.

Idee: Vakantiebundel Internet

  • 8 February 2012
  • 11 reacties
  • 2371 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Is het misschien een idee om een bundel te introduceren, waarmee je voor een bepaald bedrag een x aantal mb's krijgt om mee te internetten in het buitenland? Ik denk dat hier genoeg animo voor is.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je suggestie Niels,

Ik zal het doorgeven aan Ruud. Dan gaan we kijken wat er mogelijk is.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +5
Graag gedaan. Het hoeft ook niet veel mb te zijn, 30 MB bijv. voor een bepaalde periode. Als je geen wifi hebt kun je toch nog even op internet op vakantie. Snelheid e.d. kan ook worden beperkt. Zou erg fijn zijn als dit gerealiseerd wordt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou het zelf een goede dienst vinden als je bij simyo hetzelfde kunt doen als bij T-mobile.

Via Travel & Surf kun je in het buitenland gewoon je browser openen en als je geen tegoed hebt, ga je naar een t-mobile site waar je zo'n Travel & Surf pas kunt kopen. Natuurlijk kan dit ook per SMS en via een App.

Door het op deze manier te doen ben je ook gelijk af van hoge onbekende data-roaming kosten, waar klachten over kunnen komen. T-mobile rekende niks voor het bezoeken van dat gedeelte van hun site. De kosten die je maakt komen voort uit een handmatige actie, het kopen van zo'n Travel & Surf pas.

Dit lijkt een beetje op een betaalde wireless hotspot! Je maakt verbinding, je koop een kaart via de enige website die je kan openen. Zodra je dat hebt gedaan heb je internet totdat het op is!

Zoals nielsiejjj als zei: Deze bundels hoeven niet eens zo groot te zijn. 20 MB voor een dag en 100MB voor een week tegen een goeie prijs kan heel aantrekkelijk zijn voor vele vakantiegangers.



Een andere optie zou kunnen zijn, dat met bijbetaling de databundel die je al hebt in het buitenland te gebruiken zijn. Een sim-only klant kan dan voor bijvoorbeeld 10 of 15 euro zijn databundel gedurende die maand gebruiken in het buitenland! Een prepaid klant kan in internet pas kopen en daarna voor een bepaald bedrag deze in het buitenland gebruiken. Misschien is de bovenstaande optie beter voor prepaid klanten!

Het zijn allemaal ideeën en ik hoop dat het in de toekomst mogelijk is om hier gebruik van te gaan maken!
Badge +2
Hi Groentjuh en Nielsiejjj92,

Het is fijn dat wij leden als jullie hebben die zo goed met ons meedenken. Het is echter niet bekend of ĂĽberhaupt internet in het buitenland gaan aanbieden. Ik zal de suggesties wel meenemen in ons aankomend overleg.

Groetjes,

Arie
Reputatie 3
Badge +5
Ik zou het zelf een goede dienst vinden als je bij simyo hetzelfde kunt doen als bij T-mobile.

Via Travel & Surf kun je in het buitenland gewoon je browser openen en als je geen tegoed hebt, ga je naar een t-mobile site waar je zo'n Travel & Surf pas kunt kopen. Natuurlijk kan dit ook per SMS en via een App.

Door het op deze manier te doen ben je ook gelijk af van hoge onbekende data-roaming kosten, waar klachten over kunnen komen. T-mobile rekende niks voor het bezoeken van dat gedeelte van hun site. De kosten die je maakt komen voort uit een handmatige actie, het kopen van zo'n Travel & Surf pas.

Dit lijkt een beetje op een betaalde wireless hotspot! Je maakt verbinding, je koop een kaart via de enige website die je kan openen. Zodra je dat hebt gedaan heb je internet totdat het op is!

Zoals nielsiejjj als zei: Deze bundels hoeven niet eens zo groot te zijn. 20 MB voor een dag en 100MB voor een week tegen een goeie prijs kan heel aantrekkelijk zijn voor vele vakantiegangers.



Een andere optie zou kunnen zijn, dat met bijbetaling de databundel die je al hebt in het buitenland te gebruiken zijn. Een sim-only klant kan dan voor bijvoorbeeld 10 of 15 euro zijn databundel gedurende die maand gebruiken in het buitenland! Een prepaid klant kan in internet pas kopen en daarna voor een bepaald bedrag deze in het buitenland gebruiken. Misschien is de bovenstaande optie beter voor prepaid klanten!

Het zijn allemaal ideeën en ik hoop dat het in de toekomst mogelijk is om hier gebruik van te gaan maken!




Dat hoop ik ook Groentjuh, we horen het vanzelf.
Ik zou zo'n bundel deze zomer eigenlijk al wel kunnen gebruiken 😛
Reputatie 7
Badge +9
Ik zelf hoop daar ook op, maar ik betwijfel of we zoiets krijgen van een provider als simyo. Danwel dan KPN zoiets zou doen...

We zullen zien!
Het kan bij de meeste providers ook Hi en KPN dus dan zou het bij Simyo ook mogelijk moeten zijn, wel zo handig.
Badge
Waarom wil iedereen internetten op vakantie? Als ik op vakantie ben gaat mijn telefoon uit en pas weer aan als ik terug ben in Nederland want anders heb je nog geen vakantie.
Badge
Ik vindt het erg vreemd dat ik niet in het buitenland kan internetten, terwijl bellen wel mogelijk is.
Dat dit met een prepaid aansluiting niet mogelijk is, begrijp ik nog wel, want er zijn meerdere telecom aanbieders die dat niet doen.

Echter voor mensen met een abonnement vindt ik het wel vreemd. De tarieven per MB worden steeds lager, en het wordt daarom steeds betaalbaarder om incidenteel te internetten in het buitenland (bijv. om je mail even te lezen).

Jullie concurrent die bijna op dezelfde lijn zit als jullie wat betreft abonnementen (ik noem geen naam) biedt namelijk wel internet aan in het buitenland.
Badge +6
Beste Jeffrey87,

Momenteel is er niet de mogelijkheid om gebruik te maken van het internet in het buitenland omdat dit technisch niet mogelijk is.
Op het moment dat Simyo dit wel mogelijk gaat maken zal dit worden bekend gemaakt via het forum, website en Facebook.
Waarom wil iedereen internetten op vakantie? Als ik op vakantie ben gaat mijn telefoon uit en pas weer aan als ik terug ben in Nederland want anders heb je nog geen vakantie.


Gaat niet speciaal over de telefoon. Ook tablets eventueel met thetering via de telefoon zijn praktisch op vakantie. Of je moet alleen maar op je handdoekje op het strand willen liggen.
Gelukkig zijn er meer en meer vakantiebestemmingen waar gratis WiFi beschikbaar is.
Een ijsje of shake bij McDonalds nemen en gelijk wat info omtrent de omgeving uitzoeken heeft al diverse leuke tripjes opgeleverd.🆒

Reageer