.

Beantwoord

Foutieve vermelding in de telefoongids, kan dat aangepast worden?

  • 15 October 2015
  • 10 reacties
  • 488 Bekeken

Badge +2
Via Mijn Simyo heb ik enkele jaren geleden al geselecteerd dat ik een vermelding van mijn telefoonnummer in de telefoongids wil hebben. Iets langer dan een jaar geleden ben ik verhuisd. Destijds heb ik mijn adres meteen aan Simyo doorgegeven, maar de adresvermelding in de telefoongids (ook online) is nog steeds niet aangepast?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn 'nieuwe' adres in de telefoongids komt?


Groet,
Pieter.
icon

Beste antwoord door Ernst 16 October 2015, 11:16

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi pdeloos, welkom op ons forum :)

Voor het overzicht heb ik je topic even verplaatst naar het Subforum Over Simyo.
Is je gegevens zie ik inderdaad je adreswijziging terug van ruim een jaar geleden.

In het verleden werden de gegevens voor de vermelding in de telefoongids niet echt consequent opgevraagd. Dit is onze It afdeling ook al eens opgevallen.
Sinds kort zijn deze afspraken dan ook hernieuwd, alleen geldt dat nog niet voor de gegevens die al bekend waren. Enkel voor nieuwe wijzigen dus.

Zou je op Mijn Simyo je keuze bij Nummervermelding een keer willen uitzetten en een minuutje later weer aanzetten?
Binnen een redelijke termijn (van enkele weken) zou in elk geval je vermelding in de digitale telefoongids gewijzigd moeten zijn.
Badge +2
Interessant: toen ik net op 'wijzigen' klikte, zag ik daar nog het oude adres staan. Blijkbaar kan je ook een ander adres kiezen dan het adres dat je bij Simyo als postadres hebt ingegeven. Ik heb het adres nu gewijzigd, dus ik zal over een paar weken kijken of de vermelding is aangepast.

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi pdeloos,

Fijn dat je meteen iets hebt gedaan met het antwoord van Ernst 🙂. Zo te zien is de handeling goed gegaan en wordt de vermelding goed doorgegeven.

Zoals je al aangeeft kun je inderdaad een ander postadres doorgeven op Simyo. Deze is nu wel weer helemaal up-to-date? ;)

Groetjes, Tiury
Badge +2
Ik heb een tijdje gewacht, maar het nummer is nog steeds niet aangepast.

Nu ging ik net mijn instellingen weer even controleren en zag ik de oude postcode en het oude huisnummer weer staan in het formulier voor nummervermelding. Als ik het aanpas krijg ik netjes de melding dat het adres is aangepast, maar wanneer ik uitlog en terug inlog, zie ik wederom het oude adres.

Ik denk dat er iets fout zit in het formulier..?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi pdeloos,

Helaas is de verwerkingstijd van de telefoongids erg traag. Dit formulier laat nu zien wat er nu staat vermeld bij de telefoongids. Zodra je nummervermelding is aangepast, worden deze nieuwe gegevens ingeladen op Mijn Simyo. Begrijp je dat?

Groetjes, Tiury
Badge +2
Dat begrijp ik. Ik zal nog wat langer afwachten.

Echter denk ik dat het formulier dan beter kan. Als je de gegevens die ingevoerd zijn vergelijkt met de gegevens van de telefoongids, kan je vrij eenvoudig een statusmelding weergeven.

Groet,
Pieter.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Pieter,

Daar heb je een goed punt. Op deze manier kan het formulier voor meer vragen zorgen. Ik hang het op de wall-of-change 🙂!

Groetjes, Tiury
Badge +2
Ik heb deze post op 15 oktober ingediend, maar het adres is ondertussen nog steeds niet aangepast. Ik vermoed toch dat er iets fout zit in het proces....
Reputatie 4
Badge +10
Hoi pdeloos,

Goed dat je het aangeeft. Ik heb het doorgestuurd naar mijn collega's van IT. Zij gaan het nakijken. Wanneer ik meer weet, dan geef ik het aan je door 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi pdeloos,

Mijn collega Mohani heeft ernaar gekeken. Het adres dat nu bij ons bekend is, is doorgegeven. Ik kan in ieder geval bevestigen dat het (nu) technisch goed staat. Ze heeft dit ook in het achterliggende systeem gecontroleerd.

Er gaat een tijd overheen wanneer zo'n wijziging bij hun wordt doorgevoerd. Of ze dit ook echt doorvoeren, dat kun je bij hun controleren. Wij weten natuurlijk niet in hoeverre zijn hierin consequent zijn.

Heb je nog vragen?

Reageer