Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Helpt KPN nu de Simyo klant van zijn probleem af?

  • 25 januari 2012
  • 12 reacties
  • 1996 Bekeken

Badge
Ha,

waarom staat er op jullie website, als je de helpdesk wilt bellen dit nummer: 06-12001200 ??

Dat is nl het helpdesk nummer van KPN mobiel, de Hi etc !!!! Dit is toch echt een fout die jullie snel moeten herstellen ! 1200 geld natuurlijk voor bijna alle abo's (van alle providers naar hun eigen helpdesk... maar als je nu net een probleem hebt omdat je 06-nr het niet meer doet.... dan moet je toch niet eeerst aan de KPN vragen wat het help nummer van de Simyo is....



groeten emiel

12 reacties

Badge +5
Hi Emiel,
Op het moment dat je naar 0612001200 belt krijg je de optie te horen om je mobiele nummer in te voeren, als je dit doet wordt je doorverbonden met de Simyo klantenservice.
Voor nieuwe klanten is het bij ons bekend dat Simyo niet als optie hiertussen staat. Dit proberen wij zo snel mogelijk te verhelpen.
Groet,
Bibi
Badge
Omdat het topic gesloten is.....Helpt KPN nu de Simyo klant van zijn probleem af? hier even nogmaals reactie op Bibi:

Hi Emiel,
Op het moment dat je naar 0612001200 belt krijg je de optie te horen om je mobiele nummer in te voeren, als je dit doet wordt je doorverbonden met de Simyo klantenservice.
Voor nieuwe klanten is het bij ons bekend dat Simyo niet als optie hiertussen staat. Dit proberen wij zo snel mogelijk te verhelpen.
Groet,
Bibi

Waarom plaatsen jullie dan niet daar gewoon het nummer 0800-0232300, waarop jullie wel gewoon te bereiken zijn ?

Emiel
Omdat het topic gesloten is.....Helpt KPN nu de Simyo klant van zijn probleem af? hier even nogmaals reactie op Bibi:

Hi Emiel,
Op het moment dat je naar 0612001200 belt krijg je de optie te horen om je mobiele nummer in te voeren, als je dit doet wordt je doorverbonden met de Simyo klantenservice.
Voor nieuwe klanten is het bij ons bekend dat Simyo niet als optie hiertussen staat. Dit proberen wij zo snel mogelijk te verhelpen.
Groet,
Bibi

Waarom plaatsen jullie dan niet daar gewoon het nummer 0800-0232300, waarop jullie wel gewoon te bereiken zijn ?

Emiel



Ze zijn op dat nummer altijd zogenaamd"te druk". Je wordt gewoon weg niet geholpen, al hoe laat je het ook probeert. ZEER SLECHTE SERVICE
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Tjonnie12,

Ik heb je eerder in de ochtend gevraagd een privé bericht te sturen zodat ik je verder kan helpen.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Omdat het topic gesloten is.....Helpt KPN nu de Simyo klant van zijn probleem af? hier even nogmaals reactie op Bibi:

Hi Emiel,
Op het moment dat je naar 0612001200 belt krijg je de optie te horen om je mobiele nummer in te voeren, als je dit doet wordt je doorverbonden met de Simyo klantenservice.
Voor nieuwe klanten is het bij ons bekend dat Simyo niet als optie hiertussen staat. Dit proberen wij zo snel mogelijk te verhelpen.
Groet,
Bibi

Waarom plaatsen jullie dan niet daar gewoon het nummer 0800-0232300, waarop jullie wel gewoon te bereiken zijn ?

Emiel



Ze zijn op dat nummer altijd zogenaamd"te druk". Je wordt gewoon weg niet geholpen, al hoe laat je het ook probeert. ZEER SLECHTE SERVICE


Stel je aan? 40 sec in wacht is niet lang hoor ???????????????
Badge
sorry hoor maar ik probeer nu al 2 weken te bellen en elke dag probeer ik het 4x en elke keer moet ik 10 minuten aan de wachtlijn hangen!!!!!!!
Ik ga een nieuw abbo uitzoeken bij een andere provider... helemaal klaar ermee!!!
Badge +3
sorry hoor maar ik probeer nu al 2 weken te bellen en elke dag probeer ik het 4x en elke keer moet ik 10 minuten aan de wachtlijn hangen!!!!!!!
Ik ga een nieuw abbo uitzoeken bij een andere provider... helemaal klaar ermee!!!

dan pm je de moderator's met je vraag?
maar lijkt me sterk dat je 10 min in de wacht staat terwijl ik in 40 sec geholpen wordt?
Heb voor mijn vader een sim only abo aangevraagd met nr behoud. Dat had gister omgezet moeten worden wat niet gebeurd is heb gebeld en zou vandaag gebeuren. 17.30 vandaag weer gebeld omdat het nog niet gebeurd toen werdt er gezegd dat het net was gebeurd en dat de telefoon 10 minuten uit moest. Heb ik gedaan maar hij is nog steeds niet bereikbaar op het nieuwe kaartje, maar nog steeds op het oude kaartje waar geen beltegoed meer op zit. Kortom er gaat iets niet goed!
Badge +3
Heb voor mijn vader een sim only abo aangevraagd met nr behoud. Dat had gister omgezet moeten worden wat niet gebeurd is heb gebeld en zou vandaag gebeuren. 17.30 vandaag weer gebeld omdat het nog niet gebeurd toen werdt er gezegd dat het net was gebeurd en dat de telefoon 10 minuten uit moest. Heb ik gedaan maar hij is nog steeds niet bereikbaar op het nieuwe kaartje, maar nog steeds op het oude kaartje waar geen beltegoed meer op zit. Kortom er gaat iets niet goed!

Ik heb het idee dat het niet goed gaat bij simyo op dit moment bundel problemen enzo
Reputatie 5
Badge +10
Hoi hoekie68,

We hebben deze week te maken gehad met een vertraging met als gevolg dat o.a. het overzetten van telefoonnummers niet werd uitgevoerd op de toegezegde datum. Onze excuses hiervoor. We hebben dit inmiddels kunnen herstellen. Dit lijkt ook te zijn gebeurd bij jouw aansluiting. Kan je dit bevestigen?

sorry hoor maar ik probeer nu al 2 weken te bellen en elke dag probeer ik het 4x en elke keer moet ik 10 minuten aan de wachtlijn hangen!!!!!!!
Ik ga een nieuw abbo uitzoeken bij een andere provider... helemaal klaar ermee!!!


We hebben het helaas erg druk. Je kunt je vraag ook atijd op ons forum kwijt of mij of een andere moderator een privé bericht sturen.

Groetjes,

Alex
Hier precies hetzelfde. Serieus 45 minuten aan de telefoon gezeten en de keer daarvoor 20!!!! Ook alleen om die stomme sim te deblokeren,...hoop,dat ook ik met email de sim aangesloten kan krijgen want telefonisch kan je dat zeker vergeten. Zit volgens mij maar 1 persoon achter die telefoon.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Maarten01,

Ik heb je simkaart geactiveerd. Ik heb je email ticket gesloten, omdat je vraag in dit topic is behandeld.

Groetjes,

Alex

Reageer