.

Huisregels en respect, wat houdt respect in?

  • 6 October 2015
  • 20 reacties
  • 759 Bekeken

Allereerst wil ik A.Hello-to-you melden dat ik onlangs het paerd heb gesproken en die vertelde mij dat hij de leon in een pb zijn excuses heeft aangeboden voor het door hem ontstane misverstand in een topic.

Dan wil ik het hebben over respect.
In de huisregels staat duidelijk dat je je repectvol moet gedragen tegenover medeforummers en moderatoren.
Respectvol zijn betekent ook dat je de juiste gebruikersnaam gebruikt of het nu gaat over dat je iemand aanspreekt of zijn naam vermeldt.

Wanneer ik een reactie geef dan wil ik ook dat mijn gebruikersnaam wordt gebruikt wanneer dat zo uitkomt.
Dus moderatoren doe dat! Stel dat ik Ernst zou aanspreken of vermelden zijn reactie maar dat ik de naam Naomi gebruik. Of Tiury en dan de naam van Angela schrijf. Om wat voorbeelden te geven.

Net zoals ik mij kan en mag vergissen dat de leon en L.Rozewater (niet boos worden hè, guys :D) 1 en dezelfde persoon is, kan het zijn dat Friesian en A.Hello-to-you 1 en dezelfde persoon is.
:?
Weet ik nie, ik ben maar een minion:D, maar als minion vindt ik respect heel belangrijk.
Het gebruiken van de goeje gebruikersnaam is simpelweg respectvol.

https://forum.simyo.nl/sms-mms-61/lastiggevallen-berichten-onbekende-nummers-weten-jullie-is-30316/index1.html#post113024
Beste moderatoren, ik denk dat jullie het daarmee eens zijn.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Toegegeven, ik lees lang niet alles op dit forum, dus er ontgaat me misschien best wel veel, maar ik heb de indruk dat over het algemeen de huisregels goed worden nageleefd. Ook komt het niet vaak voor dat een gebruikersnaam niet juist gespeld wordt. Het enige voorbeeld dat me te binnen schiet is dat iemand mij wel eens "Scotty" heeft genoemd. Ik vind dat niet erg, het klinkt zelfs best aardig in mijn oren. Net of je met iemand gezellig een biertje zit te drinken in een Schotse pub...

Dat forumleden zich van meerdere gebruikersnamen bedienen komt op veel forums voor. Maar door op de schrijfstijl te letten krijg je vaak wel een aanwijzing dat twee forumnamen tot 1 en dezelfde persoon behoren.

P.S. Er is overigens maar 1 Scotsman/Scotty hier en dat ben ik! :P

P.S.2 Nadat ik dit geschreven had zag ik dat bovenstaande link was toegevoegd. Ik begrijp nu een beetje waar het om gaat.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi A.Hello-to-you,

Je topic hoort niet helemaal thuis in het 'Stel je vraag' forum. Ik heb hem daarom verplaatst naar het subforum 'Over Simyo en het forum', daar staan ook andere topics over huisregels.

Sorry dat ik in dit topic de verkeerde gebruikersnaam heb genoemd! Ik denk dat ik even moet wennen dat ons paerdje er niet meer is en het uit automatisme zei. Nogmaals sorry, ik deed het niet expres!

In het algemeen denk ik dat we er allemaal naar streven om iedereen met respect te behandelen. En ik denk net als Scotsman dat het over het algemeen heel goed en fijn gaat op het forum 😳
Je bent niet de 1e moderator Naomi die die "fout" maakt en begrijp de vergissing.
Maar het is heel eenvoudig. Eerst hadden jullie een man in black....Friesian.
Nu hebben jullie een minion in yellow and blue. :P
Nu nog de weg vinden in de oranje stal...een minion komt niet elke dag in zijn leven in een stal, laat staan een oranje stal.:D:D

Ennuh, net als Friesian ben ik consequent en eerlijk.:S
Een minion is een beetje anders dan een paerdjuh.
Een klein beetje maar....;)
Reputatie 5
Badge +10
@Naomi en Scotmann,

Regelmatig ben ik ook micheal.twinnie terwijl het Maikel.twinnie is.
Maar daar gaat het niet om.

In dit topic probeerd onze nieuwe vriend iets duidelijk te maken.
Hij is hier langer dan wij allemaal denken.
Een zwarte vriend (maakt af en toe een grinnikend geluid en is onlangs misschien vertrokken per koets) naar gele glorie (wat we nu hebben).

Heb ik dat goed?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi A.Hello-to-you,

Huisregels en respect, wat houdt respect in? Een heel terecht gestelde vraag.
Over de huisregels kun je weinig discussiëren. Deze zijn in de oertijd van dit forum opgesteld door een Community manager die we inmiddels enkel nog uit mythen en fabels kennen.
Desalniettemin gelden ze nog steeds.

Over één puntje in de huisregels wil ik graag iets meer zeggen:
Gebruikers mogen maar onder één forumaccount actief zijn

Deze regel wordt over het algemeen erg streng nageleefd, maar zo heel af en toe wordt er oogluikend één en ander gedoogd wat eigenlijk net niet door de beugel kan, misschien.
Een ongeschreven regel hierbij is dat een alter ego geen vragen beantwoordt van andere forumgebruikers en zich enkel ophoudt in het Gewoon gezellig gedeelte van dit forum.
Wanneer een forumgebruiker zich duidelijk zichtbaar met een vierde alter ego op het forum meldt (en dan bedoel ik dat het qua schrijfstijl alleen al onmiskenbaar is), kan het gebeuren dat een moderator puur op gevoel reageert en zich verschrijft.
Zoals Naomi overkomen is.
Zelf heb ik mij op enig een bepaald moment geroepen gevoeld dit op een ludieke manier kenbaar te maken.
Het was niet respectloos, maar verduidelijkend ten opzichte van andere forumgebruikers die hier al vragen over stelde.
Daar is dan gelijk een mooi bruggetje naar tweede puntje:

Respect
Gevoel of uiting waarmee je laat merken dat je iemand aanvaardt als een waardig en waardevol mens

Los van het feit in hoeverre ’s mans topics of reacties hier op het forum als waardevol worden beschouwd: iedereen wordt aanvaardt als waardig en waardevol mens. Of paerd. Of minion.
Reputatie 4
Badge +8
Mag ik, als hopelijk redelijk denkend mens, hier allemaal geen enen reet meer van snappen?

Zo... iedereen gelezen wat ik heb weggehaald!
Mooi zo!

hihihi
Reputatie 6
Badge +10
Ik sluit me bij koorelle aan. Ook van andere onlangs geopende topic kan ik niet heel veel maken. Dit is ook de voornaamste reden dat ik er ook verder niet op in kan gaan, waarvoor excuses A.Hello-to-you.

Groetjes, Tiury
Beste Simyo people.

Dit topic was er nooit geweest wanneer jullie mij er in een eerder stadium op gewezen hadden, op welke wijze dan ook, had zelfs gemogen op een minion wijze...
Ik weet zeker dat er dan misverstanden waren voorkomen.

Greetings from a minion.
Reputatie 4
Badge +8
Ik ben niet een beste Simyo people, maar wil toch even reageren beste A.Hello-to-you.
Je blijft er wel heel erg in hangen hoor.
Er is ook zoiets als Zand Erover....

dag dag.
Ben ik met je eens koorelle, was idd ook niet aan jou gericht.
Was meer bedoeld als kennisgeving, ik wil geen uitzonderingsregel zijn.
Maar zoals gezegd, had het graag eerder geweten..:(
Dat is hoe ik er over denk....een beetje een dubbel gevoel.
En inderdaad ik heb al een paar vrachtwagens laten komen.:D

No hard feelings, zeker niet naar Simyo.
Ben voor een consequent en eerlijke benadering...!
Da's mijn pakkiean. :)

Beste Simyo people, toffe luitjes.

Het moge duidelijk zijn ik zit hier heel erg mee in mijn maag.

Deze regel wordt over het algemeen erg streng nageleefd, maar zo heel af en toe wordt er oogluikend één en ander gedoogd wat eigenlijk net niet door de beugel kan, misschien.

Ik wil gèèn uitzonderingsregel zijn ...
Zoals duidelijk is sta ik voor consequent en eerlijk,.
Voor mij is dat ook rechtvaardig en respectvol naar anderen toe waar ik heel veel waarde aan hecht.
Ik heb er heel erg goed over nagedacht en zie maar èèn eerlijke oplossing waar ik wèl mee kan leven, hoe goed jullie intenties ook mogen zijn..

Ik stop mijn behulpzame reacties voor anderen onder deze naam...

Het ga jullie goed !!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi A.Hello-to-you,

Natuurlijk heb ook ik dit topic voorbij zien komen en ik mijn ooghoeken in de gaten gehouden. Ik voel me toch geroepen om hier mijn mening/visie te geven of licht over te schijnen.

Dat jij met deze regel 'in je maag' zit, vind ik vervelend om te lezen. Dit is niet het gevoel wat we jou wilde geven op het moment dat we je hierop wezen. Zoals Ernst duidelijk aangeeft, wordt er hier en daar het één en ander gedoogd. Dit betekent dat jij niet de enige bent die een uitzondering op de regel is. Normaal gesproken zorgt dit ook niet voor een minder prettig gesprek of topic. Als jij geen uitzondering wilt zijn, dan is dat natuurlijk prima en jouw keuze :)

Het lastige in deze is het volgende: niet alleen wij maar ook de andere forumleden waren in de war. Buiten de behulpzame reacties die je hebt gegeven, zijn er topics aangemaakt waar niemand echt iets van begreep. Dit creëerde enorm veel verwarring bij ons en bij de andere forumleden. Vervolgens zijn hier vragen over gekomen. Op dit moment is het aan ons te taak om de vrede te bewaren en zoveel mogelijk duidelijkheid te scheppen. Omdat dit ook voor andere forumleden duidelijk moet worden, kan dit niet altijd met een privébericht afgehandeld worden omdat zij deze conversaties niet zien.

Daarnaast willen we ervoor zorgen dat het forum een informatieve en vooral leuke en gezellige plek is. De sfeer op het forum is enorm belangrijk. Of een topic als deze hieraan bijdraagt, weet ik niet. Om deze reden krijg je van ons meer serieuze reacties.

In jouw topics, is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Wellicht denk ik niet genoeg als een minion 😉 En kan ik daarom moeilijk inhaken op jouw reacties of topics. Misschien ben ik niet de enige die hier last van heeft. Helaas zorgt dit dan uiteindelijk voor een topic waar niet op gereageerd wordt. Dit betekent niet dat je geen leuk topic kunt aanmaken in 'Gewoon Gezellig'. Hierbij is het wel belangrijk om na te gaan of alle forumleden leuk mee kunnen kletsen in dit topic. Dat het luchtige onderwerpen zijn waar iedereen zijn steentje in bij kan dragen. Op het moment dat je een topic aanmaakt wat meer betrekking heeft op jezelf, is het moeilijker voor de community om zichzelf hierin te herkennen. Hierdoor kan het zijn dat er niet geregeerd wordt, of dat een topic na een aantal reactie niet meer begrepen wordt. Hierdoor bloedt dit topic bij wijze van spreken dood. Begrijp je wat ik hiermee bedoel?

Hebben we het over onderwerpen als muziek, fietsen, huisdieren of wat vind jij van het koude weer, dan kan iedereen daar lekker zijn ei in kwijt en creëer je een leuk, gezellig en levendig topic.

Uiteindelijk kan het ook nog een kwestie van persoonlijkheid zijn. De topics of reacties van bijvoorbeeld L.Rozewater zijn makkelijk te begrijpen, lekker los en er zit goede, simpele humor in. Wellicht is de humor die jij probeert over te brengen net niet luchtig genoeg is om te begrijpen voor iedereen. Mensen verschillen nou eenmaal en dat is alleen maar goed. Dit kan helaas in sommige gevallen voor een kink in de kabel zorgen wat betreft communicatie. Dit kan mensen dan ook tegenhouden om te reageren. De topics die wij als moderators aanmaken proberen we ook zo algemeen mogelijk te houden zodat iedereen hier een stukje binding in kan vinden.

Dit is bericht is niet bedoeld om je voor het hoofd te stoten. Ik wil graag proberen duidelijk te maken wat er naar mijn mening nu precies misgaat. Zie het eerder als tips/tricks om toch te kunnen blijven als A.Hello-to-you. Daarnaast betekent deze reactie en de reacties van de andere moderators niet dat wij geen respect voor je hebben, jou niet waardevol vinden of niet op het forum willen hebben. Het tegendeel juist! We vinden het erg leuk om een gangmaker in ons 'Gewoon Gezellig' subforum te hebben. Wellicht is daar alleen een duwtje in een andere richting voor nodig. Ik hoop dan ook dat je mijn reactie kunt waarderen en dat je een minder nare nasmaak overhoudt aan het hele gedoe.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
TS; Was eigenlijk helemaal niet van plan om hier te reageren maar ja, je noemt mijn naam. Dus....🆒
Wat Angela schrijft, vind ik heel duidelijk en to the point. Dat is dan mijn bijdrage nog.

Het ga je goed.
Ik heb de afgelopen tijd eerst voor mezelf alles nog eens op een rijtje gezet, nagedacht over de samenloop van omstandigheden en wil daarom alsnog reageren op beide reacties van de leon en Angela.

@de leon.
Ik ben het volkomen met je eens en ik zie dat je begrijpt dat mijn beslissing staat.
Wanneer je je cousin ziet/spreekt in zijn, laat ik zeggen, zeer aparte villa, vertel hem dan maar dat wat hij kan ik niet kan. (wordt verderop duidelijk)
Doe hem meteen de hartelijke groeten...ze zijn ook voor jou!

@Angela.
Dit topic ging niet over de andere topics, al lang voordat jij het schreef was het me duidelijk...
Daarom breidde ik er een eind aan, minion's way, minion's weg...

Ik waardeer het aanbod van jullie dat ik wel gangmaker mag zijn op gewoon gezellig.
En daar zit voor mij het probleem.Ik weet van mezelf, anderen weten/begrijpen dat misschien ook:8, dat wanneer ik topics voorbij zie komen -maakt niet uit beantwoord...ja/nee - waarvan ik denk, ik kan de persoon helpen, dan moet ik mezelf tegenhouden en kom met mezelf in gewetensnood. Ik zou niet kunnen wat L.Rozewater kan, dat voel ik aan mijn water. :S

Wanneer mij in een eerder stadium het duidelijk was geweest/gemaakt.... dan, tja dat is al duidelijk.
Nogmaals alles had voorkomen kunnen worden met een duidelijkere communicatie via een PB, gewoon recht voor z'n raap. Dat is wat ik jammer vind. Misschien ben ik wel te rechtlijnig, te hard voor mezelf. Dat is mijn manier - mijn weg.

Zoals jullie weten/begrijpen keer ik Simyo niet de rug toe.
Wanneer met mijn account(s) iets niet goed werkt dan meldt ik me.
Maar ik pas ervoor om met mezelf in gewetensnood te komen...kan/mag ik iemand helpen wanneer ik alleen actief mag zijn in - Gewoon gezellig - terwijl ik weet/denk ik zou hem/haar kunnen helpen. (ook niet via een PB want dat is een deel van het forum)
Ik zou het niet eerlijk van mezelf vinden en vooral niet voor anderen.

Ik hoop dat jullie (allen) mijn beslissing begrijpen.

Best regards from a minion called - A.Hello-to-you.
Sooo, heb je niks anders te doen joh, wat een gezever zeg.
Ik had al afscheid genomen maar....
Voor de goede lezer: allen, staat tussen haakjes. 🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi kiske,

Bedankt voor je reactie op dit topic. Hij draagt alleen niet onwijs bij aan de sfeer. Dit mag je uiteraard vinden, maar laten we het wel leuk houden.

Groetjes, Tiury
@Angela.

Even terugkomend op je bericht. Ik wil je daarvoor bedanken was heel duidelijk en goed geformuleerd.
Een ijzeren huisregel die ik mezelf stel is dat ik me moet houden aan de huisregels op een ander.
Dus een vereniging, club, school, gezin en noem maar op.
Wanneer Simyo uitzonderingen wil maken, een ongeschreven regel, dan is dat jullie keuze - gaan anderen daar in mee dan is dat hun keuze.
Ik denk er dus anders over dat is mijn keuze, mijn huisregel, de discipline die ik mezelf stel.
Consequent en eerlijk, nooit een geheim daarover gemaakt.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Geen probleem. Ik ben blij dat je mijn boekwerk hebt kunnen waarderen 🙂 Zoals ik in het bericht zelf al heb aangegeven, was het inderdaad de bedoeling om duidelijk te zijn. Daarnaast wilde ik je niet voor het hoofd stoten. Ik ben blij dat dit goed over is gekomen!

Uiteraard is de keuze aan jou. Je moet natuurlijk doen waarbij jij je het beste voelt.

Groetjes,
Angela
Beste kiske.

Alhoewel je bericht niet prettig was om te lezen, waardeer ik wel je oprechtheid.

🙂

Reageer