simyo besteedt de opdracht uit. Zij voeren de laatste opdracht niet uit, maar moeten er op kunnen vertrouwen dat het goed gebeurt. Zij geven de opdracht.
Badge
Dank voor alle feedback; klacht is inmiddels ingediend bij de DPD en via prive bericht ook details achtergelaten bij Simyo.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi drewes_g,

Ik heb je berichtje ontvangen en de gegevens doorgegeven aan de eindverantwoordelijke van de Simyo telefoonshop. Die was ook erg geschrokken van je klacht, dus er wordt gauw werk van gemaakt :)

Hoe heb je de klacht ingediend bij DPD? 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi drewes_g,

We hebben inmiddels reactie gehad van DPD en ik wil je graag vragen of dit klopt.

Lees hieronder het antwoord:

‘De chauffeur heeft dit pakket in goed vertrouwen afgegeven aan de buurman op nummer 22, die voor het pakket getekend heeft.
( zie POD als bijlage )

Dat de buurman het pakket dan zonder toezicht bij de klant achter de bloempot heeft achtergelaten, kan niet onder de verantwoordelijkheid van de chauffeur vallen.
Ik laat het hier evenwel niet bij, en zal vragen aan het depot, om toekomstige pakketten te leveren bij de klant ipv bij de buurman’


Heb je misschien een aflever bonnetje door de bus gekregen?😕
Badge
Dat is interessant, heb helaas geen afleverbonnetje gezien anders had ik wel naar nummer 22 gelopen :-)  en had ik niet verbaas geweest dat het achter de bloempot lag. Er worden vaker pakjes over en weer afgegeven, ook ik neem vaak pakjes aan voor de buren.  Ik zal eens even gaan checken bij deze buurman...dit kan natuurlijk niet. wel apart dat mijn klacht nog niet via DPD teruggekoppeld is maar hiermee ben ik wel geholpen. Kun je mij de POD sturen via privébericht?

Greetz
Reputatie 6
Badge +10
Hoi drewes_g,

Het is inderdaad vreemd dat je geen bewijs van aflevering hebt gekregen. Ik zal nogmaals contact opnemen met de verantwoordelijke van de telefoonshop om dit bewijs op te vragen.

Heb je het hier al met je buurman over gehad? 🙂
Badge
Nog niet, maar dat ga ik zeker doen!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi drewes_g,

Goed dat je dit gaat doen. Wij horen het graag van je! Tiury is ook het een en ander aan het navragen. Je krijgt van ons ook nog bericht hierover.
Reputatie 6
Badge +10
hoi drewes_g,

Ik hoop dat je er bent uitgekomen met je buurman 😉!

Reageer